Z-mo Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Riku testaa ja vertaa tehokkainta vanhan liiton sbc:tä uudempiin samankokoisiin ikeamotteihin.
GTATL Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Riku testaa ja vertaa tehokkainta vanhan liiton sbc:tä uudempiin samankokoisiin ikeamotteihin. Sä et nyt ymmärrä, vanhassa on niiiiiiiiiiiiiiiin paljon paremmat äänet, ei teholla ja kulutuksella ole mitään merkitystä Kato tollasella vanhanliiton mosalla saa ihan helposti rutikuivatcoopperincoprat sutiin ilman lukkoperää
avogta-89 Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Sä et nyt ymmärrä, vanhassa on niiiiiiiiiiiiiiiin paljon paremmat äänet, ei teholla ja kulutuksella ole mitään merkitystä Kato tollasella vanhanliiton mosalla saa ihan helposti rutikuivatcoopperincoprat sutiin ilman lukkoperää
Fenix Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Ei huono toi 327 L76. Laajalti piti huipputehoa yllä ja ei paskempi ylärekisterissä ajettaessa (1/4 mile). Eniten yllätti 327:n ilmoitetun tehon paikkansapitävyys. Tuohon aikaan tehtailla oli tapana ilmoittaa tehoja joskus alakanttiin vakuutussyistä ja toisaalta hevosvoimasota oli käynnissä muita konserneja vastaan. Ja mittausstantardit huomioiden nykyisillä stantardeilla lukemat voisi olla ihan mitä vaan. Mutta mitä tuossa testissä edes haetaan. Jos motiivi on kustannustehokkuus / käytännöllisyys vs hp, niin hyvä testi.
z 28 jari Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Sitku sitku: https://www.hotrod.com/articles/hrdp-0810-gm-crate-engine-tests/
BlackZ Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Voi että teitä äitien omia pikku ruttumunia, nytkun tämä Riku omassa youtube videossaan on verrannut moottoreita omasta näkökulmastaan niin Ikean moottori on julistettu itse kaikkivaltiaan toimesta parhaaksi Kyllä se on vissiin aika vaikiaa se elämä niitten LSx:ien kanssa ku pitää hakea hyväksyntää niinku pikkupoika isältään Jos pittää tuommosia päivänselvyyksiä videoilta kattoa niin on ihan väärän harrastuksen parissa jos ei tuommosia osaa ite ajatella Sanoisin että 2000-luvun kännykätkin on kehittyneempiä kuin mitä 90-luvun, eikä mun tartte sitä varten edes googlettaa sanaakaan Kukaan ei varmasti ikinä tule väittämään etteikö uudemmat moottorit ole kestävämpiä, vähempi kuluttavia ja tehokkaampia kuin vanhat, sehän on päivänselvä asia. Se mikä mua jää vaivaamaan että helevetinkö takia te yleensäkään tungette niitä Ikean muovimoottoreita noihin klassikko autoihin missä ei ole edes ajo-ominaisuuksia eikä jarruja, ostakkaa uusi BMW kaupasta niin saatte valmiiksi nykyaikaisen moottorin ja auton mikä on vielä hyvä ajaakin, pysähtyy ja mikä tärkeintä niin kuluttaa vähän ja saa ohjelmoitua 200hv lisää 490 euron panostuksella Miksi pilata niin jumalainen moottori asentamalla se vanhaan katiskaan missä ei sitten ole mitään ominaisuuksia muutenkaan, tuolla asenteella se on vähä sama ku asentas 80-vuotiaalle mummolle mahtavat silikoonit, se on silti edelleen vaan vanha mummo ja mennee vaan hyvät implantit hukkaan ku ei siitä tuu siltikkää sitä kakskymppistä bimboa Jatkakaa ihmeessä, seurailen sivusta kun te aikannaa tajuatte että siitä katiskasta mihin asensitte sen Ikea moottorin niin puuttuu edelleen airbagit, peruutus tutkat ja hierova penkki ja tajuatte siirtyä suoraan teidän arvoiseenne autoon, eli vaikka Teslaan tms. kermaperseille sopivaan
gmc63 Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Voi että teitä äitien omia pikku ruttumunia, nytkun tämä Riku omassa youtube videossaan on verrannut moottoreita omasta näkökulmastaan niin Ikean moottori on julistettu itse kaikkivaltiaan toimesta parhaaksi Kyllä se on vissiin aika vaikiaa se elämä niitten LSx:ien kanssa ku pitää hakea hyväksyntää niinku pikkupoika isältään Jos pittää tuommosia päivänselvyyksiä videoilta kattoa niin on ihan väärän harrastuksen parissa jos ei tuommosia osaa ite ajatella Sanoisin että 2000-luvun kännykätkin on kehittyneempiä kuin mitä 90-luvun, eikä mun tartte sitä varten edes googlettaa sanaakaan Kukaan ei varmasti ikinä tule väittämään etteikö uudemmat moottorit ole kestävämpiä, vähempi kuluttavia ja tehokkaampia kuin vanhat, sehän on päivänselvä asia. Se mikä mua jää vaivaamaan että helevetinkö takia te yleensäkään tungette niitä Ikean muovimoottoreita noihin klassikko autoihin missä ei ole edes ajo-ominaisuuksia eikä jarruja, ostakkaa uusi BMW kaupasta niin saatte valmiiksi nykyaikaisen moottorin ja auton mikä on vielä hyvä ajaakin, pysähtyy ja mikä tärkeintä niin kuluttaa vähän ja saa ohjelmoitua 200hv lisää 490 euron panostuksella Miksi pilata niin jumalainen moottori asentamalla se vanhaan katiskaan missä ei sitten ole mitään ominaisuuksia muutenkaan, tuolla asenteella se on vähä sama ku asentas 80-vuotiaalle mummolle mahtavat silikoonit, se on silti edelleen vaan vanha mummo ja mennee vaan hyvät implantit hukkaan ku ei siitä tuu siltikkää sitä kakskymppistä bimboa Jatkakaa ihmeessä, seurailen sivusta kun te aikannaa tajuatte että siitä katiskasta mihin asensitte sen Ikea moottorin niin puuttuu edelleen airbagit, peruutus tutkat ja hierova penkki ja tajuatte siirtyä suoraan teidän arvoiseenne autoon, eli vaikka Teslaan tms. kermaperseille sopivaan m/
Z-mo Posted April 4, 2020 Author Posted April 4, 2020 Oulussa alkaa eristäytyminen aiheuttamaan nähtävästi jo kaikenlaisia aivopieruja.
