Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onko täällä ketään joka olisi ahtanut vähäpäästöisen gen3 Camaron? Kävin perjantaina mielenkiintoisen keskustelun katsastusmiehen kanssa, kun kävin kyselemässä josko olis mahdollista siivota konehuonetta, ja vaihtaa 305 tilalle vähän vireämpi 350. Otteessa siis lukee vähäpäästöinen, ja mainittu ilmapumppu, ja olikohan joku aktiivihiilisuodatin ja katalysaattori. Inssi sanoi että kunhan löytyy ruisku, happianturi ja katalysaattori niin muut vois siivota pois ja päästöt pysyy sallituissa. Auto on -89 RS. Sanoi vielä että kireän nokan kanssa tulee ongelma tyhjäkäynnillä hc arvojen kanssa. Mieleen juolahti että jos ahtais, niin ei tarvitsisi niin kireää nokkaa? Kellään kokemuksia siis vähäpäästöisen 305 muutoskatsastamisesta 350 ahdetuksi?

Posted

teholapun ainakin vaatii....että jää alle rajojen mikä varmaan mallisarjan tehokkain + 20%

 

taakse levyjarrut ym

Posted

Aivan. Jäi vaan mietityttämään kun inssi sanoi että moottorin puolesta riittää ruisku, happianturi ja kat, ja muut johtoputkihässäkät sais poistaa

Posted

joo ilmapumppu ym pois vaan...

meinaatko mekaanisella vai pakokaasuturbolla ahtaa

Posted

Turbolla. Olen timo lehtimäen top fuel dragster teamissa ja siinä porukassa turbo on ainoa oikea ????

Posted

Turbolla. Olen timo lehtimäen top fuel dragster teamissa ja siinä porukassa turbo on ainoa oikea ????

 

;D

 

foorumilla on myös pakokaasuturbolla ja turboilla olevia 3g vehkeitä jos vaikka kertovat lisää..

tai katsot heidän projektisivuja

Posted

Kiitos! Pitää syventyä foorumin syövereihin. Anteeksi laiskuuteni selata kaikki aiheet, mutta nyt kun katsasrusmies antoi jonkinlaista toivoa vähäpäästöisen lisävoimalle niin alan tutustumaan paremmin aiheeseen. Lehtimäen pajalta on katsastettu uskomattomiakin yhdistelmiä, joten toteutuksen kanssa tuskin tulee ongelmaa. Kunhan vain on tietoa mitä ylipäätään tuollaiselle on mahdollista tehdä lain puitteissa.

Posted

Vähäpäästöisen <1992 muutoskatsastus isommalle hc600 päästölle on ollut mahdollista viimeiset pari vuotta.

Muutama sen jo tehnyt, mutta on katsastajan tulkinnasta kiinni.

Eli täytyy löytää sopiva konttori.

<270° nokat alle 50 overlapilla menee vielä päästöistä läpi.

Sitä isommat alkaa olla haasteellisia, mutta ei mahdottomia.

Posted

Kiitos! Samaa sanoi katsuri, että helpotusta pykäliin on tullut, ja että kannattaa olla yhteydessä konttoriin jossa muutoskatsastus aiotaan suorittaa. Alkaa kuulostaa hyvältä. Kollega tiimistä oli sitä mieltä että jopa vakonokalla on mahdollista saada ihan kiva käyttömoottori ahdettuna

Posted

En välttämättä poistaisi ilmapumppua,koska alunperin ilmapumpulla varustetuista ei huomioida o2 arvoa päästömittauksessa.

Posted

Kannattaa liittyä jäseneksi, niin pääsee jäsenosion projekteja lukemaan, siellä on myös ahdetuja

Posted

Okei. Ajatuksena olis saada konehuoneesta siistimpi, ja poistaa ns. ylimääräiset romut. Camaroclubin jäsenyys? Mietin sitä kyllä, mutten vielä saanut aikaiseksi. Täältä siis aukeaa lisää asiaa kerhon jäsenille?

Posted

Okei. Ajatuksena olis saada konehuoneesta siistimpi, ja poistaa ns. ylimääräiset romut. Camaroclubin jäsenyys? Mietin sitä kyllä, mutten vielä saanut aikaiseksi. Täältä siis aukeaa lisää asiaa kerhon jäsenille?

