BlackZ Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Nyt toimii ja pitää Löysin eilen illalla tämmösen videon: Tuo on todella helppo tapa säätää. Ei tarvitse edes satulaa käyttää irti Nyt sitten viikonloppuna armotonta koeajoa ja jos kaikki pelittää, niin maanantaina konttorille EDIT: Kiitos kuitenkin vielä kaikille neuvoa antaneille. Nyt on taas astetta helpompaa elää, kun tietää, miten nuo satulat toimii Periaatehan noissa on vissii sama, mutta tämä on silti erimallinen ku mulla oli Camarossa. Mulla oli tällaset mitkä tuossa vilahtaa: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 5, 2019 Author Share Posted January 5, 2019 Periaatehan noissa on vissii sama, mutta tämä on silti erimallinen ku mulla oli Camarossa. Mulla oli tällaset mitkä tuossa vilahtaa: Tällaset ne on mullakin. Säätö tapahtuu kuitenkin samalla tavalla kuin tuossa toisessa mallissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Tällaset ne on mullakin. Säätö tapahtuu kuitenkin samalla tavalla kuin tuossa toisessa mallissa. Mun mielestä noista mun satuloista ei saanu muttereita irroteltua että sais tuon vivun itessään irti Ne oli niitattu tms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 5, 2019 Author Share Posted January 5, 2019 Mun mielestä noista mun satuloista ei saanu muttereita irroteltua että sais tuon vivun itessään irti Ne oli niitattu tms. Onpa outoa Mulla oli ihan samalla tavalla kuin tuossa videossa, minkä linkkasin, mutta tuossa vivussa oli samallalailla tuo paino, niin kuin sun linkkaamassa videossa. Voihan se olla, että jossain versiossa ovat niitanneet tuon vivun kiinni. Sitten ei auta muuta kuin pyöritellä mäntää... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Mun mielestä noista mun satuloista ei saanu muttereita irroteltua että sais tuon vivun itessään irti Ne oli niitattu tms. Eipä taida saada kasaa jos vipu olis niitattu Muistat varmaan väärin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Eipä taida saada kasaa jos vipu olis niitattu Muistat varmaan väärin. Joo en uskalla päätäni laittaa pantiksi tuon suhteen, muistelen vaan että ei ois ollu pultilla ku ei käyny koskaan mielessä että sen vivun vois käyttää irtiki Mullahan oli siinä vänkärin satulassa joku vika, kun ei palauttanu ihan alkuasentoon asti vaikka oli se jousi paikallaan työntämässä sitä vipua, kädellä ku aina autto niin palasi viimeset millit, eli se automaattisäätö ei edes teoriassa voinu toimia siinä satulassa, eikä se toiminu vaikka käsinki runkkas sitä koko liikerataa läpi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Mutulla se vipu on kiinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 No perskuta! En oo kerennyt käymään vielä varsinaisella koeajolla, mutta tarkistelin vielä tuossa paikallaan käsijarrun toimintaa, niin nytpä tuo käsijarru ei sitten pidäkään Kyllä se laahaa ja kaikki tuntuu toimivan muuten normaalisti, mutta ei se lukkoon enää mene. Toissapäivänä se meni ihan lukkoon asti, kun testasin, ettei rengasta jaksanut käsin pyörittää. Nyt se pyörii taas vähän liiankin helposti Mikähän tässä nyt taas mättää? Mihinkään ei oo koskettu säädön jälkeen. No vaijereita pitää vielä ehkä vähän löysätä, kun tahtoo tuo kahva olla vähän turhankin jäykkä. Ei haittaa, vaikka nousis pari napsausta ylemmäs. Hmm... Pitää varmaan vielä tarkistaa se säätö, kunhan tässä kerkeää Huomenna kuitenkin koeajolle ja jos kässäri tuntuu pitävän, niin saa ajaa suorilta katsastukseen. Toivottavasti En sitten tiedä, onko levyjen/palojen pinnoissa ohuet kerrokset jäätä, että olis sen takia kitka niin vähissä. Toisaalta kyllä sen pitäis puristaa palat sen verran lujasti levyä vasten, ettei siinä pienellä jääkerroksella ole osaa eikä arpaa. Toisaalta pari päivää takaperin oli kyllä käyttöautossakin jään takia jarrut kateissa, kun yritin jarruttaa ennen ensimmäistä risteystä. Vähän vaan meinas mennä jarrutus pitkäksi... No pitää tehdä vielä viimeinen tarkastus ja ainakin vaijereiden hienosäätö ennen koeajoa ja lähteä kokeilemaan, että toimiiko ollenkaan. Toissapäivänä kun tuo kässäri tuntui jo niin hyvältä. EDIT: En kyllä testannut apukuskin puolta ollenkaan, että vaikea sanoa, mistä tuo käsijarrun pitämättömyys nyt johtuu. Oletetaan nyt, että jarrun kitkapinnat