Jump to content

Chevrolet camaro -01 virta avain


Recommended Posts

Eli mittaa vanhan vastuksen arvo (musta "pilleri" avaimessa jossa kosketuspinnat) ja vertaa uuteen. Jos on sama niin on vika muualla.

Virtalukon vastinpinnatkin voi olla likaiset varsinkin jos on laitettu jotain öljyä tms. joka kerää likaa.

https://goo.gl/images/E7YCGX

 

 

Millä tavalla oireilee? Starttaako ollenkaan vai eikö vaan lähde käyntiin?

Link to post
Share on other sites

Silloin ei ole ajonestossa/avaimessa vika olettaen että on vakio. Muuten estäisi starttaamisenkin.

Toki ensin pitäisi selvittää kumpi puuttuu, bensa vai kipinä vai molemmat. Sen mukaan jatkotoimenpiteet.

Vikakoodit kertoo myös paljon. Saa luettua markettien yleistestereillä tai kännykällä ja bluetooth/wifi -palikoilla tai missä tahansa korjaamolla.

 

 

Paljonko on maileja? Jossain 100k jälkeen alkaa bensapumppu olemaan loppu. Lopettaa usein kerrasta. Suriseeko tankissa n.2sek kun virrat laittaa avaimesta?

Link to post
Share on other sites

Silloin ei ole ajonestossa/avaimessa vika olettaen että on vakio. Muuten estäisi starttaamisenkin.

Toki ensin pitäisi selvittää kumpi puuttuu, bensa vai kipinä vai molemmat. Sen mukaan jatkotoimenpiteet.

Vikakoodit kertoo myös paljon. Saa luettua markettien yleistestereillä tai kännykällä ja bluetooth/wifi -palikoilla tai missä tahansa korjaamolla.

 

 

Paljonko on maileja? Jossain 100k jälkeen alkaa bensapumppu olemaan loppu. Lopettaa usein kerrasta. Suriseeko tankissa n.2sek kun virrat laittaa avaimesta?

Sivusta huutelen,näkyykö bensapumpun hiipuminen bensanpaineissa?

Link to post
Share on other sites

Sivusta huutelen,näkyykö bensapumpun hiipuminen bensanpaineissa?

 

Näkyi ainakin mulla. Mutta pitää mitata ajon aikana, kuormituksen alla. Ei riitä paikallaan kierrätys.

Link to post
Share on other sites

Moi,

 

nyt kävin äsken katsomassa tätä kaverin autoa niin ne tiedot mitä antoi mulle puhelimessa ja mitä itse totesin niin on aivan eri.

 

Eli eihän se sano mitään kun kääntää avaimesta ja vikavalo vilkkuu mun vikakoodin lukijan mukaa ei ole yhtään vikaa päällä. mistä lähden vikaa etsimään kaveri on itse tilannut avaimen sitähän en tiedä onko sekään oikea

Link to post
Share on other sites

Näkyi ainakin mulla. Mutta pitää mitata ajon aikana, kuormituksen alla. Ei riitä paikallaan kierrätys.

Sivusta huutelu jatkuu,pahoittelut siitä,pitäisi olla manuskan mukaan 41-48 psi,oli tyhjäkäynnillä 37 psi,ajossa ei pääse nyt kokeilemaan,voineeko tuosta jotain päätellä?

Link to post
Share on other sites

 

Eli eihän se sano mitään kun kääntää avaimesta ja vikavalo vilkkuu mun vikakoodin lukijan mukaa ei ole yhtään vikaa päällä. mistä lähden vikaa etsimään kaveri on itse tilannut avaimen sitähän en tiedä onko sekään oikea

Vikavalon ei juuri kuuluisi vilkkua. Joko palaa tai ei. Alkaa hieman kuulostamaan sähkön puutteelta. Akku, maadoidukset (kone/kori) jne. Ja toki kaikki koneeseen (PCM, BCM) liittyvät sulakkeet nyt ensin  ;)

Sulakkeita on konehuoneessa ja kuskin puolella kojelaudan päädyssä.

Link to post
Share on other sites

security valo vilkkuu akku on täynnä startti on käytettyirti se toimii mut avaimesta ei sano mitään sulakkeet on ehjät starttirele on koitettu toisesta

 

 

Link to post
Share on other sites

Manuaali vai automaatti ? automaatin valitsin vika asennossa tai manuaallissa et paina kytkintä pohjaan? onko mahollista? joskus hakenu vikaa itekki et miks ei starttaa :W

Link to post
Share on other sites

Elikä olen testannut nyt niin että laitoin startin herätin nastaan uuden johdon käännän virrat päälle johdon tökkää akkuun lähtee käyntiin käy 3 sekuntia ja sammuu. Avaimesta ei sano mitään

Link to post
Share on other sites

...käy 3 sekuntia ja sammuu. Avaimesta ei sano mitään

Sinänsä kuulostaa hieman oudolta ajonesto-viaksi kun yleensäkin lähtee käyntiin. Jos ajonesto on päällä ei pitäis hörähtää ollenkaan (boxi ei anna bensaa).

En ole kylläkään kokeillut/varma tuosta... ja tuo voi selittyä monella muullakin asialla.

 

Mutta niin kuin jo monesti kysyttiin: Security valon toiminta?

Sulakkeet? Ajonestolle on "Courtesy", "Gauges", "PWR accy".

Toimiiko kaukosäädin (jos on) eli saako hälyn pois päältä? Häly pitäisi kyllä lähteä kun tunnistaa avaimen.

 

Erillistä VATS-moduulia ei tämän ikäisessä enää ole vaan BCM (body control module) hoitaa ajoneston ja hälyttimen virkaa.

 

Lisäksi eri kokeilukertojen välillä pitää pitää 3min tauko (avain pois). Jos kokeilee sekunninkaan aikaisemmin virtoja päälle lähtee laskuri alusta. Tällä on hidastettu varastamista eri avaimia (vastusarvoja) kokeilemalla.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...