hazaa Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2020 Alkaa oma museo Camaro -83 olemaan leimausta vaille valmista. Paitsi muutama irtonainen johto. Olisi pitänyt napsia niitä kuvia purkuvaiheessa reilummin Konehuoneessa tumman sininen piuha. Olen tehnyt salapoliisityötä ja kaapeli on suurella toden näköisyydellä seuraava: Feed AC compressor harn Reley controlled Mihin tää pitäisi tökätä kii? Liittimenä naaraspuolinen laatta abiko. Ilmastointi kyllä muuten toimii, joten tää hiukan ihmetyttää. Tai sitten kyseessä ihan joku muu piuha Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2020 Kuvan perusteella olis boxilta tuleva johto ilmastoinnin kompuran releelle. Jos muut johdot on oikein niin ilmastointi ei voi toimia ilman tuota. Sikäli lienee joku muu johto... Enpä olis arvannut että jo 83 on kompuran ohjaus ECM-n takana... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Sitten mä jatkan sähkökaavion lukemista ja yritän löytää tolle jonkun toisen merkityksen . Ilmastointi tosiaankin toimii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Ja koska otsikko oli muutamalle piuhalle oikea paikka, niin tässä tulisi toinen potilas. Tollanen kuminen tulppa. Virranjakajan suunnalla. Mikä tää on. Virtaa tähän ei tullut. Tosin aika hankala mitattava yhdellä käsiparilla. Oliskohan piuhan väri ollut rusehtava. Tän voin tarkastaa vielä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Äkkiseltään tulis öljynpaineanturi mieleen. Se on yleensä jakajan takana. Riippuu toki millä koneella auto on... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2020 Äkkiseltään tulis öljynpaineanturi mieleen. Se on yleensä jakajan takana. Riippuu toki millä koneella auto on... Tätä vastausta mä hiukan pelkäsinkin. Öljynpaine mittari ei nimittäin pelaa ja jotenkin muistelin, että siellä olisi ollut tuollanen tatti. Ja anturi on siellä virranjakajan kulmilla kyllä. Kone 350. Nyt anturissa on jokin piuha, mitä luulin oikeaksi. Asian tekee vaan ihmeelliseksi se, että anturissa on laattaliitin päässä ja tossa tatissa ei oikein näy paikkaa sille. Tosi vaikea nähdä kunnolla sisälle, kun se v...n virranjakaja on tiellä. On tietty mahdollisuus, että edellisestä anturista (anturi vaihdettu uuteen) olisi katkennut se liitin tatin sisään ja siksi siellä ei näy paikkaa sille. Yritän tutkia lähemmin tätäkin. Itse asiassa eilen tota öljynpaineanturi asiaa tutkin ja jotenkin ymmärsin, että virranjakajan lähellä oleva anturi olisi merkkivalolle ja mittarinanturi olisi jossain öljynsuodattimen lähellä. Mitenhän tää nyt oikein menee. Lisäksi asiaa sekoittaa lisää se, että mittariston takana oleva "piirilevy" saattaa olla osittain sökö. Sitä on joku aiemmin korjaillut kolvilla ja sen toimivuudesta en kyllä mene takuuseen. Tarttis uusi hommata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazaa Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2020 No niin. Työtä tehty ja tuloksiakin saatu. Öljynpainemittari toimii. Oli vaan neula pyörähtänyt jostain syystä tappiin ja jäänyt sinne. Purkasin mittariston lasin pois ja sain homman kuntoon. Eli tuo kumitatti ei liity öljynpaineen mittaukseen. Ainakaan mun autossa. Sitten toinen murheenkryyni eli lämpömittari. Siinä jotain hämärää. Kun starttaa, niin neula pomppaa tappiin ja jää sinne. Sormella kun sen avittaa alas, niin näyttää mitä pitääkin. Seuraavaan starttiin asti. Osaisiko kukaan kertoa, mikä vialla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2020 Virtalukossa on "virrat" ja "start" asentojen välissä "bulb check". Eli juuri ennen starttausta. Kaikki merkkivalot syttyy ja pikkuviisarit hyppää täysille. Se että jää täysille viittaa mittarin jumitukseen. En ole ihan varma mutta onku tuossa edes öljynpainevaloa? Onko tuo kyseinen johto oikeassa paikassa? vastaavan näköinen voisi olla myös lämpöanturin liitin... Parhaiten löytynee kun sähkökuvista etsii värin perusteella ja karsii pois mikä se ei anakaan ole... Anturit toimii maadoittamalla eli tökkää johto maihin ja katso näkyykö mittaristossa jotain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazaa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2020 Öljynpainevaloa ei varusteissa ole. Eli voisi olettaa, että lämpömittarin ongelma onkin mekaaninen eikä sähköinen. Lämpöanturin kanta on sellainen vähän niin kuin naulan kanta. Orkkisliitin rapistui käsiin ja sain korvattua sen naaraspuolisella laatta abikolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2020 ...jotenkin ymmärsin, että virranjakajan lähellä oleva anturi olisi merkkivalolle ja mittarinanturi olisi jossain öljynsuodattimen lähellä. Tuon takia ihmettelin öljyvaloa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään