Jump to content

LS/Truck 02-sensorin kytkentä


Recommended Posts

Kirjoitettu

Tuli ostettua Lambda liittimet ja niille passelit happisensorit.

 

Mut kytkentäohjetta en meinaa mistään löytää.

Uudet liittimet ovat mustat neliöt liittimet. Auton johtosarjassa naarasliittimet, ja lambdan johdoissa on uros liittimet.

 

Johtosarjasta tulevat johdot on selvillä ja ne on myös hyvin kerrottu täällä https://www.lt1swap.com/pictures/03to07schematics/2004/HO2S.gif

 

Oisko vinkkiä mihin järjestykseen johdot pitää naaras liittimeen tökkiä?

 

Kuva liittimestä: https://www.dropbox.com/s/0pcl2dkng5o8uz8/20200501_181231.jpg?dl=0

Kuva lambdasta: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=11206673&cc=1432418&jsn=884&_nck=ZExt1ysfqhqWnq%2BEvUNdSyqlmez6jy1gNJMlusoX3OR6oZHmd95p79CSOLvI%2BbdP8%2BQeZU66kKYvZrgMA0EzWHVCv8rQEJAyXyaxosNGbLpnzR%2FmmMCUkE2mKo%2BYFZHyNtjNutaQRATag2A22DQbclFnqD%2F88o5DE5quTMoYiV7qZyrKS%2F0qVGVEw28RWb%2BaniqGc7iBNPkVlIIggq7AjnnN2nvxZ3UOL3WxOqLHwA7b4S%2BmuiMwI%2FF5s%2FvydInD8bEKVENGKBkDUBwISmSi2UIeTtig4cOp%2FS%2BR6uAPVJJsNZeJgY54sZtXzv0xqipe9X0qJtZiEve4c6LvNtoB0ZmtHIS6%2BE8q

 

2004 4.8/LR4 P59

 

Edit: johtosarjan lambda liittimet on harmaa neliö. Ei siis apuja.

Kirjoitettu

Meni vähän ohi... Eli onko autossa neliön muotoiset vai suorat liittimet?

Onko alkuperäiset lambat tallessa josko olisi saman väriset johdot kun uusissa? Tosin värit vaihtelee merkeittäin...

 

 

Lambdoissa yleensä: 2 samanväristä = lämmitys. Ei ole väliä kumminpäin.

Toiset 2 = signaali ja maa. Oltava oikein.

https://forums.lr4x4.com/topic/91030-oxygen-sensor-on-disco2/

Kirjoitettu

8) autoon tulevat liittimet ovat musta neliö(naaras).(linkki kuvaan orig viestissä)

 

Lambdassa itsessään on muistaakseni neljä samanväristä johtoa. Pitää tarkistaa.

 

Kaikki muu on selvää paitsi pinnijärjestys auton musta neliö liittimessä.

 

Alkuperäisiä lambdoja ei ole, liittimet on. Mutta noista liittimistä ei apua kun ovat erilaiset.

 

Kirjoitettu

8) autoon tulevat liittimet ovat musta neliö(naaras).(linkki kuvaan orig viestissä)

 

Lambdassa itsessään on muistaakseni neljä samanväristä johtoa. Pitää tarkistaa.

 

Kaikki muu on selvää paitsi pinnijärjestys auton musta neliö liittimessä.

 

Alkuperäisiä lambdoja ei ole, liittimet on. Mutta noista liittimistä ei apua kun ovat erilaiset.

Putosin lopullisesti...

Laitoit aiemmin linkin lambdasta jossa on musta neliöliitin ja jos autossakin on musta neliö... ???  Öööö...?

Lisäksi laitoit linkin sähkökuvaan missä liittimen pinnit on merkitty a-b-c-d. Samat merkinnät löytyy liittimestä.

Miksi et hommannut lambdoja mitkä käy suoraan?

 

 

Lambdoissa ei ole koskaan samanväriset johdot.

 

 

Onko kyseessä tuo liitin?

 

 

Laita kuuklen kuvahakuun "gm o2 sensor wiring".

 

2011-01-08_214939_pic.gif.6ad790346f09a5e38e9016c43169e977.gif

Kirjoitettu

Kaivelin hyllystä liittimiä... Onko apua?

