teme_76 Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Nyt pelais kone aikasta kivasti, mut vielä vaivaa huono kylmäkäynnistys. Eli yön ku kaara seisoo, ni saa veivata 5..10s ennen ku alkaa edes lupailla. IAC, TPS ja EGR on vaihdettu. Välillä antaa vikakoodin EGR:stä. Mosahan oli 350TPI -89. Mikä virka on muuten sillä EGR temp switch:llä??
Crisis Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Temp switch kytkee egr:ää päälle ja pois koneen lämmöstä riippuen. Näin ainakin luulisin.
Pontiac-Pete Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Mun villi arvaus on, että EGR temp switch on se lämpöanturi, joka kertoo ECM:lle, että onko EGR toiminnassa vai ei. Jos ECM komentaa EGR:n päälle, mutta lämpöanturilta ei tule palautetta, sitten lykätään vikakoodi päälle.
Crisis Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2004 voi muuten olla tolleenki. Mua ei niin kiinnosta ku omasta tulee koriste Toivottavasti selivää toi vika. Noi pakokaasujen kierrätysjärjestelmät ja ilmapumput kun ei ameriikassa maailman yksinkertaisempia ole
Pontiac-Pete Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2004 Eihän sulla Teme ole erillistä kylmäkäynnistyssuutinta tuossa?
teme_76 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Missäs sen kylmäkäynnistyssuuttimen pitäis olla? Plenumissa? Ei oo kyllä silmään osunu sillon ku plenumi oli irti. Täytyy varmaan kesälomalla (jos "arpa" sattuu kohille) nykästä tankki irti ja putsata se. Samalla vaihtaa penupumppu. Ajelin meinaan tossa tankin aikasta kuivaks ja taas alko se kirottu nykiminen... Ettei vaan olis joku kussu tankkiin.
Ilku Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kylmäkäynnistyssuutin on kuskin puolella sielä takimmaisten runnereiden välissä (musta liitin, hieman vinoittain)
Guest pile Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 tuosta kylmäkäynnistys suuttimesta puhutaan paljon mutta ei sieltä ainakaan ylimääräistä pensa suutinta ole löytynyt vai olenko sokia
Senior Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kyllä siellä suutin on. Kyseinen suutin poistettiin -89 -> koneista. -88 mallissa se ainakin on.
Guest pile Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 pitääpä tutkia itseltäni sitä en löytänyt joten sitä vähän ihmettelin. mutta poitsulla on sielä irrallaan yks tpi hässäkkä joka on vanhempaa mallia.
Pontiac-Pete Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Tuolta löytyy kaavio kytkennöistä: http://92b4crs.tripod.com/86wiring/dia-pics/22-4.jpg Eli startatessa sille suuttimelle tulee käsittääkseni tasavirtaa, eikä kanttia niinkuin muille suuttimille. Eli voinee mitata ihan yleismittarilla. Cold Start Switch katkaisee piirin, jos kone on valmiiksi lämmin.
Senior Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Jep. Ja jos ei katkaise, bensankulutus voi muodostua huikeaksi.... :'(
Pontiac-Pete Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Noo en tiedä.. Eihän siihen tuu virtaa kuin startatessa.
Senior Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Hmmm... sitten mun logiikka pettää : jos cold start switch - piiri on epäkunnossa, niin eikö virran kytkeminen pidä suutinta auki koko ajan ?
Pontiac-Pete Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Eikun se saa virtaa vain silloin kun startti pyörii. Sori toi linkki ei muuten taida toimia. Mutta thirdgen.orgin kautta se löytyy: Technical Articles -> 1986 wiring diagrams -> Engine control -> Page 5.
Senior Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2004 No niinpäs näkyy..... Olisi hyvä, jos suutin ei vuotaisi... Onko kukaan kokeillut, starttaako kone kylmänä kun kyseinen suutin on poiskytkettynä ( piuha irti ) ?
teme_76 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2004 Eipä näkyny mitään kylmäkäynnistyssuuttinta. Paikka sille olis jos kairais reiän laippaan... TPS:stä vielä... Mulla taitaa olla kaasuvaijerissa vähän turhan paljon löysää, kun saa sentin painaa kaasua ennen ku se vaikuttaa kierroksiin. TPS:n jännite kyl nousee välittömästi kun koskee polkimeen. Eli oonko mä nyt säätäny väärin ton TPS:n, kun jännite ehtii nousta jonkun matkaa ennen ku läpät aukee? Toi kyllä selittäis sen, miks WOT:lla ei tuu ku hikiset 4V.
Crisis Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2004 wotilla pitäis tulla 5v.. mut ku siinä ei ole periaatteessa säätömahdollisuutta niin ihmettelen miten se vois olla väärin säädetty Mulla tuli 4.8v ja hyvin pelitti.. Toleranssi taitaa olla jotain 0.3-0.4v luokkaa.
TAKKU Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2004 teme_76 tarkoittaa varmaan "minimum air" säätöä jolla saadan se TPS oikealle toiminta-alueelleen. Siis kyllä se voi olla asetettu väärin läppien suhteen. 88IROC kirjoitti näin: " (4/3/03 10:06 am) -TPS:n säädetään näin: Lämmitä kone normaaliin lämpötilaan, ja sammuta. Laita oikosulkulenkki huoltoliittimen A-B väliin virta päälle n. 30 sekunniksi, mutta ei käynnistetä (IAC menee kiinni). Irrotta IAC:n liitin: virta oltava päällä! Irrota oikosulkulenkki ja käynnita kone. Säädä kaasuläpän ruuvilla tyhjäkäynti n. 550 kierrokseen. Tarkista/säädä Scannerilla, WinALDL tai digitaalimittarilla TPS jännite 0,54 voltiin. "
Pontiac-Pete Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2004 Onko kukaan kokeillut, starttaako kone kylmänä kun kyseinen suutin on poiskytkettynä ( piuha irti ) ? Mulla lähtee kone kylmänä vähän ohuesti käyntiin ja mittasin nyt jänitteet tuosta liittimestä (piuha irti). Virtaskaa sinne tuli niinkuin pitääkin, mutta kyllä kone lähti ihan samalla tavalla käyntiin kuin ennenkin (about 3s saa sahata). Täytyypä tutkia itse suutin vielä..
teme_76 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Mistäköhän mulle on jääny päähän et se jännite pitää olla 0,48V kaasu ylhäällä? Hmm... No ei olis IHAN eka kerta ku muistan jotain väärin. Täytyy kesällä ihmetellä lisää. Kinneri kun menee nyt seisontaan ainakin pariks kuukaudes kun duunikeikkaa pukkaa päälle. Tana...
Guest konna6 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2004 teme on lukenu saman ku minä eli 0.48v (läpät kiinni) ja säädin muuten näin. on jonku muun koneen arvot vissii. jos tpi:n arvot on 0.54 saisko vahvistuksen tähän? ni säädän uudestaan. oli sielä caprise palstalla
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään