Teevee82 Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Mulla -89 305 Firebird manuaalilaatikolla.. Näissä varmaan on joku tunnistin kytkimessä, kun antaa startata vain kytkin pohjassa..? Paitsi ei enää. Koitan selvittää vähän mikä vois olla vikana, startti vai joku tällainen anturi.. Securityvalo sammuu, joten avaimen vastus ei ainakaan ole. Jäi prkl auto kaupan bensajonoon, täytyy jollain konstilla hinata kotiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 44 minuuttia sitten, Teevee82 kirjoitti: Mulla -89 305 Firebird manuaalilaatikolla.. Näissä varmaan on joku tunnistin kytkimessä, kun antaa startata vain kytkin pohjassa..? Paitsi ei enää. Koitan selvittää vähän mikä vois olla vikana, startti vai joku tällainen anturi.. Securityvalo sammuu, joten avaimen vastus ei ainakaan ole. Jäi prkl auto kaupan bensajonoon, täytyy jollain konstilla hinata kotiin. Joo, katkaisija on näissä manuskoissa, liekkö jenkkien tähden etteivät starttaa autojaan vaihe päällä ja siten tallin seinästä läpi 😁 Muistaakseni se katkaisija lattiassa menee piuha kai startti moottorille, liekkö ihan vaan maajohto, eli jos kytkin ei oo pohjassa, startti ei pyöri kun ei saa maata, jos nyt oikeessa oon, korjatkoon viisaammat. Jos startti moottori pyörii, sit ei pitäis olla ainakaan se katkaisija lattiassa, mikä olisi vikana. No ei kai siinä muuta kuin hinaus autoo vaan soittelemaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teevee82 Posted June 13, 2021 Author Share Posted June 13, 2021 Joo no nyt ei siis startti pyöri, ei edes naksahda, kun koittaa käynnistää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teevee82 Posted June 13, 2021 Author Share Posted June 13, 2021 Startti se kait sitten rikki.. Hinattiin vain pari metriä, lähti 'mäkistartilla' käyntiin. 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 47 minuuttia sitten, Teevee82 kirjoitti: Startti se kait sitten rikki.. Hinattiin vain pari metriä, lähti 'mäkistartilla' käyntiin. 😀 No hyvä että starttasi. 👍 Mites muuten manuskan saa mäkistartilla käyntiin, itseäkin kiinnostaa, jos joskus ois tarvetta, kun mie oon aina aatellut että pontso ei lähde sillain käyntiin kun pitää olla kytkin pohjassa, muuten ei startti moottori pyöritä konetta käyntiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasi jkl Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 4 minuuttia sitten, smokeybandit kirjoitti: No hyvä että starttasi. 👍 Mites muuten manuskan saa mäkistartilla käyntiin, itseäkin kiinnostaa, jos joskus ois tarvetta, kun mie oon aina aatellut että pontso ei lähde sillain käyntiin kun pitää olla kytkin pohjassa, muuten ei startti moottori pyöritä konetta käyntiin. Virrat päälle, kytkin pohjaan, 3:s tai 4:s vaihde päälle, kun esim alamäessä tai hinatessa kun on vauhtia nosta kytkin ylös ja paina se heti alas kone pyörähtää lähtee käyntiin, jos ei lähde heti käyntiin pidä kytkin yläällä ja anna koneen pyöriä pitäisi lähteä käyntiin jos on käynti kuntoinen. Avaimella ei tarvitse startata samaan aikaan, antaa vain olla virrat päällä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 44 minuuttia sitten, pasi jkl kirjoitti: Virrat päälle, kytkin pohjaan, 3:s tai 4:s vaihde päälle, kun esim alamäessä tai hinatessa kun on vauhtia nosta kytkin ylös ja paina se heti alas kone pyörähtää lähtee käyntiin, jos ei lähde heti käyntiin pidä kytkin yläällä ja anna koneen pyöriä pitäisi lähteä käyntiin jos on käynti kuntoinen. Avaimella ei tarvitse startata samaan aikaan, antaa vain olla virrat päällä. No tuohan on hyvä tietää. Kiitoksia. Mie hölmö oon aina luullut että ei nää sillain starttaa kun pitää aina olla kytkin pohjassa kun starttaa. En oo koskaan viitsinyt poistaa pois päältä sitä kytkin nappula systeemiä kun on se ihan hyvä olla kun kerran tai pari on käynyt joskus sillain että luulin että oli vaihe vapaalla, sitten kun ei ollutkaan ja nostaa kytkimen ylös niin kyllä V8 potkasee sen verran että melkein penkiltä tippuu ennenkuin kone sammuu, hyvä ettei oo ollut puskuri lähellä seinää, muuten ois kops kuulunut ja sitten kirosana. 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teevee82 Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 Eipä ollut startti, joka oli rikki.. Vaan juurikin toi asentotunnistin vai mikälie. Tai oikeastaan itse kytkinpoljin. Poljin ei painanut sitä tunnistinta pohjaan asti, huomasin vaan kun entinen omistaja tehnyt patentin ja laittanut teippiä polkimeen, että sais siihen vähän paksuutta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 4 tuntia sitten, Teevee82 kirjoitti: Eipä ollut startti, joka oli rikki.. Vaan juurikin toi asentotunnistin vai mikälie. Tai oikeastaan itse kytkinpoljin. Poljin ei painanut sitä tunnistinta pohjaan asti, huomasin vaan kun entinen omistaja tehnyt patentin ja laittanut teippiä polkimeen, että sais siihen vähän paksuutta.. Hyvä että vika selvisi. 