Jump to content

Th350 jäähdyttimen kierre


BB
 Share

Recommended Posts

Osaisko joku kertoa mikä kierre/liitin on th350 jäähdytys kierron putkissa?

 

Pitäis askarrella varmaankin lisä jäähdytin tuohon kiertoon tuon turbiinin stallin takia ettei laatikko paistuisi.

 

Autohan on tuo 1967 firebird,tosin laatikko ei ole alkuperäinen.

Link to comment
Share on other sites

Meinnaatko jättää alkuperäisen syyläri(?) jäähdyttimen kiertoon, eli uusi lisäjäähy sarjaan? 

Vai pelkästään uusi/erillinen lisäjäähy? 

 

Tuohon löytyy liittimiä moneen lähtöön, vähän riippuu haluatko käyttää koviaputkia vai täysin tahi osin AN-linjoja jne. 

Link to comment
Share on other sites

Nyt tulee kovallaputkella syylärille,vähän kahden vaiheilla jätänkö tuon sarjaan vai pelkästään irtojäähdyllä.

 

Ideana olisi käyttää nuo kovat putket ja laittaa joko lisäksi syylärin ja putkenväliin tai kokonaan putkien jatkoksi.

 

Auto on nipussa ja joutuu välillä siirtelemään ni siksi tahtoisin ns.bolt on systeemin kun puran putkia irti.

Link to comment
Share on other sites

Vaihtevasti löytyi tuloksia ja väittelyä google haulla. 

Johtuen vissiin siitä kun osa kirjoittaa kuoren- ja toiset liittimen kierteestä. 

Tuon kuoren kierre on nähtävästi 1/4 nps. 

Varoitettiin kiristämästä liian tiukkaan, jolloin vaarana halkeaminen. 

 

 

20200706_151711.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tällä liittimellä saa sen nykyisen kovan letkun inverted flare to AN6. 

https://www.summitracing.com/parts/rus-640600

 

Tällä liittimellä syylärin lähdöstä AN6

https://www.ebay.com/itm/AN-6-TO-1-2-20-Inverted-Flare-Adapter-Fitting-/114140620045

 

Toki kovat letkut voi myös katkaista ja laittaa helmiliitoksella AN6 adapterin (näin on itselläkin, riskiharkinta omalla vastuulla) 

 

(voin koittaa varmistaa kierteen, pitäs olla tallissa tulkki sekä nipat) 

Edited by vwg4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tässä muutamana päivänä vähän huristellut tuolla,ja ei ole lisäjäähdytin vieläkään paikallaan.

 

Aamulla taas ajua ja hetken ajeltuani vähän räväkämpi kiihdytys ja suti 1,2 ja 3 vaihteilla.

 

Sitten kotiin tullessa auto kuumana suti 1 ja2 vaihteet mutta kolmosella tuntui kuin laatikko ois luistanut.

 

Voiko liika lämpölaatikossa aiheuttaa tuon?

Link to comment
Share on other sites

Ei öljyt ainakaan haise palaneelle ja nätin punaista on.

 

Tuo on hieman hölmö yhdistelmä 3.7 peräruuvi ja kolmivaihteinenlaatikko 3000stall ja matalakierroksinen 455 vääntöhirviö(rajotin 6k/rpm)

Edited by BB
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...