Jump to content

NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista


Spinneri Magazine

Recommended Posts

Spinneri Magazine

Kävin tänään katsomassa NettiAutossa myynnissä olevaa 1980 Firebirdia, ihan ostomielessä, mutta... VIN-koodin perusteella auto on vuosimallin 1977 perus-Firebird. Keulapala ja takavalot ovat 1979-81 malista. Kojelauta ja ovipahvit - mahdollisesti muukin sisustus - ovat jostain Trans Amista. Maalipinta kauttaaltaan roskainen, paikoitellen nähtävillä huonosti tehdyt pohjat. Myyjän mukaan tekniikka peräisin 1988 Iroc-Z Camarosta. Tietääkö joku tämän auton taustat?

 

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/10674061

Link to post
Share on other sites

Onko tuo papereissa kuitenkin 1979 vuosimalli? Noita on tosiaan jotku aikanaan muutellut uudemmalle keulalle ja perällekin. Monesta asiasta näkee että perus Firebirdistä varmaankin tehty. Onhan siellä myynnissä myös kerhon jäsenen musta 1980 mihin vaihettu -77-78 keula, se on aika makoisa paketti  ;)

Link to post
Share on other sites
Spinneri Magazine

Sama peli on, juu. Hyvät projektikuvat, mutta ei vain sytytä. Itse olisin arvostanut näiden tietojen esille tuomista viimeistään siinä vaiheessa kun otin myyjään yhteyttä. Voi toki olla, että myyjä ei historiaa tiedä...

 

Onhan siellä myynnissä myös kerhon jäsenen musta 1980 mihin vaihettu -77-78 keula, se on aika makoisa paketti  ;)

Juu, bongattu ja viestiä laitettu. Vielä kun olisi LS-tekniikalla, niin Poriin olisin jo menossa. En ehkä olisi ainoa m/

Link to post
Share on other sites

Juu, bongattu ja viestiä laitettu. Vielä kun olisi LS-tekniikalla, niin Poriin olisin jo menossa. En ehkä olisi ainoa m/

 

Itellä taas jäis 70-luvun auto missä LS niin varmalla väliin  ;D Mutta makujahan on monia. Omaan makuun chevyn 383 stroker pikkulohko on huomattavasti kiinnostavampi kuin moderni LS. Eihän nuo ole kummosia hommia LSään vaihtaa jos semmonen houkuttaa.

Link to post
Share on other sites

Tehot alakanttiin ilmoituksessa, dynotin tuosta koneesta aikanaan hurjat 249hv.  \m/

 

Miten se niin tussu oli? Sulla tais kuitenki olla ihan rullanokkanen oikea TPi motti pikkuvireillä? Mullahan oli pikkuvirit siinä crate truck moottorissa, missä oli vakio TPi:tä lievempi nokka ja swirl port kannet (paskimmat maholliset siis), silti konetehoksi dynottiin 289hv/546Nm (takarenkailta lähes sama ku sulta koneesta). Jos samat virit olisi ollu normi TPi moottorin ympärillä niin kai sen pakko olisi ollu olla jo reilummin yli 300hv moottori.

Link to post
Share on other sites

Miten se niin tussu oli? Sulla tais kuitenki olla ihan rullanokkanen oikea TPi motti pikkuvireillä? Mullahan oli pikkuvirit siinä crate truck moottorissa, missä oli vakio TPi:tä lievempi nokka ja swirl port kannet (paskimmat maholliset siis), silti konetehoksi dynottiin 289hv/546Nm (takarenkailta lähes sama ku sulta koneesta). Jos samat virit olisi ollu normi TPi moottorin ympärillä niin kai sen pakko olisi ollu olla jo reilummin yli 300hv moottori.

 

Se oli alkuperäinen rullanokkanen 350 vuosimallia -87. Muuten vakio, paitsi kevyesti kairattu plenum ja peltisarjat + putkisto. Jos vakiotehot ilmoitettu 225hv, niin ihan linjassahan tuo. Ja dyno oli/on sellainen inhorealistinen...

Link to post
Share on other sites
Spinneri Magazine

Tuossa on tuosta kyselemästäsi Firebirdistä kaiketi alkuperäisen myyjä ilmoitus: https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/10388002

 

Kyllä kai tuo minusta ihan siistiltä autolta vaikuttaa.

Kuvat tuppaavat kaunistamaan ... myös autoja  ;). Maalipinnan virheet eivät kuvissa näy, kuten ei myöskään verhoilun hivenen väsähtänyt kunto. Mutta olen paljon pahempiakin nähnyt, ei tuo siis mikään huono ole. Loppupeleissä kyse on kuitenkin omista vaatimuksista ja rahasta.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Onko tästä tarkempaa tietoa ja historiaa tiedossa: www.nettiauto.com/pontiac/firebird/10692563

Innokas massaaja ollut ainakin kun jokapaikkaan roiskittu.

