pontsomies Posted March 25 Share Posted March 25 Mistä johtuu kun alustassa on kaikki puslat vaihdettu uretaanisiin ja ajettavuus on vain huonontunut? Kurvissa joutuu korjaan ja on aika " äkkinäisen" oloinen. Renkaat edessä 215/60-15 ja takana 245/60-15.Simpukka ei ole nopea. Link to post Share on other sites
vwg4 Posted March 25 Share Posted March 25 (edited) Onhan aurauskulmat säädetty osaavassa paikassa? Osaavalla tässä yhteydessä tarkoitan paikkaa jossa ymmärretään takavetoisten päälle Edited March 25 by vwg4 Link to post Share on other sites
BB Posted March 26 Share Posted March 26 onhan pyöränkulmat säädetty,pelkkä aurauksen säätö ei riitä. miksi noin pienet etupyörät halkaisialtaan? eihän etu renkaat ole kuluneet? Link to post Share on other sites
F350 Posted March 26 Share Posted March 26 Minä ihmettelin viimekesänä myös oman (3G) auton käytöstä ja juurikin tuommoista "äkäisyyttä" esim. kun palasi ohituksen jälkeen omalle kaistalle. Syynä oli molemmissa eturenkaissa oleva runkovaurio. Saatko jostakin lainaan pari rengasta ja kokeillee niillä? Link to post Share on other sites
pontsomies Posted March 26 Author Share Posted March 26 Kulmat säädetty puslien vaihdon jälkeen, en tosin tiedä mihin arvoihin. Täytyy tutkia noita eturenkaita, pintaa kyllä on ja ei kyllä vatkaa mitenkään. Link to post Share on other sites
F350 Posted April 2 Share Posted April 2 26.3.2021 klo 17.50, pontsomies kirjoitti: Kulmat säädetty puslien vaihdon jälkeen, en tosin tiedä mihin arvoihin. Täytyy tutkia noita eturenkaita, pintaa kyllä on ja ei kyllä vatkaa mitenkään. Ei mullakaan vatkannut mitenkään, huomasin vaan ihme pullistumat renkaiden sisäpuolella, kun vaihdoin öljynsuodatinta. Auton käytös muuttui täysin uusilla renkailla. Link to post Share on other sites
Fenix Posted April 2 Share Posted April 2 Omassa ei näkynyt renkaissa päälle päin mitään poikkeavaa. Ajoltaan hyvä ennen pitkää seisotusta. Ilmat pysyisi renkaissa ja renkaat oli 1-2v. vanhat. Käyttöönoton myötä auto oli älyttömän uraherkkä ja pyysin automekaanikkoa ja katsastajia etsimään missä on väljää, mutta eivät löytäneet. Rangaskulmatkin oli ok. Lopulta vika poistui renkaiden vaihdon myötä. Eli joku vaurio niihin oli tullut. Link to post Share on other sites
pontsomies Posted April 4 Author Share Posted April 4 Tutkin tänään vähän tuota pontson ohjaus ongelmaa. Otin taka-akselin irti ja vaihdoin uudet tyynyt taka-akselin ja jousien väliin, uudet ovat uretaania, jouset ehyet ja kiinnikkeet myös. Täällä kaikki kunnossa. Edessä oikea puoli, camber kulma pielessä, täytyy koittaa säätää simmeillä lähemmäs oikeaa. Oisko tuo ainakin osasyy huonoon ajettavuuteen? Link to post Share on other sites
pontsomies Posted April 5 Author Share Posted April 5 Tutkin lisää tuota ylätukivartta, sitä pitäis saada säädettyä ulospäin, mutta ei onnistu kun kiinnitys pultti ottaa kiinni rungon kiinnikkeeseen. Pitäis varmaan olla joku offset pultti. Lienekkö edes löytyy moisia? Kulma vois olla noin 3-4 astetta negat. Toinen puoli 1 ast. pos. Link to post Share on other sites
vwg4 Posted April 5 Share Posted April 5 Eiks toi kannatta viedä uudestaan osaavaan paikkaan joka säätää kaikki, camber, caster ja kulmat. Nyt jos pystykallistumaa muutat, auraus on pielessä myös. Mulla joskus aikoinaan oli kolarikorjattu mitsu, siinä oli sekä caster että camber kulmat pielessä - mut osaava säätäjä sen silti sai kulkemaan suoraan ja renkaiden kuluma oli normaali. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now