Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mistä johtuu kun alustassa on kaikki puslat vaihdettu uretaanisiin ja ajettavuus on vain huonontunut? Kurvissa joutuu korjaan ja on aika " äkkinäisen" oloinen. Renkaat edessä 215/60-15 ja takana 245/60-15.Simpukka ei ole nopea.

Posted (edited)

Onhan aurauskulmat säädetty osaavassa paikassa? Osaavalla tässä yhteydessä tarkoitan paikkaa jossa ymmärretään takavetoisten päälle

Edited by vwg4
Posted

onhan pyöränkulmat säädetty,pelkkä aurauksen säätö ei riitä.

 

miksi noin pienet etupyörät halkaisialtaan? eihän etu renkaat ole kuluneet?

Posted

Minä ihmettelin viimekesänä myös oman (3G) auton käytöstä ja juurikin tuommoista "äkäisyyttä" esim.  kun palasi ohituksen jälkeen omalle kaistalle. Syynä  oli molemmissa eturenkaissa oleva runkovaurio. Saatko jostakin lainaan pari rengasta ja kokeillee niillä? 

Posted

Kulmat säädetty puslien vaihdon jälkeen, en tosin tiedä mihin arvoihin. Täytyy tutkia noita eturenkaita, pintaa kyllä on ja ei kyllä vatkaa mitenkään.

Posted
26.3.2021 klo 17.50, pontsomies kirjoitti:

Kulmat säädetty puslien vaihdon jälkeen, en tosin tiedä mihin arvoihin. Täytyy tutkia noita eturenkaita, pintaa kyllä on ja ei kyllä vatkaa mitenkään.

Ei mullakaan vatkannut mitenkään, huomasin vaan ihme pullistumat renkaiden sisäpuolella, kun vaihdoin öljynsuodatinta. Auton käytös muuttui täysin uusilla renkailla.

Posted

Omassa ei näkynyt renkaissa päälle päin mitään poikkeavaa. 

Ajoltaan hyvä ennen pitkää seisotusta. 

Ilmat pysyisi renkaissa ja renkaat oli 1-2v. vanhat. 

Käyttöönoton myötä auto oli älyttömän uraherkkä ja pyysin automekaanikkoa ja katsastajia etsimään missä on väljää, mutta eivät löytäneet. 

Rangaskulmatkin oli ok. 

Lopulta vika poistui renkaiden vaihdon myötä.

Eli joku vaurio niihin oli tullut. 

Posted

Tutkin tänään vähän tuota pontson ohjaus ongelmaa. Otin taka-akselin irti ja vaihdoin uudet tyynyt taka-akselin ja jousien väliin, uudet ovat uretaania, jouset ehyet ja kiinnikkeet myös. Täällä kaikki kunnossa. Edessä oikea puoli, camber kulma pielessä, täytyy koittaa säätää simmeillä lähemmäs oikeaa. Oisko tuo ainakin osasyy huonoon ajettavuuteen?

Posted

Tutkin lisää tuota ylätukivartta, sitä pitäis saada säädettyä ulospäin, mutta ei onnistu kun kiinnitys pultti ottaa kiinni rungon kiinnikkeeseen. Pitäis varmaan olla joku offset pultti. Lienekkö edes löytyy moisia? Kulma vois olla noin 3-4 astetta negat. Toinen puoli 1 ast. pos.

Posted

Eiks toi kannatta viedä uudestaan osaavaan paikkaan joka säätää kaikki, camber, caster ja kulmat. 

 

Nyt jos pystykallistumaa muutat, auraus on pielessä myös. 

 

Mulla joskus aikoinaan oli kolarikorjattu mitsu, siinä oli sekä caster että camber kulmat pielessä - mut osaava säätäjä sen silti sai kulkemaan suoraan ja renkaiden kuluma oli normaali. 

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Täytyy hommata tollanen jos ei saa riittävästi säädettyä. Teetin sorvarilla epäkeskopuslan ja sillä sai korjattua paljon kulmaa, nyt vaan pitää säädättää kulmat kohilleen. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...