Jump to content

-87 TPI koneen tulpat, R45TS vai R43TS?

smokeybandit

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kahtelin juuri delcon tulppia -87 tpi ponuun, mikä ihme on "oikea" artikkeli numero noihin delcon tulppiin,

kun mitä delco sivuilta kahtelin, niin se näyttää R45TS, (yks toinen sivu näytti R43TS), niin kumpi noista ois oikea numero tpi koneeseen?

Ja sit mitä delcon rapid fire tulppiin tulee, niin delcon sivu näyttää 1 ja 2 numerolla olevan tulpan, että se kävis myös?

Tosin delcon sivu näyttää että rapid fire tulppa, 2 numerolla ois 4BBL, eli kaasariin? ja ykkös numero ois MFI, eli ruisku moottoriin, mutta kun vierestä klikkaa "vehicle list",

niin se näyttää että sekä ykkös ja kakkos numerolla oleva rapid fire tulppa sopis 5.0 ruiskumoottoriin, VIN code F.

Oon nyt kyllä niin ymmälläni että en tajua, eli, delcon vakio tulppa, R45TS vai R43TS?

Ja sit noista rapid fire tulpista, 1 vai 2 numerolla oleva, vai käykö kumpi vaan?

Nyt kun on tulpan vaihto kohta ajankohtainen, niin jos joku tietää "paremmat" tulpat kuin mitä nuo delcot, niin voisin koittaa sellaisia.

Ajatuksena olisi koittaa rapid fire tulppia, mutta kun en tiedä olisko se 1# vai 2# numerolla oleva.  ???

Kirjoitettu

Kahtelin juuri delcon tulppia -87 tpi ponuun, mikä ihme on "oikea" artikkeli numero noihin delcon tulppiin,

kun mitä delco sivuilta kahtelin, niin se näyttää R45TS, (yks toinen sivu näytti R43TS), niin kumpi noista ois oikea numero tpi koneeseen?

Ja sit mitä delcon rapid fire tulppiin tulee, niin delcon sivu näyttää 1 ja 2 numerolla olevan tulpan, että se kävis myös?

Tosin delcon sivu näyttää että rapid fire tulppa, 2 numerolla ois 4BBL, eli kaasariin? ja ykkös numero ois MFI, eli ruisku moottoriin, mutta kun vierestä klikkaa "vehicle list",

niin se näyttää että sekä ykkös ja kakkos numerolla oleva rapid fire tulppa sopis 5.0 ruiskumoottoriin, VIN code F.

Oon nyt kyllä niin ymmälläni että en tajua, eli, delcon vakio tulppa, R45TS vai R43TS?

Ja sit noista rapid fire tulpista, 1 vai 2 numerolla oleva, vai käykö kumpi vaan?

Nyt kun on tulpan vaihto kohta ajankohtainen, niin jos joku tietää "paremmat" tulpat kuin mitä nuo delcot, niin voisin koittaa sellaisia.

Ajatuksena olisi koittaa rapid fire tulppia, mutta kun en tiedä olisko se 1# vai 2# numerolla oleva.  ???

Kummatki toimii, vakiohkoon laittasin R45TS.

Kirjoitettu

Kummatki toimii, vakiohkoon laittasin R45TS.

No, mulla kun on aina ollut noi R43TS tulpat, niin taidan itsekkin kallistuta tuohon R45TS tulppien kokeiluun, kun nyt tarkemmin olen tuumaillut, niin mitä nyt joskus olen vanhoja tulppia katsonut,

niin on näyttänyt aika tummilta/mustilta, ainakin osittain, niin tiedä vaikka toi 45 toimis paremmin kun se taitaa olla vähän kuumempi tulppa, verrattuna 43. Ja luulis että ois paremman värisetkin sitten ajastaan,

jos tuollainen kuumempi tulppa jaksais paremmin polttaa nokea/tuhkaa pois. Jos sitten R45TS tulppien jälkeen koittas koittas jotain hölkyn kölkyn hifistely tulppii, esim. rapid fire tulppia.

Mie voin säästää vanhat tulpat, niin jos jostain syystä 45 tulpat ei pelitä, niin voin laittaa vanhat tulpat takasin autoon sitten.

Kirjoitettu

No, mulla kun on aina ollut noi R43TS tulpat, niin taidan itsekkin kallistuta tuohon R45TS tulppien kokeiluun, kun nyt tarkemmin olen tuumaillut, niin mitä nyt joskus olen vanhoja tulppia katsonut,

niin on näyttänyt aika tummilta/mustilta, ainakin osittain, niin tiedä vaikka toi 45 toimis paremmin kun se taitaa olla vähän kuumempi tulppa, verrattuna 43. Ja luulis että ois paremman värisetkin sitten ajastaan,

jos tuollainen kuumempi tulppa jaksais paremmin polttaa nokea/tuhkaa pois. Jos sitten R45TS tulppien jälkeen koittas koittas jotain hölkyn kölkyn hifistely tulppii, esim. rapid fire tulppia.

Mie voin säästää vanhat tulpat, niin jos jostain syystä 45 tulpat ei pelitä, niin voin laittaa vanhat tulpat takasin autoon sitten.

Näissä maamoottoreissa yleensä ne hifistely tulpat auta mitään, toki voi kokeilla jos haluaa mutta peruskynttilöillä kyllä kuhan lämpöarvo kohillaan niin rokkaavat hyvin  m/

Kirjoitettu

Näissä maamoottoreissa yleensä ne hifistely tulpat auta mitään, toki voi kokeilla jos haluaa mutta peruskynttilöillä kyllä kuhan lämpöarvo kohillaan niin rokkaavat hyvin  m/

Jos tulevaisuudessa koittais rapid fire tulppia, aikasemmassa ponussa ne toimi hyvin, mutta jääköön rapid fire tulppien kokeilu tulevaisuuteen.

Tänään sain noi R45TS tulpat paikoilleen, meni muutama ilta kun ei yhtenä iltana ehtinyt kaikkia vaihtaa kun on sen verran kylmä kun talvi on, että tunninkin kun tallilla ulko ilmassa on, niin tulee jo kiirus kotiapäin kun näpit jäätyy vaikka välillä koittaa hanskoja pitää, hanskat kourassa taas ei onnistu ainakaan minulta tulppien vaihto vaikka lenkki avaimella ja tulppa avaimen hylsyllä onnistuu tuohon autoon, tosin yksi tulppa on niin kaukana pelti sarjojen ollessa eessä, että piti kumi letkun pätkällä pyöritellä tulppaa paikoilleen.

Kyllä melkein harmittaa etten aikaisemmin tullut kokeiltua noita R45TS tulppia, ainaski kone kiertää sen verran herkemmin mitä R43TS tulpilla, että eron huomaa, toki voi vaan siltä tuntua vaan, kun on kerran uudet tulpat koneessa, mutta melkein sanon että paremmat noi uudet tulpat on, kun ennenkin olen tuohon koslaan tulppia vaihdellut, eikä sen kummemmin ole kone käynyt, mutta noi vähän lämpösemmät tulpat, tuntus paremmalta.

Tuos on yhdestä vanhasta tulpasta kuva mikä on R43TS, on aika mustan puhuva, liekkö kone sen verran kulunut kun vähän öljyäkin tuossa näkyy vai onko ollut liian kylmä tulppa, mie en tiiä.

2139857993_IMG_20191201_2356495442.thumb.jpg.3c6c518e1fe904b95fdf76b5d54ea085.jpg

Kirjoitettu

Mulla ollut vakiokoneissa R45 Tulpat niin 76 79 89 sbc koneissa  m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...