Jump to content

renkaan outo kuluma

Recommended Posts

Kirjoitettu

mistähän lähtee hakee vikaa kun oikean puolen etu renkaan ulko reuna on aivan sileä ja pallomainen ??? muut kumet on ihna hyvässä iskussa. vääärä aurauskulma vai joku nivel ? mikä nivel eestä yleensä hajoo ?

Kirjoitettu

mulla kun meni alapallonivel, oli auto aivan paska ajaa ja söi muutaman sadan kilsan matkalla eturenkaan sisäsyrjän pilalle(=teräskudokset näkyi).

Käytä auto kunnon suuntauksessa. Onko kolaroitu?

Kirjoitettu

Tuo suuntaus on hyvä tehdä :) Itse tein sen omaani viime kesänä.

Kirjoitettu

Mulla kans söi eturengasta raakasti ennen suuntausta. Jos ei pelkkä suuntaus auta niin ei nuoden etupän nivelten uusiminenkaan ole mikään paha rasti

Kirjoitettu

Mulla tuli uusittua ohjauksen välitanko ja raidetangon päät :)

Kirjoitettu

ja jos paljon pyörii kaupungissa niin sekin kuluttaa ihan normaalisti eturenkaiden reunoja. Etupää painaa kummiskin melkeen tonnin..

Kirjoitettu

Ja ennen noita operaatioita tuntui ajaessa kuin lentoon lähtisi ja ohjaus oli aika hervoton ???

Kirjoitettu

juu pitää käydä näyttää tuo rautakummus jahka kelit paranee ja voi olla sekin että tai onkin että etu ja taka renkaat vaihdettu päikseen koska takana selvästi enemmän kuvioo jäljellä mut se just kiusaa kun oikeen puolen kumen rauna selvästi sileempi kun vasen.

minkä hintasii nivelet sun muut on tollaseen eikös niitä aika hyvin saa ???

Kirjoitettu

minkä hintasii nivelet sun muut on tollaseen eikös niitä aika hyvin saa ???

Hyvin niitä saa ja ei hinnaltakaan ole mitään pahoja... :)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

mistähän lähtee hakee vikaa kun oikean puolen etu renkaan ulko reuna on aivan sileä ja pallomainen ??? muut kumet on ihna hyvässä iskussa. vääärä aurauskulma vai joku nivel ? mikä nivel eestä yleensä hajoo ?

Välitangon kulunut nivel aiheutti kuluneiden laakereiden kanssa mun autolle samanlaisen kulumisen. Ilmeisesti kun laakerit kuluu tarpeeksi, se vaikuttaa ohjauskulmiin, vaikka laakerit oliskin kiristetty tiukalle :-[ Lopulta kyllästyin miettimään/etsimään missä nivelessä on väljää ja ostin kaikki uudet apusimpukkaa myöten. Osan vaihdon varmaan turhaan, mutta eipä tartte enää arpoa. Jos joku haluaa kokeilla käytetyillä nivelillä, mulla on joutilaana noi vanhat, ne saa edullisesti ;)

Kirjoitettu

Rautakumpu ilmoittaa reilusti Netissä hinnat: ks. Nettikauppa http://www.kolumbus.fi/rautakumpu/kauppa/

ja nivelet löytyy: http://www.kolumbus.fi/rautakumpu/kauppa/camaro-OHJAUKSEN-NIVELET.html

Yleensä menevät ala-pallot, ulommat raidetangon päät (sama sopii kummallekin puolelle) ja apu-simpukka alkaa liikkua liikaa (5 mm tai enemmän) ylä/ala suunnassa.

Hinnatkin ovat tuolla olleet omien kokemusten mukaan kilpailukykyisiä muiden firmojen kanssa...

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

juu nyt on pyörän laakerit vaihettu ja apu simpukka kyllä parani kummasti mut ei se viekän ihan tädellinen oo... mitäs mieltä ootte saako etu iskarissa olla poikittais välystä yhtään ?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...