Jump to content

Mun lulla


Pikku Kalle

Recommended Posts

Monien vaiheiden jälkeen talliin kotiutui pari vuotta sitten 67 vuoden Firebird.

Joka taltutti tyydyttävästi sen kesän ajelu halut.

Melko pian kuitenkin alkoi mielessä piinata pakkomielle

ajokin menohalujen lisäämisestä.

 

Keulilla asusti tuolloin 355chevyn pikkulohko jota oli kiusattu afr-alu kansilla,hydraalirulla nokalla,750 dp hollikalla,trw-takomukeil...ym,ym palikoilla.

 

Tuolloin oli saatu hyviä kokemuksia 55-chevan 385 stroukki koneesta.

Jollaista alettiin väsäämään myöskin Ponchon keulille.

uuteen stroukki mosaan tilattiin Rossin takomukit,Scatin takoveivit,Scatin stroukki akseli ja Holley tilalle kaavailtiin 750 Demonia soppaa jakamaan.

Pannu alkoikin olla koekäyttöä vailla kun taas suunitelmat muutuivat.

 

Ja koska autossa oli jo isolohkon paperit ,päässä jo pyörineet villit visiot isolohkon hankkimisesta etenivät toteutus asteelle.

Niinpä stroukatun pikkulohkon tilalle hommattiin isolohko Brodiksin alukansilla,hydraalirullanokalla,850 dp Hollikalla ja Je:en takomännillä varustettuna.

 

Tällä hetkellä sovitellaan uutta tekniikkaa keulille ja odotellaan muutamia puuttuvia palikoita rapakon takaa.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Pikku Kalle

    24

  • fb

    6

  • Msk383

    3

  • Z-mo

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Niin mäki, mut hyvä alottaa pikkulohkosta. 305 -> 383 -> 455 ja ehkä joksus sitten eli 500cid jälkivalmisteinen alumiinilohko ;D

 

Pitää vaan hommaa uus projektiauto ennen sitä. Ei taida ihan 3rdgeniin saada isolohkon papruja.

Link to comment
Share on other sites

Todella buenon näköinen ja varmaan näyttää paremmalta livenä jonain kesäyönä 8).

 

Mulla on haaveina/ajatuksissa se "pikkunen" alumiininen 427> + novi + hihikaasu.. Tosin ei ihan lähitulevaisuudessa.. Mutta hyvät jutut muhii aina aikansa.

Link to comment
Share on other sites

On tohon muuhunkin tekniikka puoleen pikkasen jo kajottu.

Laatikkona toimii vahvistettu th 400:nen manuaalisella venttiilikoneistolla,turbiini on b&m:n 10" 3000 stalsppeedillä,perä on 3,08 välityksellä ja lukolla.

alustaa on vahvistettu,puslat vaihdettu uretaanipusliin ja konin iskarit on kulmissa hillitsemässä keikkumista.

Että sellanen lulla.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tollanen on toi ite kori.Saas nähdä mahtuuko toi uus motti kokonaa pellin alle jemmaan vai tuleeko jotain rojuja pellistä yli sojottaa..(toivottavasti ei..)

 

Perä on kotosin 88 camarosta sen pitäis olla kestävämpi kun ponchon oma, mut aika näyttää miten käy.

Nyt on loput osat tullu rapakon takaa ja pitäis jatkaa taas tota niputus puolta.

Link to comment
Share on other sites

Oi prkl!!!! :-X. Olen aina sanonut että auton pitää olla ulkonäöltään musta ja yksinkertainen!! Nyt on munkin pakko sanoa, että toi on biili mun makuun :P.

 

Mitäs toi 502 namunen puskee ulos? Brodixin kannet on ainakin luksusta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

No nyt alkaa olla kone swappi loppusuoralla.(aivan kuten kesäkin..)

Mottia istutettu edes sun taas..samoin peltisarjoja jotka oli melko ahtaat sovittaa kun pakokanava on nois kansissa normaalia korkeammalla.

Näin ollen sarjat tulevat myös normaalia ulommas,joka varsinkin kuskin puolella tuotti "vähän" ylimääräistä työtä.

 

Samalla mottia vietiin mahdollisiman alas ja taakse.

Tehtiin koneen korvat mallia made in meidän paja,

asennettiin sähkönen bensa pumppu,

vaihdettiin iso alu-syyläri

ym,ym pientä siistimistä..

 

Vielä ois tehtävä vähän pakoputki ja sähkö hommia

ennen ekaa koekäyttöä.

 

Taitaa vaan jäädä koeajot ens kesän puolelle,jahka motin päälle sopiva konepeitto valmistuu..

 

No hiljaa hyvä tulee...

Link to comment
Share on other sites

Elikkä tolla imusarjalla varustettuna tulee pakosti rojua pellistä läpi...ja moottoriakaan ei saanu ton enempää alas päin vaikka hommas cantonin matalan öljypohjan millä saa motin suht hyvin alas.

 

Eli pelti vaihtuu todennäkösesti cowl induction tyyppiseen tai sit otettaan mallia uusimman popular hot rodding lehden kansikuvan ponchon pellistä.Aika näyttää.

 

Kova hinku ois jo saada edes ekat saundit koneesta,saati sit ekoist tyypeistä...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...