Jump to content

Vika vai ominaisuus


Recommended Posts

Posted

Ensimmäinen ja ehkäpä viimeinen tbi itselläni.

 

Kylmänä startti on kohtuu pitkä,kuuluuko olla vai onko jotain vikaa,lämpöisenä lähtee aika lyhyellä startilla.

Posted

Vuotaisko suuttimet, joten vaatii starttausta koneen "kuivattamiseen" tai polttoaineen paineen kasvattamiseen (jos suuttimet siis valuneet tyhjiksi)

Posted

Itse odotan aina ennen starttausta bensapumpunreleen naksausta. Välillä käynistyy heti ja välil saa joku max 3-4 sek startata. Viikon jos on seissyt kylmäl ilmal (alle5 astet) niih saa startata pidempään.

TBI:n ominaisuus sanoisin.

Posted

Max 2 sek kestää,tottunu vaan noissa 8piste ruutissa kun lähtee avainta näyttämällä.

Posted

Kyllä TBI pitäis aivan samallalailla lähteä kun muutkin. Jossain häikkää. Suuttimet/paineensäädin/pumpun takaisku päästää läpi tai sitten lämpöanturi näyttää väärin.

Käykö bensapumppu kuitenkin sen 2sek kun virrat kääntää päälle? Jos ei niin aloittaa siitä.

Posted

Aikoinaan tuommoseksi se minunkin ensimmäinen (ehkä viimeinen) TBI muuttui. Ei tullut tehtyä mitään kun aina lähti kuitenkin...

Posted

Kyllä TBI pitäis aivan samallalailla lähteä kun muutkin. Jossain häikkää.

 

jep

Posted

Täytyypä tutkia sitten jos on vika eikä ominaisuus.

  • 3 weeks later...
Posted

Edelliselle (ominaisuudelle) ei ole tullut tehtyä mitään,mutta uusi kysymys löytyy.

Kuinka korkeilla kierroksilla ja minkä aikaa tuollaisen kuuluisi käydä näillä just ja just lämpimän puolella olevilla ilmoilla kylmä startissa?

Omani käy n.1500rpm tupakin verran joka tuntuu hiukan pitkältä ajalta ja korkeilta kierroksilta.

Posted

Mitehä tuo käypi sitten kiekkoja lämpinänä?

Jos sillonki tonnin kieppeillä niin vois arvailla imuvuotoa. Noissa yleistä siinä imukaulan ja imusarjan välissä jos ei ole ikään niitä pultteja kirrailtu.

Posted

Lämpinä ehkä n.600rpm tosi hissukseen kuitenkin.

 

Kiekkamittari näyttää omiaan nimim.6000 vetävä vakio tbi.

Posted

Kysytään taas,jotenkin tuntuu hitaasti lämpeevän tuo kone,kun vertaa tpi tai lt1 kattilaan.

 

Termari on jo vaihdettu uuteen.

 

Voiko tuo lämppärin vesikierto vaikuttaa kun paluu on syyläriin,vai onko tämä vain kesäauto.

Sitten kun kone lämpee niin lämpöä riittää kyllä.

Posted

Vähän riippuu mikä auto kyseessä mutta yleensä lämppärin paluu menee vesipumppuun. Suoraan pumpun yläpuolella pitäis olla liitäntä.

Posted

Vähän riippuu mikä auto kyseessä mutta yleensä lämppärin paluu menee vesipumppuun. Suoraan pumpun yläpuolella pitäis olla liitäntä.

Kyllähän siinä liitäntä on,oisko jollain tietoa mikä kierre tuossa pumpun liitännässä on,ainut ajo auto niin pitää olla osat valmiina kun hommia tekee.

Posted

Tais olla 1/2" normi putkikierre eli nippa (letkukara) löytyy messinkisenä joka rautakaupasta.

 

 

Posted

Tais olla 1/2" normi putkikierre eli nippa (letkukara) löytyy messinkisenä joka rautakaupasta.

Kantsii ottaa npt-kierteellä toi letkulähtö jos pääsee valkkaamaan.

Posted

Kiitos,etsiskellään osat ja kokeillaan auttaako tuo.

  • 1 month later...
Posted

Nyt sain viimeinkin tuon vesikierto muutoksen tehtyä muttei se kyllä maailmaa kaatavat päivitys ollut,edelleen kovin hidas lämpenemään.

 

Hieman se nopeutui joten ei ihan hukkaan vaivannäkö mennyt.

  • 1 month later...
Posted

Uusi ominaisuus löytynyt,kylmänä kun lähtee kaikki ok niin kauan kuin ajat,mutta kun käyt esim kaupassa n.15-30min ja lähdet uudestaan ni tyhjäkäynti välillä n.1500rpm .korjautuu yleensä sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä.

 

Ei tee aina,jäätä iac.ssa vai joku bitti poikittain?

Posted

Sopeisi ainakin IAC:n jumittamiseen, putsaus tai uusi tilalle.  Oletettavasti kierrokset olisi kokoajan 1500 täysin jumissa olevassa IAC:sta tai vuotavasta/hajonneesta imusarjan & TBI:n välisestä tiivisteestä.

 

edit: tuolla ihan hyviä ohjeita koskien TBI:tä http://www.handen.us/caprice/first.html

  • 1 month later...
Posted

Gtuac1 iac us-partsilla.

 

Onko oikea osa 305 tbi.hin?

Posted

Ei kyllä Partsin sivuilla sanota yhtään mitään mihinkä autoon tuo kyseinen sopisi... Olis edes kuva...

Autohaulla muka tarjoaa tuota mutta en kyllä noilla tiedoilla tilaisi... Ellei soittamalla sitten.

 

 

On ainakin vähän liian halpa ollakseen oikea IAC. Tai sitten on liian kiinalainen.

  • 3 weeks later...
Posted

Gtuac1 iac us-partsilla.

 

Onko oikea osa 305 tbi.hin?

 

On oikea,itselleni vastaten.

  • 1 month later...
Posted

Uusi ominaisuus löytynyt,kylmänä kun lähtee kaikki ok niin kauan kuin ajat,mutta kun käyt esim kaupassa n.15-30min ja lähdet uudestaan ni tyhjäkäynti välillä n.1500rpm .korjautuu yleensä sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä.

 

Ei tee aina,jäätä iac.ssa vai joku bitti poikittain?

 

Tämäkin selvisi ja vika ei ollut jumiva iac vaan tps jumitti välillä eikä palautunut aivan perille asti.

 

Jos sattuu vastaavaa ni kandee tarkastaa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...