BB Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Ensimmäinen ja ehkäpä viimeinen tbi itselläni. Kylmänä startti on kohtuu pitkä,kuuluuko olla vai onko jotain vikaa,lämpöisenä lähtee aika lyhyellä startilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Vuotaisko suuttimet, joten vaatii starttausta koneen "kuivattamiseen" tai polttoaineen paineen kasvattamiseen (jos suuttimet siis valuneet tyhjiksi) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Itse odotan aina ennen starttausta bensapumpunreleen naksausta. Välillä käynistyy heti ja välil saa joku max 3-4 sek startata. Viikon jos on seissyt kylmäl ilmal (alle5 astet) niih saa startata pidempään. TBI:n ominaisuus sanoisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted September 5, 2018 Author Share Posted September 5, 2018 Max 2 sek kestää,tottunu vaan noissa 8piste ruutissa kun lähtee avainta näyttämällä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Kyllä TBI pitäis aivan samallalailla lähteä kun muutkin. Jossain häikkää. Suuttimet/paineensäädin/pumpun takaisku päästää läpi tai sitten lämpöanturi näyttää väärin. Käykö bensapumppu kuitenkin sen 2sek kun virrat kääntää päälle? Jos ei niin aloittaa siitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Aikoinaan tuommoseksi se minunkin ensimmäinen (ehkä viimeinen) TBI muuttui. Ei tullut tehtyä mitään kun aina lähti kuitenkin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Kyllä TBI pitäis aivan samallalailla lähteä kun muutkin. Jossain häikkää. jep Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted September 6, 2018 Author Share Posted September 6, 2018 Täytyypä tutkia sitten jos on vika eikä ominaisuus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 Edelliselle (ominaisuudelle) ei ole tullut tehtyä mitään,mutta uusi kysymys löytyy. Kuinka korkeilla kierroksilla ja minkä aikaa tuollaisen kuuluisi käydä näillä just ja just lämpimän puolella olevilla ilmoilla kylmä startissa? Omani käy n.1500rpm tupakin verran joka tuntuu hiukan pitkältä ajalta ja korkeilta kierroksilta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Mitehä tuo käypi sitten kiekkoja lämpinänä? Jos sillonki tonnin kieppeillä niin vois arvailla imuvuotoa. Noissa yleistä siinä imukaulan ja imusarjan välissä jos ei ole ikään niitä pultteja kirrailtu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 Lämpinä ehkä n.600rpm tosi hissukseen kuitenkin. Kiekkamittari näyttää omiaan nimim.6000 vetävä vakio tbi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted October 1, 2018 Author Share Posted October 1, 2018 Kysytään taas,jotenkin tuntuu hitaasti lämpeevän tuo kone,kun vertaa tpi tai lt1 kattilaan. Termari on jo vaihdettu uuteen. Voiko tuo lämppärin vesikierto vaikuttaa kun paluu on syyläriin,vai onko tämä vain kesäauto. Sitten kun kone lämpee niin lämpöä riittää kyllä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted October 1, 2018 Share Posted October 1, 2018 Vähän riippuu mikä auto kyseessä mutta yleensä lämppärin paluu menee vesipumppuun. Suoraan pumpun yläpuolella pitäis olla liitäntä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted October 8, 2018 Author Share Posted October 8, 2018 Vähän riippuu mikä auto kyseessä mutta yleensä lämppärin paluu menee vesipumppuun. Suoraan pumpun yläpuolella pitäis olla liitäntä. Kyllähän siinä liitäntä on,oisko jollain tietoa mikä kierre tuossa pumpun liitännässä on,ainut ajo auto niin pitää olla osat valmiina kun hommia tekee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted October 8, 2018 Share Posted October 8, 2018 Tais olla 1/2" normi putkikierre eli nippa (letkukara) löytyy messinkisenä joka rautakaupasta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Posted October 9, 2018 Share Posted October 9, 2018 Tais olla 1/2" normi putkikierre eli nippa (letkukara) löytyy messinkisenä joka rautakaupasta. Kantsii ottaa npt-kierteellä toi letkulähtö jos pääsee valkkaamaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted October 9, 2018 Author Share Posted October 9, 2018 Kiitos,etsiskellään osat ja kokeillaan auttaako tuo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted November 13, 2018 Author Share Posted November 13, 2018 Nyt sain viimeinkin tuon vesikierto muutoksen tehtyä muttei se kyllä maailmaa kaatavat päivitys ollut,edelleen kovin hidas lämpenemään. Hieman se nopeutui joten ei ihan hukkaan vaivannäkö mennyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Uusi ominaisuus löytynyt,kylmänä kun lähtee kaikki ok niin kauan kuin ajat,mutta kun käyt esim kaupassa n.15-30min ja lähdet uudestaan ni tyhjäkäynti välillä n.1500rpm .korjautuu yleensä sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä. Ei tee aina,jäätä iac.ssa vai joku bitti poikittain? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Sopeisi ainakin IAC:n jumittamiseen, putsaus tai uusi tilalle. Oletettavasti kierrokset olisi kokoajan 1500 täysin jumissa olevassa IAC:sta tai vuotavasta/hajonneesta imusarjan & TBI:n välisestä tiivisteestä. edit: tuolla ihan hyviä ohjeita koskien TBI:tä http://www.handen.us/caprice/first.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted February 23, 2019 Author Share Posted February 23, 2019 Gtuac1 iac us-partsilla. Onko oikea osa 305 tbi.hin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Ei kyllä Partsin sivuilla sanota yhtään mitään mihinkä autoon tuo kyseinen sopisi... Olis edes kuva... Autohaulla muka tarjoaa tuota mutta en kyllä noilla tiedoilla tilaisi... Ellei soittamalla sitten. On ainakin vähän liian halpa ollakseen oikea IAC. Tai sitten on liian kiinalainen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Gtuac1 iac us-partsilla. Onko oikea osa 305 tbi.hin? On oikea,itselleni vastaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 Uusi ominaisuus löytynyt,kylmänä kun lähtee kaikki ok niin kauan kuin ajat,mutta kun käyt esim kaupassa n.15-30min ja lähdet uudestaan ni tyhjäkäynti välillä n.1500rpm .korjautuu yleensä sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä. Ei tee aina,jäätä iac.ssa vai joku bitti poikittain? Tämäkin selvisi ja vika ei ollut jumiva iac vaan tps jumitti välillä eikä palautunut aivan perille asti. Jos sattuu vastaavaa ni kandee tarkastaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now