Siis tämän klubin jäsenyys (Ei camaroclubin) ja kyllä, jasenille aukeaa lisää juttua ja kymmeniä projekteja.

Tuossa vielä toinen ahtoprojekti:

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=65674.0

 

Posted

Ajatuksena olis saada konehuoneesta siistimpi, ja poistaa ns. ylimääräiset romut.

Ilmapumpun voi poistaa ja se käy näppärästi, kun ostaa pidemmän hihnan ja reitittää sen uudestaan pumpun poiston jälkeen. Siitä löytyy täältä ohjeet. Mulla -89 ja pumppu poistettu (ja HC raja 600)
Posted

Kiitos tiedoista! Tarvii syventyä tarkemmin aiheeseen. Jenkkiautot on olleet kauan pois harrastustoiminnasta, kun ajelin varttimailia prätkällä aika pitkään. Kaikki säädökset ja tekniikkakin muuttunut niistä ajoista.

Posted

Ajatuksena olis saada konehuoneesta siistimpi, ja poistaa ns. ylimääräiset romut.

Ilmapumpun lisäksi mustan evap kanisterin voi huoletta poistaa, kunhan laittaa jonkun suodattimen tankilta tulevan putken päähän.

Sisätilalämppärin venttiilin kun siirtää syrjään ja akun konttiin ja jos ei ilmastointia kaipaa, niin moottoritila on jo huomattavasti avarampi.

 

Kollega tiimistä oli sitä mieltä että jopa vakonokalla on mahdollista saada ihan kiva käyttömoottori ahdettuna

 

Vakio 350 TPI peltisarjoilla Vortec centrifugaali-ahtimella on jo mukavan pirteä.

Ylipaineen nosto 0.3 - > 0.6 bar rikkoi kansitiivisteen.

Cometic tiivisteiden vahdon jälkeen th700 askista antautui 3/4 vaihteet.

Eli kyseiset osat ovat ensimmäisenä tulilinjalla.

Toivottavasti kuulemme jatkossa projektin edistymisestä.  m/

Posted

Kiitos näistä! Täytyy tuo koko kuvio suunnitella aika huolella, niin pääsee vähemmällä murheella. Kiirettä touhuun ei ole, koska marraskuussa ostetun ovikiilan tekniikka tuntuu toimivan hyvin. Laatikkoöljyt on punaiset eikä tummat, ja  moottoriöljy myös terveen väristä, ja kone käy siististi. Maalipintaa ei voi kyllä kehua, vaikka kaukaa ja vesimärkänä näyttää todella siistiltä... Mieli tekis viedä maalarille, ja kunhan "sopivan" hintainen löytyy niin ruisku saa laulaa. Auto on sisältä siisti ja räpeltämätön, kuskin penkki on ainoa asia mihin sisällä musta tarvii puuttua. Tympeä istua lähes lattian tasolla kun ei muutenkaan näe mitään ulos tuolta :) vanteet on jotkut tarvike viispuolaiset, ja ne vaihtuu kans jossain välissä. Olen kuitenki tosi tyytyväinen ostokseen, vaikka en ehtinyt sillä ku kuukauden verran ajella ennen talvitaukoa. Etupäähän tuli rockautosta raidetanko, kaikki nivelet ja apusimpukka kun ei uskaltanut ajaa sataa kovempaa auton hakiessa milloin vastakkaiselle kaistalle ja milloin ojaan. Rauhoittui paljon jo niillä, mutta arvelin rättinivelen olevan tiensä päässä koska pajalla oli vaikeuksia saada aurauskulmia säädettyä. Niinpä transnam lähetti alumiinikäikäleen rättinivelen tilalle. Se on vielä vaihtamatta. Kuvankin laittaisin jos osaisin ::)

Posted

Faija on maalauttanut pari autoa Virossa.

Jossakin Tallinnan sataman läheisyydessä ja hinta / laatu kohdannut.

 

Posted

Hienoa, tutkin asiaa. Muutama tuttu sieltä kotoisin joten sitä kautta saattaa löytyä.  m/

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...