Jump to content

Koodi 43

Recommended Posts

Kirjoitettu

Potilaana vuoden 89 tulilintu.

305 tbi (L03), ilmastointi

Aluksi heitti koodia 43 toisen nakutusanturi testin kohdalla, lämpöisenä

Uusi liitin. Sama vika, mutta huomattiin, että flektin ja nakutusanturin johdot väärinpäin

(1 flekti jälkiasennus.. ylävesiletkussa anturi... varmaan sen takia asennettu kun liittimet menneet ristiin ja ei toimi)

Nyt heti käynnistyksen jälkeen tulee sama koodi. Nakutusanturi sen n.100kOhm, liitin pohjassa, johdot ok. 

Kokeiltu toimivaa esc:tä (350koneen) silti heittää koodia..

Onko esc erilainen noille, kun jotkut väittävät niin, että eri lastu sisässä

Esc saa virtaa ja johto ok ecm:lle

*pitäisikö suoraan esc moduuli vaihtaa? 

*onko se apparin puolella kannessa oleva anturi yhteydessä ecmmään? (Sama liitin kuin nakutusanturi)

Onko se lämpöanturi vai toisen flektin kytkin, mitä ei ole

?haittaako kun ei ole sitä kannessa olevaa liitintä kiinni?

received_132696495615192.gif

Kirjoitettu

Apukuskin kannessa oleva "anturi" on flektin temp switch, ei ole missään yhteydessä ECM:ään, vaan ohjaa suoraan flektin relettä. 

Yleensä vika ei ole ESC modulissa ja on aika arvokas kikkula. 

Voi johtua myös ECM:n huonosta kontaktista maahan tai ECM:n kylmäjuotoksesta. Mittaa tarkkalla ohmi-mittarilla ECM:n ja rungon väli. 

Kirjoitettu

A12 ja D1 on ok.

Onko ecm jotain muita mittauksia...

Ja nyt valotkin lakkasi toimimasta. Kaveri polkas pitkien kytkintä(jälkiasennettu, vipumekanismi jotenkin rikki) ja kaikki pimeeks paitsi parkit

20210709_132228.jpg

received_542288453573155.jpeg

Kirjoitettu

Mulla pitäis olla jossain -87 mallin 305 TPI ESC moduuli jemmassa, käytetty, mutta delco pitäisi olla. 

Voit koittaa sitä tarvittaessa että pelittääkö sillä. Sitä en tiiä onko TBI ja TPI moduuleissa eroa, sen saa kyllä netistä selville.

Mie itse aikoinaan painin kans koodi 43 kanssa, laitoin uuden ESC moduulin niin vika poistui, tosin samalla vaihdoin sytkä moduulin, kun verstas sano mulle että se voi olla sytkämoduuli kans mikä aiheuttaa sen koodi 43, niin jäi sitten vähän epäselväksi että kummassako se vika sitten oli, enkä viitsinyt alkaa testaileen kun hävisi koodi eikä auto reistaillut, toki voin testata sitä mun käytettyä orkkis ESC moduulia että jos laitan sen autoon niin syttyykö SES valo.  

Vois olla sun halvempi putsata sytkämoduuli/liitos ja sen kiinnitys ruuvit, ja laittaa uusi pii tahna pohjalle, ennenkuin suht hinnakasta uutta ESC moduulia ostaa, mutta mun  käytettyä ESC moduulia saa koittaa ja vaikka pitää jos haluaa jos sillä auto toimii. 

Ero noissa ESC moduuleissa on  ainakin se että 305 koneelle on oma ja 350 koneelle oma, sitä en tiiä että mikä on ero, ja toimiiko ne päikseen vai ei, mutta suosittelen 305 koneelle moduulia mikä on 305 koneelle, ja netistä voidaan tarkistaa että oliko eroa myös TBI ja TPI 305 koneitten välillä, tai täällä jos joku viisas tietää niin saa sanoa. 👍 

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Nyt on 2 sytkäboksia kokeiltu.. 

Vanhasta virranjakajasta otettu, tänään ostettu liikkeestä ja vuoden vanha mikä ollut kiinni.

Nyt käyn hakemassa esc moduulin..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...