Jump to content

Recommended Posts

Posted

kun säätää tpi sytytysennakkoa niin mikä johto pitää irrottaa jakajalta? :o

Posted

ruskea-valkonen. liitin on ainakin mulla siinä puhaltimen kohdalla paksussa johtonipussa.

Posted

ruskea-valkonen. liitin on ainakin mulla siinä puhaltimen kohdalla paksussa johtonipussa.

... oikean iskaritolpan päällä/sivussa. Liitin on toki nipun ulkopuolella. Liittimen irroituksesta seuraa vikakoodi. Kuuluu asiaan.

Posted

ei löytynyt kuin ruskea-musta liitin.. :-[onkohan se? -87 trans am...puhaltimen päällä just..

Posted

Pitäis olla ruskea-vaalea johto ja musta liitin. Kokeile.

Kun oikea johto on irti ei ennakko muutu vaikka kuin kaasuttelee. SES syttyy myös.

Posted

Mulla on kanssa 1990 camarossa musta ruskea johto, tosin kyseessä on kutonen liekkö vaikutusta asiaan.

Posted

oli se musta/ruskea piuha :)ihmettelen vaan että kuuluuko näyttää piuha kiinni ihan jotain muuta kuin piuha auki?mikä idea siinä on?? :-[

Posted

Mulla on perusennakko piuha irti 10 ja piuha kiinni loppuu asteikko tyhjäkäynnilläkin eli yli 30.

Piuha on boxilta jakajalle tuleva "säätöjohto" jolla ohjataan jakajassa olevaa pääteastetta. Jakajassa itsessään (uudemmissa) ei ole mitään omia säätöjä (keskipako, alipaine). Ennakon säätö kuormituksen, nakutuksen ja kierrosluvun mukaan hoidetaan boxilta. Siksi pitää jakajan perusennakko säätää piuha irti että kone on todellisuudessakin siinä asennossa kun boxi olettaa silloin kun pulssi tulee jakajalta. Eli jakaja antaa pulssin perusennakolla (esim. 6astetta) boxille - boxi määrittää sopivan lisäennakon tilanteen mukaan (esim +24=30astetta) - lähettää sen jakajalle - tulee kipinä.

Posted

Just noin. Ja asiantuntemattomat pajat säätävät ( yrittävät säätää ) ennakkoa piuha kiinni ja kas : boxi aina korjaa sen, mitä ns. asentaja yrittää säätää. Ei ikinä mene kohdalleen piuha kiinni.

Posted

Kiitos tästä tiedosta :)olen taas vähän viisaampi ;D