BlackZ Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Oulussa alkaa eristäytyminen aiheuttamaan nähtävästi jo kaikenlaisia aivopieruja. Etkö parempaan vasta-argumentointiin pystyny tällä kertaa, olen pettynyt Se sun taannoinen vastaus sentään herätti kunnioitusta ;D
RaiRai Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Riku testaa ja vertaa tehokkainta vanhan liiton sbc:tä uudempiin samankokoisiin ikeamotteihin. Eli LT1 on paras, no heti sähkömoottorin jälkeen ainakin, ymmärsinhän oikein? Suurta uutistahan tässä ei ole... Hyvä että BlackZ mainitsi Teslan, itsekin olen ajatellut jättää tuon turhan LS-hömpätyksen väliin ja siirtyä suoraan teknologian riemuvoitosta toiseen eli electric motor tulossa LT:n ja 4L60E:n tilalle, jos jompi kumpi suostuu joskus antautumaan Akusto menee mukavasti takapenkkien paikalle, ja kumi palaa apinakehän nurkilla niin että voitte vaikka Lapista katsella savumerkkejä
Z-mo Posted April 4, 2020 Author Posted April 4, 2020 Etkö parempaan vasta-argumentointiin pystyny tällä kertaa, olen pettynyt Se sun taannoinen vastaus sentään herätti kunnioitusta ;D Kyllä täältä lähtis, mutta kun se on vähän sama ku veis pikkulapselta tikkarin, niin ei tiedä onko se sen väärti ja kilttinä en haluais aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Oikeestihan en tuolla videolla nyt ainakaan paljoa aatellut provosoida tätä meidän pussihousu-osastoa, mutta mielestäni ihan mielenkiintoinen vertailu mistä ehkä vois saada jopa asiallista keskustelua. Kyllähän tuo vanha 327 hyvin potkii, mutta sitten kun miettii että on 11 puristusta, oliko 240-250 asteinen nokka, niin kun LM7 tekee saman 9.5 puristuksilla ja 190 asteisella nokalla, niin se on hienoa. Nämä väitteet ettei LS:ssä oo ääntä tai fiilistä, niin katsokaa sellaista missä on 11 puristukset ja 250 asteinen nokka, niin kyllä sitä alkaa löytyä ihan samalla tavalla kuin vanhanliiton motista. Sillä erotuksella että teho on eri sataluvulla...
jpe Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 327 lähtisi matkaan jos noista saisi yhden valita. Tuollaisen alkuperäisen hinnalla taitaisi saada rivin noita silveraadon panuja. ...vaikka täällähän noilla nykyajan romispadoilla rahastetaan hölmöjä surutta
BB Posted April 5, 2020 Posted April 5, 2020 Kyllähän se varmaan tuo uudempi moottori perhe enemmän tuottaa tehoa. Mutta olisi kiva nähdä mitä tuollainen OIKEA 327 tuottaisi nykyaikaisella nokkaprofiililla.
GTATL Posted April 5, 2020 Posted April 5, 2020 Siihen vanhaan 327:aan kunnon pipot,niin VOT NiiiI ja uuteen ei tartteis laittaa kun alle 200$ nokka
z 28 jari Posted April 5, 2020 Posted April 5, 2020 NiiiI ja uuteen ei tartteis laittaa kun alle 200$ nokka Mutta ihan eri fiilis...
Z-mo Posted April 5, 2020 Author Posted April 5, 2020 Mutta olisi kiva nähdä mitä tuollainen OIKEA 327 tuottaisi nykyaikaisella nokkaprofiililla. Riku on testannut senkin: http://www.superchevy.com/how-to/vemp-0911-l84-fuelie-motor-on-engine-dyno
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now