Jump to content

asiantuntija-apua kaivataan

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jos nyt oletetaan, että kuvassa olevasta öljyn paluukierto(?) reikelistä (nuoli) on solahtanut 5mmx5mm-kokoinen katkennut ruuvin pää, niin mihin ko. vierasesine mahtaa joutua? Ei nimittäin ainakaan suoraan öljypohjaan, on sen verran ahtaan oloinen reikä? tukkiiko öljynkierron vai mitä?

lohko.jpg}

Kirjoitettu

Eikö pääse magneetilla onkimaan pois ? Kannattaisi ainakin yrittää...

Kirjoitettu

Eipä pääse magneetilla onkimaan, tuntuu tökkäävän ensimmäiseen mutkaan.

Kirjoitettu

Ootko koittanu puskee sinne öljyä läpi paineella? Tosin se sitten jumittais mutterin syvemmälle jos se jossain kanavassa on kiinni.

Öljyn pick-up on öljypohjassa, eli ei tarvi pelätä että se pumpussa tai suodattimessa on. Tosta reiästä mun muistin mukaan pitäis tippuu suoraan läpi öljypohjaan. Ellei se sit ole jäänyt kampiakselin päälle tms. Mä katon huomenna hallilla miten toi mene, sattuu olemaan täysin tyhjä lohko siinä mistä tarkistaa.

Kirjoitettu

ja ettei se sitten olis just nimenomaan öljypumpun päällä. Tossa päässä lohkoahan se on.

Kirjoitettu

Tippuu tuosta suoraan öljypohjaan mikäli on samanlainen lohko kuin mulla. Hieman eroa kuitenkin näyttäis olevan sillä mulla on huomattavasti isompi reikä. Kanta saattaa jäädä johonkin roikkumaan mutta jos on öljypohjassa, niin ei välttämättä aiheuta tuhoa. Suurin todennäköisyys on kuitenkin, että rutina käy kun pyörität konetta.

Kirjoitettu

Jap mä kans tänään tarkistin, tippuu suoraan öljypohjaan ellei jää matkalla ö-pumpun päälle. Riippuu tietysti kuinka tahmeet öljyt siellä o ;)

ö-pohja irti vaan ja näpelöimään sormia väliin. Varovasti voi koittaa käsin kääntää konetta jos se on akselin päälle johonki jääny.

Kirjoitettu

Hieman eroa kuitenkin näyttäis olevan sillä mulla on huomattavasti isompi reikä.

Jeps, kuvaa ku kattoo tarkasti niin tosta lohkosta ei ole poistettu valupurseita. Siks se vaikuttaa niin pieneltä se reikä. Sama juttu oli mulla. Ei paljoa tarvi pyyhkiä purseita pois niin siitä tulee melkeen kaksinkertaisen kokoinen tosta holesta.

Kirjoitettu

Eipä pääse magneetilla onkimaan, tuntuu tökkäävän ensimmäiseen mutkaan.

Pitäis olla suora reikä alas. Kampiakselin vastapainoon saattaa se magneetti osua.

Kirjoitettu

Kiitoksia vinkeistä. Helpottaa huomattavasti etsintätoimenpiteitä, jos epäonnen murikka todella vääjäämättä päätyy öljypohjaan. Singahti muuten noin 2 metrin päästä tuo ruuvinpala tuonne, pomppi aikansa koneen päällä ja hole-in-one. Eipä kannata meikäkäläisen vissiin lotota tällä viikolla...

Kirjoitettu

jos uskot jing-jang periaatteeseen ni kannattaa laittaa lottoa, yks rivi pitäis riittää ;)

Kirjoitettu

Ehkä tässä olisi hyvä paikka jälkiviisauksille.. Paperituppoja joka reikään kun kone on auki.

Terveisin nimimerkki "mopon koneen purkanut yhden ruuvin takia"

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...