smokeybandit Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2021 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2021 (muokattu) Huomenta. Oon viime kesältä asti testaillut pitää irti/kiinni kylmä käynnistys suuttimen virta johtoo, oon melkein siihen tulokseen tullut että melkein paremmin pelittää auto ilman sitä, lähtee kyllä nopeammin käyntiin sillä, kylmänä, mutta tuntus että kun suuttimen virta johtoo pitää irti liittimestä että se on pois päältä, niin ajossa tuntus aavistuksen pehmeämmin auto pelittävän, bensaa ainakin vie vähemmän, eka kertoja kun testailin pitää suuttimen virta johtoo pois kytkettynä, niin luulin että bensa mittari on sökö kun vei niin vähän bensaa melkein 😆 Mulla on ollut itse ekstra suuttimen päästä virtajohto pois kytkettynä liittimestä, voiko sitä sillain pitää että ei kerää bensaa/painetta kun se ei mee suuttimen läpi bensa, vai kannataako virta johto irroittaa myös koneen lohkosta missä on thermal switch anturi koneen lohkossa mikä menee vesi tilaan, vai onko mitään väliä kummasta päästä johtoo pitää irti, pääasia olisi että ei kerää bensaa/painetta eksta suuttimen bensalinjaan kun ei mee suuttimen läpi se bensa kun ekstra suuttimen sähkö johto on pois kytketty. Mun järjen mukaan ekstra bensa menee paluu linjasta takaisin bensa tankkiin, mutta meneekö ekstra suuttimen bensa linjasta bensa, myös takaisin tankkiin jos sen ekstra suuttimen virta johto suuttimen päästä on irti liittimestä? Muokattu: 3. Toukokuuta, 2021, käyttäjä: smokeybandit
ManoWaari Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2021 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2021 Kylmä käynnistys suutin toimii ainoastaan kun avain on start asennossa ja jää päälle muutamiksi sekunnneiksi riippuen lämpötilasta. Ei vaikuta bensan kulutukseen jos ei itse suutin vuoda, suuttimen takana on normaali bensapaine koska suutin on samassa kiskossa kuin normaali suuttimetkin, regulaattori säätää paineen sopivaksi kaikille suuttimille. Jos ei suuttimella ole tarvetta niin liitin voi olla irti suuttimesta, tosin en näe järkeä jos toimii ja suutin antaa koneelle lisärikastusta kun koneen jäähdytysnesteet on alle 35 astetta.
JoukoY Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2021 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2021 Voisiko tuo bimetal switch olla epäkunnossa ja pitää suutinta auki jatkuvasti tai satunnaisesti? Jos toimii paremmin johto irrotettuna niin eihän sitä kannata kytkeä. Ei pitäisi vaikuttaa asiaan, kummasta päästä irrottaa.
ManoWaari Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2021 Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2021 14 tuntia sitten, JoukoY kirjoitti: Voisiko tuo bimetal switch olla epäkunnossa ja pitää suutinta auki jatkuvasti tai satunnaisesti? Talvella tuota testasin ja virtaa tulee ainoastaan kun avain start asennossa niinkuin pitääkin, jos bimetal switch on epäkunnossa eli vaikka maadottaisi aina niin sekään ei haittaa koska virta kulkee vain startin pyöriessä, kytkimen ollessa kunnossa se maadoittaa piirin maksimissaan 8 sekuntia 20 asteen pakkasessa, jos nyt noin pitkään pitää startata autoa käyntiin😅. Jos haluaa että suutin antaa aina startatessa bensaa niin ohittaa bimetal kytkimen eli 832 tan johdon maadoitus...
smokeybandit Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2021 2 tuntia sitten, ManoWaari kirjoitti: Talvella tuota testasin ja virtaa tulee ainoastaan kun avain start asennossa niinkuin pitääkin, jos bimetal switch on epäkunnossa eli vaikka maadottaisi aina niin sekään ei haittaa koska virta kulkee vain startin pyöriessä, kytkimen ollessa kunnossa se maadoittaa piirin maksimissaan 8 sekuntia 20 asteen pakkasessa, jos nyt noin pitkään pitää startata autoa käyntiin😅. Jos haluaa että suutin antaa aina startatessa bensaa niin ohittaa bimetal kytkimen eli 832 tan johdon maadoitus... Jaa että se tollain toimii. Täytyy tuumata, on ollut viime kesän irti se suuttimen virta johto, talvella testailin pitää kiinnikkin, lähtee pakkasellakin käyntiin ihan hyvin, veikkaan että auton omat suuttimet vuotaa sen verran että tuskin tarvii koko ekstra suutinta, sen takia oon yleensä pitänyt ekstra suuttimen johtoo auki, nykyään se on kiinni se liitin, mutta tarkoituksena on testailla vaikka pari viikkoo ilman liitintä kiinni, uudestaan, että onko eroa miten. Kyl mie siihen käsitykseen oon tullut että parempi melkein pitää irti sitä virta liitintä, oon vaan niin kahden vaiheilla ollut kun en tietänyt että tuleeko sinne silti lisää bensaa/painetta jos virta liitin on irti, niin on nyt toistaiseksi ollut sitten kiinni kytkettynä se liitin, että toimii niinkuin on tehdas ajatellut.