on jäässä. Koeajamalla se selviää, kun saa jarruteltua pinnat puhtaaksi. Jos ei toimi, niin sitten säädetään lisää Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Ota mäntä ulos,ja katso onko se männän sisällä oleva "häkki" antanut periksi niin että se(häkki) luistaa männän sisäpinnassa.Tosin hirveesti ton satulankanssa ei kannata taistella,satkulla saa rahteineen alveineen kotiovelle. https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=9746360&cc=1035548&jsn=525 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Ota mäntä ulos,ja katso onko se männän sisällä oleva "häkki" antanut periksi niin että se(häkki) luistaa männän sisäpinnassa.Tosin hirveesti ton satulankanssa ei kannata taistella,satkulla saa rahteineen alveineen kotiovelle. https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=9746360&cc=1035548&jsn=525 Noo pitää vielä malttaa. Huomenna käyn koeajamassa ja jarruttelemassa levyt ja palat puhtaiksi jäästä ja kaikesta muusta ylimääräisestä. Jos ei sen jälkeenkään pidä, niin pitää alkaa tutkimaan tarkemmin... Pitää kuitenkin ennen koeajoa tarkistaa, että säätö on pysynyt kohdallaan Kässäri alkaa kuitenkin ottamaan nykyisellä säädöllä kiinni 2. napsahduksen kohdalla, mutta 5. napsahduksella se ottaa aivan yhtä huonosti. Jarru vaan laahaa, mutta ei lukitu (Toissa päivänä se meni oikeasti lukkoon). Ihan niin kuin levyn ja palan välissä ei olisi tarpeeksi kitkaa tai sitten jarru ei vaan oikeasti kiristy tarpeeksi tiukalle Alkaa jo oikeasti tuntumaan siltä, että jotain on rikki, mutta pitää nyt vielä hetki malttaa, ettei tuu tehtyä liian hätäisiä johtopäätöksiä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 Ajatuksia ennen koeajoa ja mahdollista katsastusta: Tein viimeisen tarkastuksen. Kaikki vaikuttaa äkkiseltään hyvältä. Vaijerit on nyt sopivalla tiukkuudella ja satulon säätö on kohdallaan. Käsijarru menee kyllä päälle, mutta se luistaa (ei ole tarpeeksi kitkaa). Jarrulevyn pinta on kyllä sen verran kuurassa, että jää se siellä todennäköisesti luistaa Paremmalta tuo joka tapauksessa vaikuttaa kuin ennen säätöä, mutta riittääkö se? Eiköhän tuo koeajolla selviä. Jos molemmat puolet jarruttaa ja menee mielellään jopa lukkoon, niin ei muuta kuin konttorille lakki kourassa anelemaan armoa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Ajatuksia ennen koeajoa ja mahdollista katsastusta: Tein viimeisen tarkastuksen. Kaikki vaikuttaa äkkiseltään hyvältä. Vaijerit on nyt sopivalla tiukkuudella ja satulon säätö on kohdallaan. Käsijarru menee kyllä päälle, mutta se luistaa (ei ole tarpeeksi kitkaa). Jarrulevyn pinta on kyllä sen verran kuurassa, että jää se siellä todennäköisesti luistaa Paremmalta tuo joka tapauksessa vaikuttaa kuin ennen säätöä, mutta riittääkö se? Eiköhän tuo koeajolla selviä. Jos molemmat puolet jarruttaa ja menee mielellään jopa lukkoon, niin ei muuta kuin konttorille lakki kourassa anelemaan armoa Sano että lukittee jarrun käyttöjarrulla ja sitte vetää kässärilln kahvan ylös, tuolleenhan se on jossakin ohjeistettukin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 Sano että lukittee jarrun käyttöjarrulla ja sitte vetää kässärilln kahvan ylös, tuolleenhan se on jossakin ohjeistettukin Joo mainitsin asiasta, mutta katsuri tokaisi vaan heti perään, että "katsotaan, miten se lähtee ottamaan". Yhden vetäisyn teki kahvasta. Vasen puoli otti 1,5 kN ja oikea 1,3 kN eli yhteensä vaaditut 2,8/2,8 kN kokonaisvoimaa. Kelpas ja nyt on vuosi taas ajoaikaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Joo mainitsin asiasta, mutta katsuri tokaisi vaan heti perään, että "katsotaan, miten se lähtee ottamaan". Yhden vetäisyn teki kahvasta. Vasen puoli otti 1,5 kN ja oikea 1,3 kN eli yhteensä vaaditut 2,8/2,8 kN kokonaisvoimaa. Kelpas ja nyt on vuosi taas ajoaikaa Hyvä, vuoden saat hengähtää, ens vuonna sitte taas sama pään raapiminen että miksi helevetissä se ei pidä vaikka kaiken teki just niinkö vuos sitte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Hyvä, vuoden saat hengähtää, ens vuonna sitte taas sama pään raapiminen että miksi helevetissä se ei pidä vaikka kaiken teki just niinkö vuos sitte Niin siinä varmaan käy. Sitä odotellessa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now