Jump to content

Musta 1977 Trans am nettiautossa


Puman

Recommended Posts

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/12133682

 

Ihan hieno. Ei kai noita paljon tuon edukkaammin saa enää maailmaltakaan? Onko Suomessa halvimmat?

 

Mutta tarroituksessa on ilmeisesti otettu pieniä vapauksia. Eikö katon poikki kuuluisi mennä tarrat myös coupe mallissa?

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, Puman kirjoitti:

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/12133682

 

Ihan hieno. Ei kai noita paljon tuon edukkaammin saa enää maailmaltakaan? Onko Suomessa halvimmat?

 

Mutta tarroituksessa on ilmeisesti otettu pieniä vapauksia. Eikö katon poikki kuuluisi mennä tarrat myös coupe mallissa?

 

Kaverin entinen auto. Joo ei taida saada halvemmalla. Tuo on 1976 auto oikeasti, keula ja pelti vaihdettu. Shaker edelleem 76 mallinen. Joo väärin teipattu on. 

Link to comment
Share on other sites

Juu ei taida montaakaan aitoa y82 koodin autoa löytyä Suomesta

Viime vuonna vierailin Floridan Miamissa tuolla Trans Am Specialisen pajalla ja Rick kertoi myyneensä ainakin 2kpl ko. Trans Ameja Suomeen Viim 10v aikana.Itelläkin on tällä hetkellä hakusessa aito y82 -78 tai y88 -78 gold SE Trans Am....

Link to comment
Share on other sites

3kpl aitoja y82 koodin autoja on ainakin omien tietojen mukaan tällä hetkellä suomessa. Omani tuli juurikin tuolta Trans Am Floridan kautta 2009 ja toinen muistaakseni Seinäjoen suunnalle mennyt 2011 joka myös rakennettiin Rickin pajalla uusiksi. Myös Tampereen suunnalta löytyy yksi joka oli tuossa alkuvuodesta nettiautossa myynnissä 45000€. Tästä ei nyt sen enempää tietoa että menikö kaupaksi ja missä että majailee nykyään.

Link to comment
Share on other sites

33 minuuttia sitten, BAN-ONE kirjoitti:

3kpl aitoja y82 koodin autoja on ainakin omien tietojen mukaan tällä hetkellä suomessa. Omani tuli juurikin tuolta Trans Am Floridan kautta 2009 ja toinen muistaakseni Seinäjoen suunnalle mennyt 2011 joka myös rakennettiin Rickin pajalla uusiksi. Myös Tampereen suunnalta löytyy yksi joka oli tuossa alkuvuodesta nettiautossa myynnissä 45000€. Tästä ei nyt sen enempää tietoa että menikö kaupaksi ja missä että majailee nykyään.

 

Taisi olla reilu vuosi sitten myynnissä 39 tai 45k€ se Tampereen seudun aito Y82, sitä möivät sen lähisuku kun omistaja oli ymmärtääkseni menehtynyt.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, markoyt kirjoitti:

Juu ei taida montaakaan aitoa y82 koodin autoa löytyä Suomesta

Viime vuonna vierailin Floridan Miamissa tuolla Trans Am Specialisen pajalla ja Rick kertoi myyneensä ainakin 2kpl ko. Trans Ameja Suomeen Viim 10v aikana.Itelläkin on tällä hetkellä hakusessa aito y82 -78 tai y88 -78 gold SE Trans Am....

 

Mikä sua vaivaa, eikö se pitäny olla AINA VAAN se 1979 🤣😉

Link to comment
Share on other sites

Maailma muuttuu ja meijän pojat sen mukana....🙂.Joo möin tuon toisen pois ja ollut nyt 5kpl noita 79:jä peräkkäin....Tuo Solar Gold on ja pysyy tallissa,mutta seuraava vois olla jo y82 tai y88 Gold edition....

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

16 minuuttia sitten, markoyt kirjoitti:

Maailma muuttuu ja meijän pojat sen mukana....🙂.Joo möin tuon toisen pois ja ollut nyt 5kpl noita 79:jä peräkkäin....Tuo Solar Gold on ja pysyy tallissa,mutta seuraava vois olla jo y82 tai y88 Gold edition....

