Jump to content

Vakio kytkimen tehonkesto?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Camaro Iroc-Z28 5.0 -87 ja siis manuaali, kone vaihtuu nyt 5.7 (n.300hp?) viri versioon mutta mitäs pitäis tehdä kytkimen kanssa. Kuinka paljon tuo vakiokytkin kestää tehoa/vääntöä. Ja minkälaisia parempia ratkaisuja saatavissa (älkääkä sanoko että automaatti) ;)

Kirjoitettu

Camaro Iroc-Z28 5.0 -87 ja siis manuaali, kone vaihtuu nyt 5.7 (n.300hp?) viri versioon mutta mitäs pitäis tehdä kytkimen kanssa. Kuinka paljon tuo vakiokytkin kestää tehoa/vääntöä. Ja minkälaisia parempia ratkaisuja saatavissa (älkääkä sanoko että automaatti) ;)

Tehdas ei uskaltanu laittaa T5:sta vakio 5.7tpi:n kanssa yhteen, joten vakio 450nm väännön katottiin olevan liikaa...

Kirjoitettu

Toisaalta, eikös Jaken autossa ollut pitkään vakio manuaali ja kytkin vai miten on, menikö hakoteille?

Kirjoitettu

Niin kyllähän täällä oli jollakin T5 396-isolohkon perässäkin... Kyllä se varmaan kestää, ainakin jonkinaikaa. Varmaan käyttötarkoitus ja ajotapa määrittelee pitkälti kytkimen eliniän, kun vääntöä löytyy se 600nm...?

Kirjoitettu

Tuo vaihteiston kesto ei tässä kohta mietytä vaan kytkin, onko tuohon minkälaisia aftermaret palikoita saatavissa ns. bolt on vai vaan uusi vakioasetelma oikein shimmattuna, kuparilevy ja katotaan mitä kestää.

T5 on mun käsittääkseni yleisesti ottaen pidetty aikasten vahvana laatikkona, jos ei kestä niin tuon jälkeläinen eli Tremecci ei kauheita maksa uutenakaan ja mainostetaan 800nm proof...

Kirjoitettu

On siihen olemassa kaikennäkösiä "performance" kytkyttimiä... Taitaa olla toi Centerforce kova sana...

Kirjoitettu

On siihen olemassa kaikennäkösiä "performance" kytkyttimiä... Taitaa olla toi Centerforce kova sana...

Mistäs kysellä, minkäverran hintaa tuollaisella?

Kirjoitettu

Manuaalimiehet pystyy vastaamaan tohon paremmin, tai sitten kysyt suoraan RP:stä...

Kirjoitettu

Maksoin pari vuotta sitten Centerforcen Dual Frictionista - koko roska - 315 €

Kirjoitettu

mulla oli T5ssani Hays:n paineasetelma+levy. Niitäkin on erilaisia (yllätys).

Perus performancea haysillä on semmonen oranssinvärinen setti, se ei vielä pitänyt. Sitten vaihdoin levyn Hayssin "kultaseen", tämä piti loppuun asti - kunnes lootaksi vaihtui T-56. potkua oli tuollon noin 296hp/540Nm takarenkailta.

hayssit.jpg}

hayssit.jpg_thumb

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mulla 60tml ajettu vakiokytkin alkoi luistelemaan n. 240 heppaisen 305:n perässä. Tilalle tuli tuo centerforce df joka on muuten ISO parannus alkuperäiseen. Sitten vaihtui kone myös n. 300 kaakkiseen 350:iin ja vähemmän yllättäen B&W T5 alkoi voimaan pahoin noin vuoden kuluessa. Jostain syystä mulla lakkasi 1,3 ja 5 synkrot toimimasta, yllensähän noissa venyy kuoret ja sitten raksahtaa rattaat kun ne pääsee "kiipeämään" väärään asentoon. Tilalle tuli sitten Tremecin TKO, eli kannattaa alkaa miettimään uutta laatikkoa. Ei se nimittäin siihen 300 kaakkiin jää se tehon haku ;)

Kirjoitettu

Mulla alko T-5wc pikkusen vinkumaan, nii hommasin ton T-56:n ajoissa. Turhaa särkee hyvää laatikkoa. Oli muutenkin toiveissa kestävämpi ja kunnon loikkarilla oleva loota.

T-5:n 5-vaihde oli pikkusen liian lyhyt kun kiekat oli sillä n.2200 100:n vauhdissa. Nyt menee n.1400-1500rpm 6:lla@100km/h

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...