Ponu Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 kun säätää tpi sytytysennakkoa niin mikä johto pitää irrottaa jakajalta?
Jake Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 ruskea-valkonen. liitin on ainakin mulla siinä puhaltimen kohdalla paksussa johtonipussa.
TransNAM Posted April 1, 2006 Posted April 1, 2006 ruskea-valkonen. liitin on ainakin mulla siinä puhaltimen kohdalla paksussa johtonipussa. ... oikean iskaritolpan päällä/sivussa. Liitin on toki nipun ulkopuolella. Liittimen irroituksesta seuraa vikakoodi. Kuuluu asiaan.
Ponu Posted April 2, 2006 Author Posted April 2, 2006 ei löytynyt kuin ruskea-musta liitin.. :-[onkohan se? -87 trans am...puhaltimen päällä just..
TransNAM Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Pitäis olla ruskea-vaalea johto ja musta liitin. Kokeile. Kun oikea johto on irti ei ennakko muutu vaikka kuin kaasuttelee. SES syttyy myös.
mieta Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Mulla on kanssa 1990 camarossa musta ruskea johto, tosin kyseessä on kutonen liekkö vaikutusta asiaan.
Ponu Posted April 8, 2006 Author Posted April 8, 2006 oli se musta/ruskea piuha :)ihmettelen vaan että kuuluuko näyttää piuha kiinni ihan jotain muuta kuin piuha auki?mikä idea siinä on??
TransNAM Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 Mulla on perusennakko piuha irti 10 ja piuha kiinni loppuu asteikko tyhjäkäynnilläkin eli yli 30. Piuha on boxilta jakajalle tuleva "säätöjohto" jolla ohjataan jakajassa olevaa pääteastetta. Jakajassa itsessään (uudemmissa) ei ole mitään omia säätöjä (keskipako, alipaine). Ennakon säätö kuormituksen, nakutuksen ja kierrosluvun mukaan hoidetaan boxilta. Siksi pitää jakajan perusennakko säätää piuha irti että kone on todellisuudessakin siinä asennossa kun boxi olettaa silloin kun pulssi tulee jakajalta. Eli jakaja antaa pulssin perusennakolla (esim. 6astetta) boxille - boxi määrittää sopivan lisäennakon tilanteen mukaan (esim +24=30astetta) - lähettää sen jakajalle - tulee kipinä.
Senior Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 Just noin. Ja asiantuntemattomat pajat säätävät ( yrittävät säätää ) ennakkoa piuha kiinni ja kas : boxi aina korjaa sen, mitä ns. asentaja yrittää säätää. Ei ikinä mene kohdalleen piuha kiinni.
Ponu Posted April 8, 2006 Author Posted April 8, 2006 Kiitos tästä tiedosta :)olen taas vähän viisaampi
Recommended Posts