Jump to content

Pakokaasua sisälle kun ikkuna on auki?


jatu

Recommended Posts

3gen -91

Mistä voi tulla selvä pakokkaasun haju sisälle maantien nopeuksilla jos pitää ikkunaa auki, tai raollaan?

Pakoputki ei vuoda eikä takana ole mitään ylimääräisiä reikiä, putki ei vuoda. Takalaatikon tiiviste on uusi.

Onko ihan hypoteettinen ajatus jos se imaisisi hajut sisään takalampuista tai takaspoilerin kiinnikkeistä??

Link to comment
Share on other sites

Tai putkenpäät on liian lyhyet tai väärin suunnattu, pääsee pakokaasut pyörimään sieltä puskurin alta kontin puolelle...

Link to comment
Share on other sites

Tai putkenpäät on liian lyhyet tai väärin suunnattu, pääsee pakokaasut pyörimään sieltä puskurin alta kontin puolelle...

Nehän loppuu vakionakin puskurin alle...

 

 

 

 

Täältäkin ääni konehuoneen vuodolle. Myös öljyvuoto voi haista pakokaasulle.

Tai vuotavat ilmapumpun takaiskut, jos vielä on, saattaa päästää kaasuja takaperin konehuoneeseen.

Link to comment
Share on other sites

smokeybandit

Onkos automaateissa tuollaista shifter boottia mikä manuskoissa on? https://www.hawksmotorsports.com/boot-camaro-firebird-83-92-t-5-lower-shifter-boot-new-reproduction/

 

Jos tuollainen valskaa niin luulisi sieltä pakokaasut tulevan sisälle kun ilman tuollaista boottia asvaltti tie näkyy sisälle kun katsoo  :o

 

Kiinostaisi itseäkin tietää toi sisälle tuleva pakokaasun haju kun itselläkin on ollut ongelmaa sen kanssa, mutta ei mistään oo löytynyt että mistä se haju tulee, tosin yks kesä katin asennuksen jälkeen tuntus että

ei oo pakokaasut pahemmin haissu, mutta silti, joskus se silti mietityttää.

 

Yks verstas sano mulle että se vois tarkistaa mistä haju vois tulla sillain että se laittaa jollain koneella vesi höyryy pakoputkeen, niin sittenhän sen ainakin näkis varmasti mistä vuotaa, jos vuotaa, kun kahtelee mistä höyry tulee ulos.

 

Oon itsekkin tuumaillut tuota mahollisutta jos jotenkin taka ikkunana tai taka valojen kautta pääsis haju sisälle mutta kyllä siellä niin tiiviiltä kaikki näyttää että hassua ois jos sieltä pääsis jotenkin maagisesti pakokaasuu sisälle.

Link to comment
Share on other sites

Helpoin konsti testata putkivuodot on tukkia putkenpäät lähes kokonaan (esim. kaveri paksuilla hanskoilla) koneen käydessä tyhjäkäyntiä ja kuunnella mistä pihisee.

Edellyttää tosin auton alle pääsemistä koneen käydessä.

Putkeen kertyvä paine pihisee pienistäkin reiistä melko äänekkäästi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pakoputki oli kunnossa, vaihdoin pakosarjantiivisteet, siellä ei muuten ollut mitään. Aiemmin jo vaihdoin sen takalaatikontiivisteen uuteen.

Jatkoin putket tulemaan takapuskurin ulkopuolelle.  Takalaatikonlukko tiputettu ihan alas. Ei auttanut.

Eilen repäsin suikaleen A4 paperista, Laitoin sen kontin väliin, yllätys oli suuri, sen sai työnnettyä sisälle ihan sujuvasti.

Asensin 5mm solukumitiivisteen kanteen, se tuntui auttavan kun kävin kokeilemassa.

 

Uusi ja vanhatiiviste olivat ihan saman kokoisia. Ihmehomma? Eihän siinä lukossa ole muuta säätöä kuin se joka tulee takalaitaa vasten?

Link to comment
Share on other sites

 

Uusi ja vanhatiiviste olivat ihan saman kokoisia. Ihmehomma? Eihän siinä lukossa ole muuta säätöä kuin se joka tulee takalaitaa vasten?

Jos tarkoitat peräkontin lukkoa niin säätö on kontin verhoilun alla. 3 pulttia kun löysää voi säädellä. Säätövaraa ei tosin ole kovin paljoa, mullakin taitaa olla ihan alimmassa asennossa mutta ei vuoda ja tiiviste alkuperäinen.

Link to comment
Share on other sites

Juu sitä juuri tarkoitin, ne on ala-asennossa.

Nyt kun aloin ajattelemaan, niin olisikohan siinä sittenkin jokin säätö? En osaa selittää, mutta se pystyakseli joka tulee kiinni siihen kiinnikkeeseen läpitapilla, jos sitä kiertämällä saisi luukun kireämälle, eli se sama joka vetää luukunlukon alas.

En osaa selittää, mutta pitää huomenna ottaa kuvat ja tutkia asiaa. Minulla on yksi varaosalukko tallilla.

Link to comment
Share on other sites

Oli menny ohi että kyseessä oli ilmeisesti 91 ja vetomoottorilla...

Moottorissa ei itsessään ole säätöä mutta jos mikrokytkimissä olisi häikkää voi jättää vedon kesken / vajaaksi.

Normaalisti moottorin saa vetämään luukun niin alas että hirvittää ja on varmasti tiivis.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Juu aika outoa tosiaan. Kyllä moottori toimii ja tosiaan vetää niin, että hirvittää. Eikä ole kolari vehje, että ei sitäkään voi syyttää. Pitää jossain vaiheessa keskittyä siihen.

Link to comment
Share on other sites

smokeybandit

Juu aika outoa tosiaan. Kyllä moottori toimii ja tosiaan vetää niin, että hirvittää. Eikä ole kolari vehje, että ei sitäkään voi syyttää. Pitää jossain vaiheessa keskittyä siihen.

 

Onks sulla peräluukun reunat kohdillaan? Jos jompi kumpi perä luukun reunoista on ulompana kuin mitä kuuluis, voisko se vaikuttaa jos tiivisteen välistä hajut pääsee sisälle, mun mielestä tuskin,

ihan vaan ajatuksia pää nupistani kirjoittelen.

 

Mutta asiaan, tuohon lukon moottoriin, en niistä itse paljoa tiedä muuta kuin sen että jos siitä kuuluu klik, silloin kun se menee kiinni, tai aukeaa, niin luulisin että lukko systeemi toimii niinkuin kuuluu.

 

Tuollaisen video klipin löysin juutuupista, kun aina auto klippejä monesti kahtelen, tuossa kun se korjailee sitä sähkö lukko systeemiä, niin jos toi video auttais sun lukon kanssa, ainakin näkee miten toi systeemi toimii.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...