 

Joo ostahan nyt välillä se oikealla keulalla oleva :classic_biggrin:😉 Aito Y82 jollei tietämätön vaan satu myymään niin maksaa melkosesti jo rahaakin vaikkei kaksisessa kunnossa olisikaan. Onneksi en ite oo numeroautojen perään ollu koskaan 😅 Aidon Y88 tiedän kohtuullisella summalla vaihtaneen omistajaa Suomessa noin vuoden sisällä, mutta kyllä tälläkin hintaa oli "ei mustaksi" autoksi melkosesti. Sei aito Y88 olisi kyllä hieno, tai siis vaikka ei aito olisikaan vaan sen näkönen.

Link to comment
Share on other sites

39 minuuttia sitten, BlackZ kirjoitti:

Tämä on minun tietojen mukaan myös aito Y82 josta vähän juttuakin täällä: 

 

 

Taisit vissiin linkata juurikin tuon minun auton Projekti topicin..? 😁

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

13 minuuttia sitten, BAN-ONE kirjoitti:

Taisit vissiin linkata juurikin tuon minun auton Projekti topicin..? 😁

 

Kyllä 😅Eikö se aito ollu, vastahan me OD:lla viestiä nakeltiin aiheesta :classic_biggrin:

Link to comment
Share on other sites

3 minuuttia sitten, BAN-ONE kirjoitti:

Juu aito on. Pistin viestiä ylläpitoon että saisin tuon jäsenstatuksen taas päivitettyä takaisin niin voisi ehkä päivitelläkin tuota vanhaa ketjua välillä. 😅

 

Alahan päivittelee, siellä on tuosta minun klooni räpellyksestäkin melkosesti juttua 😅

Link to comment
Share on other sites

34 minuuttia sitten, BlackZ kirjoitti:

 

Joo ostahan nyt välillä se oikealla keulalla oleva :classic_biggrin:😉 Aito Y82 jollei tietämätön vaan satu myymään niin maksaa melkosesti jo rahaakin vaikkei kaksisessa kunnossa olisikaan. Onneksi en ite oo numeroautojen perään ollu koskaan 😅 Aidon Y88 tiedän kohtuullisella summalla vaihtaneen omistajaa Suomessa noin vuoden sisällä, mutta kyllä tälläkin hintaa oli "ei mustaksi" autoksi melkosesti. Sei aito Y88 olisi kyllä hieno, tai siis vaikka ei aito olisikaan vaan sen näkönen.

Juu tuskin näitä tietämättömillä on myynnissä ja aika lailla on tämän maan vehkeet varmaan kaikilla harrastajilla tiedossa.Saas nährä.

Link to comment
Share on other sites

4 minuuttia sitten, markoyt kirjoitti:

Juu tuskin näitä tietämättömillä on myynnissä ja aika lailla on tämän maan vehkeet varmaan kaikilla harrastajilla tiedossa.Saas nährä.

 

Edellisen kerran ku oli tosiaan se 40k€ aito Y82 myynnissä, niin ei ollu kaksisessa kunnossa ja silti se vain kauppansa aika äkäseen teki. Mutta koitapa jenkeistä ostaa aito Y82 mikä siedettävässä kunnossa, se on lähtien 30k€ ihan totaaliprojektista 🤣

Link to comment
Share on other sites

8 minuuttia sitten, markoyt kirjoitti:

No niinhän ne on....Ruotsin puolella edullisimmat y koodin autot mitä nähnyt myynnissä ,mutta onko sitten aitoja mene ja tiedä

 

Minunkin ymmärryksen mukaan kaikki halutuimmat mallit jostakin syystä tuntuu halvimmalla ruotsista löytyvän, ja se onneksi meidän naapurimaa. Jenkeistä on ihan turha enää katella mitään suuremman yleisön suosimaa mallia halvalla.

Link to comment
Share on other sites

1 minuutti sitten, BAN-ONE kirjoitti:

Joo näistä kun sitä aitoutta ei voi oikein muuten varmistaa kuin build sheetillä tai PHS-dokumentillä, niin en uskaltaisi autoa lähteä ostamaan jos noita ei löydy.