 

En tarkemmin historiaa tiedä, mutta että kauan on ollut tarjolla. Ja kovakattoiseksi siniseksi Trans Amiksi ehkä hieman hintavahko, mun mielipide.

Link to post
Share on other sites

Hintava on ja tarjouksen mielestäni hyvän jättänyt. Ulkomailta näitä turha katsella siinä toivossa että halvemmalla enää saisi.  Mustahan se paras väri olisi.

Link to post
Share on other sites

Hintava on ja tarjouksen mielestäni hyvän jättänyt. Ulkomailta näitä turha katsella siinä toivossa että halvemmalla enää saisi.  Mustahan se paras väri olisi.

 

Ruotsista vielä välillä saa, Jenkeistä aika turha enää yrittää halvemmalla saada. Vastahan tuossa oli mustaki kauan aikaa kaupan, mutta taisit vähä myöhästyä  :) Kokkolassa oli.

 

 

Plussaa että on kovakattoinen, mutta vuosimalli iso miinus koska vaatii päästömittauksen, eli vuoden liian uusi.  Kymppi liikaa hintaa.

 

 

Ei, kun iso miinus  ;D Ja varsinkin jos auton arvoa arvioi, niin T-top nostaa huomattavasti sitä arvoa.

Link to post
Share on other sites

Ruotsista vielä välillä saa, Jenkeistä aika turha enää yrittää halvemmalla saada. Vastahan tuossa oli mustaki kauan aikaa kaupan, mutta taisit vähä myöhästyä  :) Kokkolassa oli.

 

 

Ei, kun iso miinus  ;D Ja varsinkin jos auton arvoa arvioi, niin T-top nostaa huomattavasti sitä arvoa.

 

Ootteks te tän nähny? On ainakin musta ja t-top.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/pontiac_trans_am/93481701

Link to post
Share on other sites

Ei oo kallis kuntoonsa nähden jos kuvien perusteella voi arvioida.Erittäin hieno ja ei niin tavanomainen sininen  väri....hinta tulee taatusti nousemaan tulevaisuudessa.4 vuoden katsastusväli museoidussa alkuperäiskuntoisessa autossa tuskin tulee muodostumaan  ongelmaksi.....auto ei kuvien perusteella kuulu sarjaan räpellykset.T-top olisi tietenkin plussaa.

Link to post
Share on other sites

Kokkolan mustasta tuli tarjottua, mutta ei riittävästi.  Tästä sinisestä miehekkäästi näkemättä 20 tarjosin  \m/, ei ihan riittänyt sekään.  Kyllähän se vm77 olisi iso plussa niin ei tartteisi päästöjä miettiä. Tämä kyllä tuntuisi muuten hyvälle ja aika alkuperäisen oloiselle.

Link to post
Share on other sites

Missä nämä tällaisia sopuhintaisina pitävät ostajat on aina silloin kun omia kärryjä on ollut myynnissä. Ei mitenkään yli kahdenkympin auto rahakaupalla. Juokse lujaa jos ei tuolla jäänyt käteen.

Link to post
Share on other sites
Jenkeistä aika turha enää yrittää halvemmalla saada.

 

Mitamita??? Eiko Ankkalinnassa enaa olekaan kaikki ladot ja takapihat taynna noita halpoja ja harvinaisia helmia niin kuin legenda kertoo??? :o

Link to post
Share on other sites

Mitamita??? Eiko Ankkalinnassa enaa olekaan kaikki ladot ja takapihat taynna noita halpoja ja harvinaisia helmia niin kuin legenda kertoo??? :o

 

Ei siellä ollu enää edes 3 vuotta sitte, varsinki jos musta piti saada. Kyllä ne vaan alkaa maksamaan sieläkin  :)

Link to post
Share on other sites

Ei siellä ollu enää edes 3 vuotta sitte, varsinki jos musta piti saada. Kyllä ne vaan alkaa maksamaan sieläkin  :)

 

Noinhan se menee. m/ Sen myytin haipyminen ukkojen mielista vaan kestaa vahan kauemmin... :W

Link to post
Share on other sites

Missä nämä tällaisia sopuhintaisina pitävät ostajat on aina silloin kun omia kärryjä on ollut myynnissä. Ei mitenkään yli kahdenkympin auto rahakaupalla. Juokse lujaa jos ei tuolla jäänyt käteen.

Onko sulla ollut montakin vm 78 Trans Amia myynnissä ?

Ja ei oo ollut sopuhintaan ostajia vai mihin nämä arviot perustuu....?

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...