Jump to content

Muutamalle piuhalle oikea paikka


hazaa

Recommended Posts

Alkaa oma museo Camaro -83 olemaan leimausta vaille valmista.

Paitsi muutama irtonainen johto. Olisi pitänyt napsia niitä kuvia purkuvaiheessa reilummin  >:(

 

Konehuoneessa tumman sininen piuha. Olen tehnyt salapoliisityötä ja kaapeli on suurella toden näköisyydellä seuraava:

 

Feed AC compressor harn

Reley controlled

 

Mihin tää pitäisi tökätä kii? Liittimenä naaraspuolinen laatta abiko.

Ilmastointi kyllä muuten toimii, joten tää hiukan ihmetyttää.

 

Tai sitten kyseessä ihan joku muu piuha  :W

IMG-6239.JPG.fc70c6b7d6bfb897a1183d421ecdfb1d.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kuvan perusteella olis boxilta tuleva johto ilmastoinnin kompuran releelle. Jos muut johdot on oikein niin ilmastointi ei voi toimia ilman tuota.

Sikäli lienee joku muu johto...

 

 

Enpä olis arvannut että jo 83 on kompuran ohjaus ECM-n takana...

Link to comment
Share on other sites

Ja koska otsikko oli muutamalle piuhalle oikea paikka, niin tässä tulisi toinen potilas.

 

Tollanen kuminen tulppa. Virranjakajan suunnalla. Mikä tää on.

Virtaa tähän ei tullut. Tosin aika hankala mitattava yhdellä käsiparilla.

Oliskohan piuhan väri ollut rusehtava. Tän voin tarkastaa vielä.

tulppa.thumb.JPG.792b4f7426cb3d03122b8265e71ffff9.JPG

Link to comment
Share on other sites

Äkkiseltään tulis öljynpaineanturi mieleen. Se on yleensä jakajan takana. Riippuu toki millä koneella auto on...

 

Tätä vastausta mä hiukan pelkäsinkin. Öljynpaine mittari ei nimittäin pelaa ja jotenkin muistelin, että siellä olisi ollut tuollanen tatti.

Ja anturi on siellä virranjakajan kulmilla kyllä. Kone 350. Nyt anturissa on jokin piuha, mitä luulin oikeaksi.

 

Asian tekee vaan ihmeelliseksi se, että anturissa on laattaliitin päässä ja tossa tatissa ei oikein näy paikkaa sille.

Tosi vaikea nähdä kunnolla sisälle, kun se v...n virranjakaja on tiellä. On tietty mahdollisuus, että edellisestä anturista

(anturi vaihdettu uuteen) olisi katkennut se liitin tatin sisään ja siksi siellä ei näy paikkaa sille.

 

Yritän tutkia lähemmin tätäkin.

 

Itse asiassa eilen tota öljynpaineanturi asiaa tutkin ja jotenkin ymmärsin, että virranjakajan lähellä oleva anturi olisi

merkkivalolle ja mittarinanturi olisi jossain öljynsuodattimen lähellä. Mitenhän tää nyt oikein menee.

 

Lisäksi asiaa sekoittaa lisää se, että mittariston takana oleva "piirilevy" saattaa olla osittain sökö. Sitä on joku aiemmin

korjaillut kolvilla ja sen toimivuudesta en kyllä mene takuuseen. Tarttis uusi hommata.

Link to comment
Share on other sites

No niin. Työtä tehty ja tuloksiakin saatu.

 

Öljynpainemittari toimii. Oli vaan neula pyörähtänyt jostain syystä

tappiin ja jäänyt sinne. Purkasin mittariston lasin pois ja sain homman kuntoon.

Eli tuo kumitatti ei liity öljynpaineen mittaukseen. Ainakaan mun autossa.

 

Sitten toinen murheenkryyni eli lämpömittari. Siinä jotain hämärää. Kun starttaa,

niin neula pomppaa tappiin ja jää sinne. Sormella kun sen avittaa alas, niin näyttää

mitä pitääkin. Seuraavaan starttiin asti. Osaisiko kukaan kertoa, mikä vialla?

Link to comment
Share on other sites

Virtalukossa on "virrat" ja "start" asentojen välissä "bulb check". Eli juuri ennen starttausta.

Kaikki merkkivalot syttyy ja pikkuviisarit hyppää täysille. Se että jää täysille viittaa mittarin jumitukseen.

 

 

En ole ihan varma mutta onku tuossa edes öljynpainevaloa?

 

 

Onko tuo kyseinen johto oikeassa paikassa? vastaavan näköinen voisi olla myös lämpöanturin liitin...

 

 

Parhaiten löytynee kun sähkökuvista etsii värin perusteella ja karsii pois mikä se ei anakaan ole...

Anturit toimii maadoittamalla eli tökkää johto maihin ja katso näkyykö mittaristossa jotain.

Link to comment
Share on other sites

Öljynpainevaloa ei varusteissa ole.

 

Eli voisi olettaa, että lämpömittarin ongelma onkin mekaaninen eikä sähköinen.

 

Lämpöanturin kanta on sellainen vähän niin kuin naulan kanta. Orkkisliitin rapistui

käsiin ja sain korvattua sen naaraspuolisella laatta abikolla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...