Jump to content

Pontiac 400 auttakaa !!

Millhill

Recommended Posts

Kirjoitettu

Lähtökohtana 400 lohko ja 6X-4 kannet ja 4-reikäinen imusarja + vakio valusarjat:

Tavoitteena: toimiva, +300hv ja vääntävä kone ( perässä th400 )

1. Mitä koneistamoa kansien ja lohkon suosittelette hinnan / suhteen pääkaupunkiseudulla

2. Mikä olisi toimivin nokka+kaasari

3. Onko kellään hyllyyn jäänyt sopivia mäntiä tähän koneeseen, tavoiteena saada puristuksia ehkä 9 - 10 tienoille ?

Ostoslistalla: nokka, kaasari, männät jne..

t. Olli 040-5116306

Kirjoitettu

Tasojen koneistuksiin suosittelen Kemppaista www.takmill.com Normikoneistamot ottaa reilu joku reilu 200 euroa lohkon ja kansien oikaisusta. Lisäksi yleensä niistä pitää ottaa millin verran molemmista että saadaan puristukset järkeviksi. (=kallista tuohua). Vai oliko noi pieni palotilaiset?

Onko ylikoko vai stanu männät? Makella Keravalla oli muistaakseni jotain mäntiä hyllyssä. Nokaksi voisi olla joku mieto Compcams esim.

• 1 month later...
Kirjoitettu

No nyt sitten ollaan siinä vaiheessa, että lohko porattiin ylikokoon ja Wisecon männät tuli hankittua, niillä saan puristukset nousemaan yli 9:n. Samalla uusi nokka, imusarja ja 600 kaasari Finamista. Lohkon kankilinja hoonattiin suoraan ja kannet kunnostettiin... Kait siitä sitten jotain tulee, ainakin siltä se nyt tuntuu... Männät on aika hienot !!

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

400cid Ponuissa ainakin vm.78 Formulassa, vakio kaasari on kooltaan kuulemma vastaava kun 750cfm kaasari ja näin eräs "vanhanliiton" vanhempi harrastelija kertoi mulle itse luottavansa vakio kaasariin enemmän, kun sekin riittää n.400-500hp ja on huomattavasti paremmin toimiva kun esim. 650-750cfm Cater tms.

Itellä ei kokemusta oo mutta perustelut kuultuani oon samaa mieltä, kunhan vaan vaihtaa sopivat suuttimet tietylle kokoonpanolle... ;)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Kiitos kommentista. Oma ajatukseni on tässä kokonpanossa se, että kun moottorista on tavoitteena tehdä vääntävä, parhaimmillaan alle 4000 rpm:n alueella toimiva paketti. Perässä siis automaatti ja auton on painava ( -65 Catalina ).

Näin ollen kaasarin ollessa "pieni" saadaan toimivuus / herkkyys kuntoon. Moottorihan tarvitsee isoa kaasaria silloin, kun kierrokset on suuret ja happi alkaa loppua.

Se, että juuri Pontiacin kannet jne.. vaatisivat isomman kaasarin toimiakseen, on sitten toinen asia josta minulla ei ole tarkkaa tietoa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...