F350 Posted February 3 Share Posted February 3 Loppujen lopuksi aika helppo vaihtaa, puolisen tuntia menee. Aloitetaan purkaminen vasemmanpuoleisen alapanelin irroituksella, kahdella ruuvilla alhaalta kiinni: Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 (edited) Alta paljastuu mittariston kehyksen vasemmanpuoleiset kiinnirysruuvit: Edited February 4 by F350 Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 Oikealta puolelta pitää ensi irroittaa kojelaudan alapaneli, kahdella ruuvilla alhaalta kiinni: Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 Sitten irroitetaan mittariston kehyksen oikeanpuolen ruuvit, kaksi alhaalta ratin vierestä ja yksi päädystä: Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 (edited) Sen jälkeen irroitetaan mittariston kehyksen yläreunan kolme ruuvia kojetaulun "lipan" alta, mittareiden päältä. Mittariston kehys lähtee irti, kun taivuttaa sen yläreuna edellä pois. Sen jälkeen paljastuukin valokatkaisijan kolme ruuvia: Edited February 3 by F350 Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 Katkaisin lähtee irti taivuttamalla kahta kannaketta ylä ja alareunasta: Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 Uusi ja vanha katkaisija vierekkäin: Link to post Share on other sites
F350 Posted February 3 Author Share Posted February 3 (edited) Kojelautaan jääviin liittimen kontakteihin kannattaa suihkuttaa kontaktisprayta. Uusi katkaisija lukittuu paikalleen kun sen työntää kiinnikkeeseen tarpeeksi syvälle. Sitten vaan kasataan kaikki paikoilleen. Edited February 4 by F350 Link to post Share on other sites
mikke Posted February 3 Share Posted February 3 Hyvän ohjeistuksen oot tehny👍 Link to post Share on other sites
osilpi Posted April 1 Share Posted April 1 Kiertääkö muuten näissä kaikki valojen sähköt tuon katkaisijan kautta? Vai onko jossain releitä? Itsellä katkaisija sinänsä toimii hyvin, mutta kun laittaa parkkivalot päälle, tahtoo ajovalot nousta esille (eivät syty). Syttyvät sitten kun painaa ajovalot päälle. Vaiva on vähitellen pahentunut, viime kesä selvittiin kun pari kertaa ruikkasi wd40 tuonne sisälle katkaisija paikoillaan. Onko tuolla jotain mekaanista syytä tälle vai onko katkaisija ns valmis? Saako muuten tuota Suomesta? En ole kysellyt vielä mistään. Link to post Share on other sites
Fenix Posted April 1 Share Posted April 1 https://www.uspartsperformance.fi/varaosahaku/stmds294 Link to post Share on other sites
F350 Posted April 2 Author Share Posted April 2 20 tuntia sitten, osilpi kirjoitti: Kiertääkö muuten näissä kaikki valojen sähköt tuon katkaisijan kautta? Vai onko jossain releitä? Itsellä katkaisija sinänsä toimii hyvin, mutta kun laittaa parkkivalot päälle, tahtoo ajovalot nousta esille (eivät syty). Syttyvät sitten kun painaa ajovalot päälle. Vaiva on vähitellen pahentunut, viime kesä selvittiin kun pari kertaa ruikkasi wd40 tuonne sisälle katkaisija paikoillaan. Onko tuolla jotain mekaanista syytä tälle vai onko katkaisija ns valmis? Saako muuten tuota Suomesta? En ole kysellyt vielä mistään. Kiertää kaikki sähköt tuon kautta, uus katkaisin ja laittaa 2x releet lyhyille ja pitkille, sekä 100W polttimot niin maailma valaistuu. Mulla uuden katkaisimen vaihdon jälkeen parkit kirkastui huomattavasti, relekytkentä oli jo tehty aikaisemmin Link to post Share on other sites
F350 Posted April 2 Author Share Posted April 2 20€ Rockautosta kotiin tuotuna: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=43551&cc=1251560&jsn=10464&jsn=10464 Link to post Share on other sites
mikke Posted April 5 Share Posted April 5 Suomi parkkien lisäilty voi kans aiheuttaa luukkujen nousua parkeilla ku virran kulussa jotain muuttuu. Mut ääni kans releistämiselle mitä tehdas ei oo tehny Link to post Share on other sites
osilpi Posted April 5 Share Posted April 5 (edited) Nyt on katkaisija vaihdettu. Se olikin helppo, vartti meni. Vanhassa ei ollut näkyvää vikaa, ja luukut nousevat satunnaisesti uudellakin katkaisijalla parkkiasennossa eli jotain häikkää sähköissä. Jälkiparkithan tässäkin on. Täytyy tuo releistys tehdä jossain välissä, mutta auttaneeko tähän luukkuasiaan, on toinen juttu. Miten näissä alunperin on nuo parkit edessä? Ilmeisesti vilkut on toimineet parkkeina himmennettynä? Vai onko vilkkuina ollut kaksinapainen oranssi polttimo? Edited April 5 by osilpi Link to post Share on other sites
Fenix Posted April 5 Share Posted April 5 Parkit palaa jatkuvasti keltaisena. Vilkku on yhtä kirkas, mutta vilkutus vain katkoo polttimon syttymistä. Link to post Share on other sites
F350 Posted April 5 Author Share Posted April 5 6 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Parkit palaa jatkuvasti keltaisena. Vilkku on yhtä kirkas, mutta vilkutus vain katkoo polttimon syttymistä. Ei vakiona ole yhtä kirkas. On siis vilkku/parkki 5/21W oranssina, jolloin vilkku on selvästi kirkkaampi, ja nyt puhutaan noista ajovalojen vierssä olevista lampuista. Lokareissa pätkitään samaa poltinta. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now