 

 

Niin, ja PHS dokumenttihan on siis melkolailla sama ku build sheet. Tuossa kyllä pittää olla varovainen, noista aidoista kun joutuu maksaa sen 1.5 kertasen hinnan niin kyllä pitää sillon olla 100% varmaa että se se kans on, eli jos ei ole dokumenttia millä aitous todistaa niin autoa on käsiteltävä kloonina hintansa osalta.

Link to comment
Share on other sites

1 minuutti sitten, BlackZ kirjoitti:

 

Niin, ja PHS dokumenttihan on siis melkolailla sama ku build sheet. Tuossa kyllä pittää olla varovainen, noista aidoista kun joutuu maksaa sen 1.5 kertasen hinnan niin kyllä pitää sillon olla 100% varmaa että se se kans on, eli jos ei ole dokumenttia millä aitous todistaa niin autoa on käsiteltävä kloonina hintansa osalta.

Juurikin näin. Siinä tulee paperinpalalle hintaa kun haluaa aidon y82:sen. 😁

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo y koodi löydy myös cowl tag platesta?....sehän on ruuveilla kiinni tosin,mutta kuitenkin.Ite arvostan pelkkää alkuperäistä buildsheettiä autoa ostaessa jo monen tonnin edestä....makuasioita sanos kettu.

Link to comment
Share on other sites

Ja nimenomaan orggis buildsheet voi ratkaista ostopäätöksen siis ihan normimallienkin kohdalla.PHS kertoo n 60% autosta vs buildsheet.

Muokattu: , käyttäjä: markoyt
Link to comment
Share on other sites

1 minuutti sitten, BAN-ONE kirjoitti:

Juurikin näin. Siinä tulee paperinpalalle hintaa kun haluaa aidon y82:sen. 😁

 

Kyllä tulee, ite on niin puhtaasti vaan aina näissä menny fiilis eikä numerot edellä, että mulle tuolla ei ole väliä. Toki se toisi lisäarvoa itsellenikin, mutta en olisi siitä lisäarvosta valmis maksamaan lisää montaakaan tonnia, ja kun esim. Chargerin ja Trans Amin olen itselleni ostanut loppuelämän autoiksi, niin sillä ei ole mitään väliä mitä se niiden arvo on sitten kymmenien vuosien päästä (toivottavasti vasta sillon) ku itestä henki karkaa 😅 

 

Mun Chargerikaan ei ole aito R/T, vaan tehty XP koodin 318 moottorisesta autosta 100% klooniksi. Mutta tässä oli sitte semmonen mitä arvostan paljon enemmän kuin numeroita, eli tuo Chargeri oli 100% aidoilla tehtaan pelleillä edelleen, ei ole koskaan hitsattukaan kuin korjauspalalla kuskinpuolen etujalkatilaa ja takarenkaiden takaa niitä helmojen nurkkia, ja nuoki työt tehty niin ettei siellä näy mitään jälkiä näistä toimenpiteistä vaikka kuin yrität etsiä. Ja olen muutenkin vasta 3. omistaja sille, nämä asiat oli itelle pirun mieluisia Chargerin kanssa ja niistä toki aikanaan vähä extraa jouduin maksamaankin, toki aitoon R/T verrattuna oli edelleen edukkaampi.

 

Tuo mun Bandit Trans Am taas on uutena toimitettu Saksaan nahkahousuisille homoille 🤣 Siellä se on ollu punanen alunperin ja kylkiputkea yms hauskaa ollu matkan varrella 😂 Nämä ei tuonyt itselle kyllä varsinaisesti lisäarvoa, mutta huumoria senkin edestä 😂 Ja onhan se toki nykyluukissaan kun täysin uusiksi tehty Special Edition klooni mitä olen vielä parannellut kuluttaen siihen jo työtä yhteensä noin 2000h, niin kuitenkin ihan kelvollinen auto ajaa vaikka sen aidon Y82 vierellekin :classic_biggrin:

Link to comment
Share on other sites

3 minuuttia sitten, markoyt kirjoitti:

Eikös tuo y koodi löydy myös cowl tag platesta?....sehän on ruuveilla kiinni tosin,mutta kuitenkin.Ite arvostan pelkkää alkuperäistä buildsheettiä autoa ostaessa jo monen tonnin edestä....makuasioita sanos kettu.

 

Minäki tommosesta voisin max sen 500€ arvostaa 😂 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...