torino Posted October 23, 2018 Share Posted October 23, 2018 Moi, miten vaatiiko uusi avain jotain koodausta kun ei lähde käyntiin silläkään Link to post Share on other sites
mikke Posted October 23, 2018 Share Posted October 23, 2018 jos sirun vastus vaan on oikee ni se pitäs riittää Link to post Share on other sites
TransNAM Posted October 23, 2018 Share Posted October 23, 2018 Eli mittaa vanhan vastuksen arvo (musta "pilleri" avaimessa jossa kosketuspinnat) ja vertaa uuteen. Jos on sama niin on vika muualla. Virtalukon vastinpinnatkin voi olla likaiset varsinkin jos on laitettu jotain öljyä tms. joka kerää likaa. https://goo.gl/images/E7YCGX Millä tavalla oireilee? Starttaako ollenkaan vai eikö vaan lähde käyntiin? Link to post Share on other sites
torino Posted October 23, 2018 Author Share Posted October 23, 2018 Ei vaan lähde käyntiin ei edes lupaa Link to post Share on other sites
TransNAM Posted October 23, 2018 Share Posted October 23, 2018 Silloin ei ole ajonestossa/avaimessa vika olettaen että on vakio. Muuten estäisi starttaamisenkin. Toki ensin pitäisi selvittää kumpi puuttuu, bensa vai kipinä vai molemmat. Sen mukaan jatkotoimenpiteet. Vikakoodit kertoo myös paljon. Saa luettua markettien yleistestereillä tai kännykällä ja bluetooth/wifi -palikoilla tai missä tahansa korjaamolla. Paljonko on maileja? Jossain 100k jälkeen alkaa bensapumppu olemaan loppu. Lopettaa usein kerrasta. Suriseeko tankissa n.2sek kun virrat laittaa avaimesta? Link to post Share on other sites
mopo-ukko Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Silloin ei ole ajonestossa/avaimessa vika olettaen että on vakio. Muuten estäisi starttaamisenkin. Toki ensin pitäisi selvittää kumpi puuttuu, bensa vai kipinä vai molemmat. Sen mukaan jatkotoimenpiteet. Vikakoodit kertoo myös paljon. Saa luettua markettien yleistestereillä tai kännykällä ja bluetooth/wifi -palikoilla tai missä tahansa korjaamolla. Paljonko on maileja? Jossain 100k jälkeen alkaa bensapumppu olemaan loppu. Lopettaa usein kerrasta. Suriseeko tankissa n.2sek kun virrat laittaa avaimesta? Sivusta huutelen,näkyykö bensapumpun hiipuminen bensanpaineissa? Link to post Share on other sites
TransSami Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Sivusta huutelen,näkyykö bensapumpun hiipuminen bensanpaineissa? Näkyi ainakin mulla. Mutta pitää mitata ajon aikana, kuormituksen alla. Ei riitä paikallaan kierrätys. Link to post Share on other sites
torino Posted October 24, 2018 Author Share Posted October 24, 2018 Moi, nyt kävin äsken katsomassa tätä kaverin autoa niin ne tiedot mitä antoi mulle puhelimessa ja mitä itse totesin niin on aivan eri. Eli eihän se sano mitään kun kääntää avaimesta ja vikavalo vilkkuu mun vikakoodin lukijan mukaa ei ole yhtään vikaa päällä. mistä lähden vikaa etsimään kaveri on itse tilannut avaimen sitähän en tiedä onko sekään oikea Link to post Share on other sites
mopo-ukko Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Näkyi ainakin mulla. Mutta pitää mitata ajon aikana, kuormituksen alla. Ei riitä paikallaan kierrätys. Sivusta huutelu jatkuu,pahoittelut siitä,pitäisi olla manuskan mukaan 41-48 psi,oli tyhjäkäynnillä 37 psi,ajossa ei pääse nyt kokeilemaan,voineeko tuosta jotain päätellä? Link to post Share on other sites
Nupa Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Startti paskana? Akussa virtaa/akku paskana? Link to post Share on other sites
Chevy Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 syttyyko security valo,kun kääntää virrat päälle ? sammuuko security valo vähän ajan kuluttua,kun pitää edelleen vaan virran päällä ? Link to post Share on other sites
TransNAM Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Eli eihän se sano mitään kun kääntää avaimesta ja vikavalo vilkkuu mun vikakoodin lukijan mukaa ei ole yhtään vikaa päällä. mistä lähden vikaa etsimään kaveri on itse tilannut avaimen sitähän en tiedä onko sekään oikea Vikavalon ei juuri kuuluisi vilkkua. Joko palaa tai ei. Alkaa hieman kuulostamaan sähkön puutteelta. Akku, maadoidukset (kone/kori) jne. Ja toki kaikki koneeseen (PCM, BCM) liittyvät sulakkeet nyt ensin Sulakkeita on konehuoneessa ja kuskin puolella kojelaudan päädyssä. Link to post Share on other sites
torino Posted October 27, 2018 Author Share Posted October 27, 2018 security valo vilkkuu akku on täynnä startti on käytettyirti se toimii mut avaimesta ei sano mitään sulakkeet on ehjät starttirele on koitettu toisesta Link to post Share on other sites
mikke Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 Manuaali vai automaatti ? automaatin valitsin vika asennossa tai manuaallissa et paina kytkintä pohjaan? onko mahollista? joskus hakenu vikaa itekki et miks ei starttaa Link to post Share on other sites
torino Posted October 27, 2018 Author Share Posted October 27, 2018 Automaatti Link to post Share on other sites
Chevy Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 virtalukko ei lue avaimen vastusta tai kosketusvika ohjainpylvään liittimissä/TDM:n välillä tai TDM (Theft Deterrent Module) viallinen Link to post Share on other sites
torino Posted October 28, 2018 Author Share Posted October 28, 2018 Elikä olen testannut nyt niin että laitoin startin herätin nastaan uuden johdon käännän virrat päälle johdon tökkää akkuun lähtee käyntiin käy 3 sekuntia ja sammuu. Avaimesta ei sano mitään Link to post Share on other sites
RaiRai Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 Virrat päällä, jos security-valo ei sammu, on ajonesto päällä. Chevy tuossa koetti tästä vihjata. Link to post Share on other sites
TransNAM Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 ...käy 3 sekuntia ja sammuu. Avaimesta ei sano mitään Sinänsä kuulostaa hieman oudolta ajonesto-viaksi kun yleensäkin lähtee käyntiin. Jos ajonesto on päällä ei pitäis hörähtää ollenkaan (boxi ei anna bensaa). En ole kylläkään kokeillut/varma tuosta... ja tuo voi selittyä monella muullakin asialla. Mutta niin kuin jo monesti kysyttiin: Security valon toiminta? Sulakkeet? Ajonestolle on "Courtesy", "Gauges", "PWR accy". Toimiiko kaukosäädin (jos on) eli saako hälyn pois päältä? Häly pitäisi kyllä lähteä kun tunnistaa avaimen. Erillistä VATS-moduulia ei tämän ikäisessä enää ole vaan BCM (body control module) hoitaa ajoneston ja hälyttimen virkaa. Lisäksi eri kokeilukertojen välillä pitää pitää 3min tauko (avain pois). Jos kokeilee sekunninkaan aikaisemmin virtoja päälle lähtee laskuri alusta. Tällä on hidastettu varastamista eri avaimia (vastusarvoja) kokeilemalla. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now