smokeybandit Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2021 Eikös crank fuse ole näissä tpi pannuissa sulake tuolle kylmä käynnistys suuttimelle? Kolmen ampeerin sulake, otin sen nyt testi mielessä irti, eli nyt ei pitäisi olla kylmä käynnistys suutin toiminnassa. Aattelin että jos sulakkeeen irroittaminen olisi helpompi vaihtoehto sille kun testailee miten auto kukkuu ilman kylmä käynnistys suuttimen ollessa käytössä, niin ei tarvii olla nykimässä suuttimen tai koneen lohkon päästä virta johtoo pois päältä. Oon nyt testaillu ajellu autoo ekstra suuttimen ollessa toiminnassa, nyt kun on se crank sulake keskikonsolis jemmassa, niin voi testailla miten pelittää ilman sitä ekstra suuttimen ollessa toiminassa, oon mie viime kesänä testaillut, kunhan nyt testailee uudestaan. Jos vaikka viikon testailisi, ajelisi autolla, niin kahtoo mikä se ero oli. Äsken tossa käynnistelin ilman crank sulaketta, eli jos mie nyt oletan että kylmä käynnistys suutin on pois päältä, niin sekunnin pari saa vinguttaa pidempään, sit starttaa, ero käynnissä on että käy tasaisemmin ja vakaasti, lähinnä sellainen butt dyno feelis, eniten kismittää se, kun jos pien kylmä käynnistys suutinta päälle kytkettynä, niin joskus puoli lämpöisenä jos starttaa, niin sammuu saman tien, vaikka käynnistyy kyllä sit uudestaan kun starttaa, ja pysyy käynnissä, ilman kylmä käynnistys suuttimen ollessa käytössä, siis vaikka virta johto veks, niin sama ilmiö ei toistu, eli auto ei sammu kun starttaa, toki pystyn tyhjäkäyntii muuttamalla muuttamaan sen efektin, eli vaikka ekstra suutin ois käytössä, auto ei sammu, mutta sitten pinta kaasulla hiljaa ajettaessa auto voi vähän nykiä, varsinkin kylmänä, tyhjä käyntii kun pitää ihan karvan verran alempana, sillä saa nykimis efektiä pienennettyä, ja aina jotenkin siltä tuntuu että ilman kylmä käynnistys suutinta ollessa käytössä, tuntus että ei tavallaan nyi enää, sitä testailen nyt uudestaan, että miten asia oli, vai oliko mitään eroa. Yks juttu minkä huomasin, niin sen kun tässä lähiaikoina vaihdoin bensa filtterin, niin kylmänä pinta kaasulla muutaman kerran nykiminen, kun ajaa, niin korostu efekti, niin oisko sitten toi känkkäränkkä pinta kaasulla hiljaa jos köröttää vaikka kakkosella, bensasta johtuva, eli täytyy verstaalle viedä toi kippo joku päivä, saavat tarkistaa ohmit ja tarkistaa bensan paineen. Ois kyllä niin mukavaa kun sais pehmeesti menemään ton auton ilman mitään nykimis efektiä vaikka lähinnä kylmänä hetkellisesti se vaivaa. Sano yks pulju kerran että manuskat on nykiviä, kun muka tyhjä käynti IAC venttiili ei muka pysy menossa mukana, että automaatti ei nyi, mutta siihen en usko että manuskat nykis jonkun iac venttiilin takia että ois muka tehdas moka että ei pelitä manuskassa, koska esimerkiksi jos miinus kaapeli on ollut irti vaikka huollon yhteydessä, niin nykimis efekti on silloin kans enemmän vaivaava, kun auto hakee uusia säätöjä uudelleen, ja sitten asettuu siitä paremmaksi päivän parin aikana kun on autolla ajellut, niin kyllä se joku muu on mikä nykimistä aiheuttaa, vaikka sontainen egr venttiili, mahdollisuuksia on monia, mutta tota autoo oon huoltanut vuosien saatossa niin että ei paljoo muuta orkkista ole autossa kuin virran jakaka, bensa pumppu, egr, bensa regu ja suuttimet, niin ei kai enää montaa vaihtoehtoa ole, eiköhän se nykimisen syy noista jostain löydy, saa nähdä löydänkö itse vai uusi omistaja, ens viikolla saattaa joku tulla autoo kahtomaan, hän tuumaailee vielä, ja mie sanoin että ei oo hoppua kun en oo myynnistä varma. Ois kaiken näköistä pientä ideaa auton laittoon, en mie tiiä möisinkö sitä vai ei, hulluksi tässä tulee, oon pari auton kysyjää itse mokannut sillä että aina sanon että ei hoppua vielä ole mulla auton myynnissä, ovat sitten ostaneet jonkun muun koslan, mutta parempi niin, varmasti paremman auton ovat löytäneet mitä tää mun kippo.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään