Jump to content

Recommended Posts

Posted

Näyttäsi vuotavan yhdestä mutkasta tuo öljyn jäähdytysputki.Tarviiko tuota putkilenkkiä tavallinen sunnuntai ajelija ollenkaan? Onko kova paine jotta voisko pelkällä kumiletku lemmari korjauksella selvitä.Näyttäs toisessa lemmariliitos loppupätkässä olevan jo valmiina

Posted

Putki on paluupuolella joten siellä ei ole juurikaan painetta.

Pärjännee hyvin ilmankin normiajossa.

Posted

Olen myös ihmetellyt kiepin hyödyllisyyttä.

Tulpata tuskin pystyy öljykierron kannalta, joten luultavasti "optio" coolerille.

 

Mistä varoittava esimerkki.

Kaveri osti moottoriöljyjäähdyttimen laipan suodattimen juureen.

Ja jätti sen tulpatuksi ja liittäisi cooleriin kohta.

Ei tarvinnut ajaa edes 500km. ja moottori leikkasi kiinni.

1 akselin kaula ja laakeri vioittui öljynkiero-ongelman johdosta.

Oli tiedossa, mutta talliväsyneenä ajatus petti.

 

 

 

Posted

Jostain sen öljyn on päästävä kiertämään...

 

 

Miten se kone 500km kesti ilman öljyä??? Aika hyvin...

Toki joissain laipoissa voi olla venttiilejä / termostaatti joten voitelu ei loppunut ihan kokonaan.

 

 

3genissä ei tietääkseni ole koskaan ollut tehostajalle cooleria joten ei ole "varaus".

Monessa nykyautossakin on vain putkenpätkä jossain puskurin alla mikä toimii coolerina.

Varsinkin 3gen missä letkut on lyhyet ja säiliö koneen/pumpun kyljessä on lämmön poistumiselle aika vähän paikkoja.

Käytännössä simpukka hoitaa jäähdytyksen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...