👍 Onks se nyt ihan toimiva siis, auto starttaa käy ja kukkuu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pate Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 on nuo vittumaisia korjauksia tommoset .ei voi ymmärtää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teevee82 Posted June 24, 2021 Author Share Posted June 24, 2021 19.6.2021 klo 22.54, smokeybandit kirjoitti: Hyvä että vika selvisi. 👍 Onks se nyt ihan toimiva siis, auto starttaa käy ja kukkuu? Joo, ainakin toistaiseksi käy ja kukkuu 😃 Tarvii varmaan jotain vähän fiksumpaa keksiä tohon kytkinpolkimeen kuin toi teippiklöntti.. Eipä tosta lähde kun pari johtoa tosta tunnistimesta, kai se olis helppo ohittaakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 9 tuntia sitten, Teevee82 kirjoitti: Joo, ainakin toistaiseksi käy ja kukkuu 😃 Tarvii varmaan jotain vähän fiksumpaa keksiä tohon kytkinpolkimeen kuin toi teippiklöntti.. Eipä tosta lähde kun pari johtoa tosta tunnistimesta, kai se olis helppo ohittaakin. Mulla on ollut ideana laittaa katkaisija kojetauluun, sellainen flip switch mitä voisi flipsauttaa ylös tai alas, ja saisi sillä sitten käytettyä tuota systeemiä ilman että pitäisi olla aina kytkin poljin painettuna alas ennenkuin saa auton käyntiin, joskus haittana kytkin polkimen painallus kun ei saa autoo käyntiin kätevästi vaikka ikkunan kautta jos kurottaa, vaikka jonkun huollon jälkeen jos pitäisi autoo startata, kun saa sitten könytä autoon sisälle istumaan ja painella kytkintä vain sen tähden että saa auton käyntiin, vaikka ihan hyvähän se on siinä mielessä että ei ainakaan auto karkaa käsistä jos ikkunan kautta starttaisi jos on vaihde päällä 🐒 En oo vaan koskaan muka ehtinyt perehtyä siihen nappula systeemiin, että voisko vaikka flip switchin laittaa, kai periaatteessa voisi jos vaan kaksi johtoa tulee auton omaan nappula systeemiin, tai, jos ne johdot yhdistää, että voiko sillain eliminoida koko systeemin, ilman että johdot rupee käryään tai muuta kun mie en paljoo sähkö jutuista tajua, hölmö kun oon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 (edited) 58 minuuttia sitten, smokeybandit kirjoitti: Mulla on ollut ideana laittaa katkaisija kojetauluun, sellainen flip switch mitä voisi flipsauttaa ylös tai alas, ja saisi sillä sitten käytettyä tuota systeemiä ilman että pitäisi olla aina kytkin poljin painettuna alas ennenkuin saa auton käyntiin, joskus haittana kytkin polkimen painallus kun ei saa autoo käyntiin kätevästi vaikka ikkunan kautta jos kurottaa, vaikka jonkun huollon jälkeen jos pitäisi autoo startata, kun saa sitten könytä autoon sisälle istumaan ja painella kytkintä vain sen tähden että saa auton käyntiin, vaikka ihan hyvähän se on siinä mielessä että ei ainakaan auto karkaa käsistä jos ikkunan kautta starttaisi jos on vaihde päällä 🐒 En oo vaan koskaan muka ehtinyt perehtyä siihen nappula systeemiin, että voisko vaikka flip switchin laittaa, kai periaatteessa voisi jos vaan kaksi johtoa tulee auton omaan nappula systeemiin, tai, jos ne johdot yhdistää, että voiko sillain eliminoida koko systeemin, ilman että johdot rupee käryään tai muuta kun mie en paljoo sähkö jutuista tajua, hölmö kun oon. Kyllä kai ne johdot olisi jo kärynyt kytkin pohjaan painettuna. Viestin alkua kun luin, niin puistelin päätä ohitusviritykselle, mutta heti perään tuli hyvä perustelu. Helpottaahan se kun voi ahtaassa tallissa oman automaattivaihteisen käynnistää avonaisesta ikkunasta. Ja samalla mäkilähtö helpottuu. Kytkin saisi olla "jousitettu" ettei jää vahingossa pohjaan. Edited June 25, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 8 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Kyllä kai ne johdot olisi jo kärynyt kytkin pohjaan painettuna. Viestin alkua kun luin, niin puistelin päätä ohitusviritykselle, mutta heti perään tuli hyvä perustelu. Helpottaahan se kun voi ahtaassa tallissa oman automaattivaihteisen käynnistää avonaisesta ikkunasta. Ja samalla mäkilähtö helpottuu. Kytkin saisi olla "jousitettu" ettei jää vahingossa pohjaan. Ovelaan paikkaan kun laittaisi jonkun switch nappulan, polkimen alta, niin ei heti ainakaan saa varaskaan käyntiin autoo vaikka kuinka painais kytkintä pohjaan. 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now