BB Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 Osaisko joku kertoa mikä kierre/liitin on th350 jäähdytys kierron putkissa? Pitäis askarrella varmaankin lisä jäähdytin tuohon kiertoon tuon turbiinin stallin takia ettei laatikko paistuisi. Autohan on tuo 1967 firebird,tosin laatikko ei ole alkuperäinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwg4 Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 Meinnaatko jättää alkuperäisen syyläri(?) jäähdyttimen kiertoon, eli uusi lisäjäähy sarjaan? Vai pelkästään uusi/erillinen lisäjäähy? Tuohon löytyy liittimiä moneen lähtöön, vähän riippuu haluatko käyttää koviaputkia vai täysin tahi osin AN-linjoja jne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted April 24, 2021 Author Share Posted April 24, 2021 Nyt tulee kovallaputkella syylärille,vähän kahden vaiheilla jätänkö tuon sarjaan vai pelkästään irtojäähdyllä. Ideana olisi käyttää nuo kovat putket ja laittaa joko lisäksi syylärin ja putkenväliin tai kokonaan putkien jatkoksi. Auto on nipussa ja joutuu välillä siirtelemään ni siksi tahtoisin ns.bolt on systeemin kun puran putkia irti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 Vaihtevasti löytyi tuloksia ja väittelyä google haulla. Johtuen vissiin siitä kun osa kirjoittaa kuoren- ja toiset liittimen kierteestä. Tuon kuoren kierre on nähtävästi 1/4 nps. Varoitettiin kiristämästä liian tiukkaan, jolloin vaarana halkeaminen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 -6AN to 1/4NPS liittimillä saisi kätevästi askarreltua linjat letkuilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwg4 Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 (edited) Tällä liittimellä saa sen nykyisen kovan letkun inverted flare to AN6. https://www.summitracing.com/parts/rus-640600 Tällä liittimellä syylärin lähdöstä AN6 https://www.ebay.com/itm/AN-6-TO-1-2-20-Inverted-Flare-Adapter-Fitting-/114140620045 Toki kovat letkut voi myös katkaista ja laittaa helmiliitoksella AN6 adapterin (näin on itselläkin, riskiharkinta omalla vastuulla) (voin koittaa varmistaa kierteen, pitäs olla tallissa tulkki sekä nipat) Edited April 24, 2021 by vwg4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 Tässä muutamana päivänä vähän huristellut tuolla,ja ei ole lisäjäähdytin vieläkään paikallaan. Aamulla taas ajua ja hetken ajeltuani vähän räväkämpi kiihdytys ja suti 1,2 ja 3 vaihteilla. Sitten kotiin tullessa auto kuumana suti 1 ja2 vaihteet mutta kolmosella tuntui kuin laatikko ois luistanut. Voiko liika lämpölaatikossa aiheuttaa tuon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 Jos oikein kuumana käy niin saattaa lipsua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 (edited) Ei öljyt ainakaan haise palaneelle ja nätin punaista on. Tuo on hieman hölmö yhdistelmä 3.7 peräruuvi ja kolmivaihteinenlaatikko 3000stall ja matalakierroksinen 455 vääntöhirviö(rajotin 6k/rpm) Edited July 12, 2021 by BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now