Jump to content

lt4 hotcam vs. xfi268

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tässä arponut nokkaa tuohon 350tpi koneeseen johon jossain vaiheessa muuttuu imupuoli muttei vielä jos en lotossa voita ja kone on -78 autossa joten päästöt on 1000hc ja 4.5co.

xfi268 ois arvoiltaan kivempi mutta näissä ollut venakoneiston ääntelyä jota en tahdo(jyrkähkö ramppi)

lt4 hotcam arvoiltaan hyvin lähellä loivempi ramppi ja vähemmän nostoa(näiden ääntelystä ei ainakaan niin paljoa kuulu.

xfi luultavasti tuottaa hieman enemmän tehua,mutta ääni vaivaa.

onko täällä käytännön kokemuksia nuista säksätyksistä.

jos jollekin on jäänyt kyseisiä nokkia hyllynlämmittimeksi saa tarjota.

Kirjoitettu

Mulla on 383ssa tuo xfi-keppi. Kyllähän se vähän ääntä pitää rullavippojen kanssa, mutta en tiedä kuinka suuri osuus itse nokalla siihen on.

Menee leimaan ilman kattia, kun HC-päästöraja on 600. Ajelukäytössä varsin mukava, vaikka huipputehoa enemmän saisi varmasti jollakin muulla nokalla. Tuo reilu 400 heppaa on itelle riittänyt ihan ok.

Tuossa ääninäyte:

Kirjoitettu

Mulla on 383ssa tuo xfi-keppi. Kyllähän se vähän ääntä pitää rullavippojen kanssa, mutta en tiedä kuinka suuri osuus itse nokalla siihen on.

Menee leimaan ilman kattia, kun HC-päästöraja on 600. Ajelukäytössä varsin mukava, vaikka huipputehoa enemmän saisi varmasti jollakin muulla nokalla. Tuo reilu 400 heppaa on itelle riittänyt ihan ok.

Tuossa ääninäyte:

Ei tuo vielä pahalle kuulosta,oliko kylmä vai kuuma kone?

Mitä ollu noita jyrkkä ramppisia hyde nokkia ovat kylmänä olleet ok mutta kuumana varsinkin säkättäneet ikävästi.

Vähän hiljenneet jollain paksulla öljyllä,mutta en tahdo käyttää mitään vaseliinia kesäkäyttiksessäkään,kilpurit erikseen lämmityskäyttöineen.

Kirjoitettu

Ihan kylmä kone, ja kyseessä vielä kauden ensimmäinen käynnistys. Castrol Magnatec 5W-40 öljyt sisässä.

Kirjoitettu

Minä en kyllä miettisi yhtään noiden kahden välillä. Ehdottomasti XFI. Hotcam suunnittelultaan kivikautinen ja huonompi tehontuotoltaan sekä ajettavuudeltaan. Molemilla nokilla olevia koneita olen säätänyt. Ei se xfi oikeilla preloadeilla ja kunnossa olevilla osilla niin kovaa ääntä pidä että sen takia kannattaisi valita huonompi nokka!

Kirjoitettu

Mulla on -89 TPI:ssä LT4 hotcam ja sen kyllä saa todella hiljaiseksi LS7 nostajilla. Katukäytössä mainio tehoalue, 500Nm käytössä 2300-5200 rpm. Tuosta xfi:stä ei ole edes koeajo kokemusta.

Kirjoitettu

Minä en kyllä miettisi yhtään noiden kahden välillä. Ehdottomasti XFI. Hotcam suunnittelultaan kivikautinen ja huonompi tehontuotoltaan sekä ajettavuudeltaan. Molemilla nokilla olevia koneita olen säätänyt. Ei se xfi oikeilla preloadeilla ja kunnossa olevilla osilla niin kovaa ääntä pidä että sen takia kannattaisi valita huonompi nokka!

Muutaman koneen kanssa vaan ollu ihmeissään noiden venakoneisto äänien kanssa,mitähän nuo äänet aiheuttaa nakuanturi koneessa.en ole saanut hiljenemään vaikkei yhtään vanhaa osaa eikä halppista.

xfi on varmasti käytökseltään sekä tuotoltaan parempi.

Kun seuraavan kokonaan uuden koneen teen ni siinä ei ole hydenokkaa.Silloin se ääni kuuluu sinne,mut se on toinen tarina.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...