Jump to content

4 gen Perässä välystä. Vanha shimmausko vai uudet sisäkalut?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kun kardaanista ottaa kiinni niin tuntee selvästi että perässä on pieni välys ja silmällä näkee kun peräkoppa on pois. Ilmeisesti pieni vetopyörä on himpun liian kaukana. Toki myös perä ääntää jonkin verran eniten sopivasti kun löysää sekä saattaa kolahtaa kun vaihtaa vaihetta. Kannattaako olkaa shimmailemaan vanhaa vaiko uutta välitystä vaan tilalle?

Onko kukaan vahvistanut perää? https://www.hotrod.com/articles/hppp-0610-ls1-pontiac-firebird-performance-rearend-build/

Kirjoitettu

Perän shimmaus jos et ole tehnyt sitä aikaisemmin niin suosittelen jättämään sen asiansa osaavalle henkilölle. Siinä mene helposti 3-4 päivää, ja ei vielä sittenkään ole varmaa että perästä tulee hiljainen. itse justiin vaihdoin rikkinäisen välityksen tilalle ehjän. Ei löytynyt heti ammattimiestä hommaan niin tein sen itse akseli kiinni autossa, auto kylläkin nosturilla. Manuaalissa ainakin perävälityksen vaihto 3,9 tai 4,1 tuo kiihtyvyttä ja pääsee kepittään kun voi käyttää 5:sta ja 6:sta, suosittelen.

https://www.yukongear.com/downloads/manuals/yukon_general_installation_instructions.pdf

Kirjoitettu

En alkais vanhojen välitysten shimmauksia muuttelemaan. Voi mennä vaan huonompaan suuntaan kun hampaat ovat kuluneet toisiinsa sopiviksi.

Aina näissä pieni välys on ja täysin tiiviiksi ei edes voi laittaa kun lämpölaajeneminen pitää ottaa huomioon.

Alkuperäisessä enempi ajetussa vakioperässä voi olla aika isokin klappi.

Kirjoitettu

Perän shimmaus jos et ole tehnyt sitä aikaisemmin niin suosittelen jättämään sen asiansa osaavalle henkilölle. Siinä mene helposti 3-4 päivää, ja ei vielä sittenkään ole varmaa että perästä tulee hiljainen. itse justiin vaihdoin rikkinäisen välityksen tilalle ehjän. Ei löytynyt heti ammattimiestä hommaan niin tein sen itse akseli kiinni autossa, auto kylläkin nosturilla. Manuaalissa ainakin perävälityksen vaihto 3,9 tai 4,1 tuo kiihtyvyttä ja pääsee kepittään kun voi käyttää 5:sta ja 6:sta, suosittelen.

https://www.yukongear.com/downloads/manuals/yukon_general_installation_instructions.pdf

Joo eipä ole tullut itse tehty katsottua vain.  Varmaan tiheämmällä perällä saisi lisää kiihtyvyyttä mutta se on vaan voiman vähyyttä jos ei kiihdy 3,42 välityksellä. ;)

Tehdas manuaali on missä myös perän asennus säätö käydään läpi.

Kirjoitettu

En alkais vanhojen välitysten shimmauksia muuttelemaan. Voi mennä vaan huonompaan suuntaan kun hampaat ovat kuluneet toisiinsa sopiviksi.

Aina näissä pieni välys on ja täysin tiiviiksi ei edes voi laittaa kun lämpölaajeneminen pitää ottaa huomioon.

Alkuperäisessä enempi ajetussa vakioperässä voi olla aika isokin klappi.

Totuuden siemen varmasti tuossa. Se että mikä on pieni.  \m/  just meni 50 000miles rikki.

Kirjoitettu

Mulla oli omassa alkuperäisenä (100k+ mailia) aika reippaasti tyhjää kardaanissa mutta ei tuntunut haittaavan eikä ääntänyt. Nyt uusilla välityksillä aika paljon tiiviimpi. Automaatilla ei silti tunnu mitään eroa klapin osalta.

Kirjoitettu

Mulla oli omassa alkuperäisenä (100k+ mailia) aika reippaasti tyhjää kardaanissa mutta ei tuntunut haittaavan eikä ääntänyt. Nyt uusilla välityksillä aika paljon tiiviimpi. Automaatilla ei silti tunnu mitään eroa klapin osalta.

Veikkaan että kolausta ei kuuluisi tuostakaan jos olisi automaatti.

Kirjoitettu

Veikkaan että kolausta ei kuuluisi tuostakaan jos olisi automaatti.

Eikös maailma siirtynyt laatikoiden osalta nykyaikaan jo joskus 50-luvulla  ;D ;D ;D :W Enkä nyt tarkoita että manuaaleihin keksittiin synkrot...

Kirjoitettu

Eikös maailma siirtynyt laatikoiden osalta nykyaikaan jo joskus 50-luvulla  ;D ;D ;D :W Enkä nyt tarkoita että manuaaleihin keksittiin synkrot...

;D ;D *clap*
Kirjoitettu

Automaatitkin ovat kehittyneet sitten noiden 50 luvunTH laatikoiden useampi vaihteisiksi ja nopeimmiksi mutta kun  näissä ei ole niin mennään tuolla 6 vaihteisella manuaalilla mieluummin.  :W.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...