Jump to content

4g Pyöränkulmat


arskatehtaalla

Recommended Posts

Casteria ei juuri missään nykyvehkeessä pysty ees muuttaan

Kyllähän nyt sentään aika monissa sporttiautoissa pystyy casteriakin säätämään, esim. Camaro Firebird Corvette. Sehän siinä on muuttunut kun vanhemmissa säätö tehtiin iskarin yläpäässä, kuten 3 gen F-body, niin uudemmissa se casterinkin säätö tehdään alatukivarrella, kuten 4 gen F-body, Vette jne. Esimerkkinä 4 gen Camaro/Firebird, camber säätö tehdään alatukivarren sisäpään etummaisesta pultista, ja caster säädetään taas takimmaisesta pultista. Säätö pitää vielä tehdä oikeassa järjestyksessä, ensin camber sitten caster ja viimeisenä auraus. Jos säätää ensin casterin niin camberia säätäessä caster muttuu uudelleen.

Link to comment
Share on other sites

Joo ei meidän pajalla juuri käy enää noin vanhaa kalustoa. Ja tietty järjestyksessä tulee tehdä ja alottaa takaa (niissä missä siellä on säätöjä).

Normi käyttöautossa perus auton käyttäjälle tärkeimmät seinat on et auto menee suoraa paimentamatta ja renkaat ei kuku ennen aikojaan. Esim BMW.ssä taka camber monesti säädetään pystympään kuin tehtaan speksit antaa et renkaat ei kuluis turhaa sisäkantilta. Normaali katuajossa nopeudet on niin pienet et se ei haittaa

Link to comment
Share on other sites

...renkaat ei kuku ennen aikojaan. Esim BMW.ssä...

Melkoisia käkikellojahan ne onkin... ;D

 

 

Onko uusi suuntauskone iskussa?

Link to comment
Share on other sites

Joo on iskussa. En vaan oo varma onko se ny niin hyvä ku vanha ;D. Katsastuskikkailu lappua sillä on ainaki melko mahoton tehdä.

Link to comment
Share on other sites

Joo on iskussa. En vaan oo varma onko se ny niin hyvä ku vanha ;D . Katsastuskikkailu lappua sillä on ainaki melko mahoton tehdä.

Mistä lähtien pyöränkulmilla tarvii kikkailla leimalle???

Vai mistä me ny puhutaan...

Link to comment
Share on other sites

Alustasarjan muutoskatsastuksessa pitää olla suuntauslappu ja kaikki arvoissa. Arvaa meneekö jonku kentässä olevan BMW.een casterit ja camberit arvoihin ku ei oo ees säätö edessä ku auraukselle. Traficom on alkanu oleen tarkkana nois ja ktsurit alkanu huomaamaan jos ei oo muutoskatsastettu alustaa

Link to comment
Share on other sites

Alustasarjan muutoskatsastuksessa pitää olla suuntauslappu ja kaikki arvoissa. Arvaa meneekö jonku kentässä olevan BMW.een casterit ja camberit arvoihin ku ei oo ees säätö edessä ku auraukselle. Traficom on alkanu oleen tarkkana nois ja ktsurit alkanu huomaamaan jos ei oo muutoskatsastettu alustaa

Aaaa... En hoksannut tuota ku ei mahu päähän v**uiksvirittäminen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hox! Värillinen perjantai lähestyy ja Vianorilla kulmien tsekkaus tarjous 49 €.

On säätäneet aiemmin minun Böördistä ok, nyt käyttis menossa...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
24.11.2022 klo 12.32, RaiRai kirjoitti:

Hox! Värillinen perjantai lähestyy ja Vianorilla kulmien tsekkaus tarjous 49 €.

On säätäneet aiemmin minun Böördistä ok, nyt käyttis menossa...

Kian camberit ja auraukset oli vähän perseellään edessä ja takana. Kaikki saatu taas vihreelle sekä ratti pysyi suorassa. Ei mielestäni ollenkaan paha tuohon hintaan, ja renkaatkin kuluu varmaan tasasemmin jatkossa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...