Tuossa on GM-n käyttämät liittimet vuostuhannen vaihteen kieppeiltä. Neliö ja suora(kaide). Lisäksi on neliöstä vaalea versio jossa oli jotain eroa.

Nastojen kirjaimet on samat molemmissa, muoto vaan eri.

Kirjaimet näkyy kuvassa.

 

IMG_8306.thumb.jpeg.1480da49222c64b37ca540fce1b6b880.jpeg

IMG_8307.thumb.jpeg.51097927a2f25d582e2a0c128160c2d3.jpeg

Kirjoitettu

Putosin lopullisesti...

Laitoit aiemmin linkin lambdasta jossa on musta neliöliitin ja jos autossakin on musta neliö... ???  Öööö...?

Aivan, musta neliö. Johtosarjassa naaras. Lambdassa uros.

 

Lisäksi laitoit linkin sähkökuvaan missä liittimen pinnit on merkitty a-b-c-d. Samat merkinnät löytyy liittimestä.

Liitin kirjaimet oli uutta tietoa.

 

Miksi et hommannut lambdoja mitkä käy suoraan?

vanhat liittimet heikossa hapessa... Parempi kysymys miksi en hommannu samanlaisia tilalle - vähän on vilen:n vikaa  :o (ostin MAF ja OBDII liittimet, samalla tuli sopivasti O2 sensori liittimet)

 

 

Onko kyseessä tuo liitin?

Laita kuuklen kuvahakuun "gm o2 sensor wiring".

Kovasti tuolta näyttää. Osanumerokin näkyy olevan kuvassa, mut liittimistä en osanumeroa löydä.

 

Mutta näillä vinkeillä asia selvisi.

-Lambojen johdot oli 2xvalkoinen, harmaa, musta

-Uusissa liittimissä on A-B-C-D kirjaimet (en oo aiemmin huomannu/älynny katsoa)

 

Lt1swap.com vilkuiltuna GM A-B-C-D kirjaimien merkitys on aina sama. ainakin näissä Gen3 (03-07).

A = Low Signal

B = High Signal

C = Heater (miinus / ohjaus)

D = Heater (plus)

 

Lisäksi Lambdan 2xvalkoinen johto osuu liittimen C-D nastoihin.

 

Eli case closed. tän mukaan uskallan noi kytkeä. Pitää varuiksi vielä mittoa johdot PCM pinneihin tuota 2004 kytkistä vasten.

 

Suurkiitokset vinkeistä

 

 

Kirjoitettu

Kerros vähän enempi projektista?  m/

 

:W

 

Projekti topicci pitäs aloittaa, en oo vielä 'uskaltautunu' :) lähinnä jos tulis jotain documentoitua, ja vinkkiä... Vähän oon laiskanlainen ottaan kuvia.

 

tuo on 2gen Firebird. Koppa on -75, keula -72/73. Koko auto on läpikäyty, bolts&nuts tyyliin. Ehkäpä jonkunlainen restomod, kun ei tuo museoonkaan kelpaa - race tyyliin turvatankki peräkontissa. vähän laskettu, coilit edessä. 2016 - 2019 ajettu ~3000ml. Sisältä kokolailla vakio, perussiisti.

 

Noin vuos sitten tuon kopan ostin rullaavana. Stroukattu isolohko ja TH350 ollut aiemmin.

Nyt on pellin alle menossa TH350c ja 2004 4.8 LR4 LS/truck kone.

Laatikon remppasin ja vahvistin viime kevät talven aikana. LR4 johtosarjan strippasin alkukesästä.

Nyt on moottorin johtosarjan asennus koppaan, sekä konehuoneen (sähköjen) siistiminen menossa.

 

Seuraavaksi pyöritellä auto tallissa eri asentoon(jahka saa käyttikseen leiman), ja laittaa moottori/laatikko paikoilleen. sen verran on laatikkoa sovitettu ja mittoja otettu jotta paketti pitäs sujahtaa. mutta saapa nähä mikä savottaa siitä tulee.

 

ja niin, Oulussa tämä majailee.

https://www.dropbox.com/s/hdqpgytf12bb4pw/DSC_0017.JPG?dl=0

 

 

  • 2 weeks later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...