Jump to content

TH700, turbiininlukon toiminta

Recommended Posts

Kirjoitettu

ongelma on se, että turbiininlukko ei osaa päättää, meneekö päälle, pysyykö päällä ja tiputtaako lukon pois päältä.

vaihteistosta on solenoidi tarkistettu.

tämä laatikko on husson preppaama ja korkeammalla stallilla, jos sillä on jotain merkitystä.

voisiko turbiinilukon laittaa napilla toimivaksi?

entä, kuuluuko lukon olla päällä kiihdytyksissä, tai milloin sen kuuluisi aueta?

Kirjoitettu

mulla oli edellisessä 84 pu:ssa turbiinilukko on-off tyyppisellä keinu katkasialla ja toimi jus sillon ku halusin siinä kun ei ollu tietokone härveliä laatikkoa ohjaamassa

Kirjoitettu

Mulla on samanlainen ongelma tossa -82:ssa. Tai se ei edes yritä kytkeä. Käsittääkseni kaikissa automaateissa ton ikäsissä on turbiinilukko. ECM:n toiminnasta ei ole tietoa koska autossa on jälkiasennusruutta jolla on oma boksi. Sytkää kyllä joku ohjaa, koska ennakko muuttuu. Ilmeisesti ainoa konsti on pakkokytkettävä systeemi. Miten, osaisko joku neuvoa? Säätääkö ECM maattoa? Tää nyt tuli jaska83:n aiheeseen, mutta kun liippaa niin liki...

Kirjoitettu

lootan päässä on 4-napainen plugi, joka ilmeisesti ohjaa lukitusta.

pitäisi jostain kaivella sellainen kytkentäkaavio, josta näkee napojen merkityksen.

voikohan turbiinilukon kytkeä päälle kiihdytyksissä, tai saako se olla päällä, kun ajetaan kaasu pohjassa?

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

liittimen yhteen napaan pitäs kytkeee virta niin lukon pitäs mennä päälle. kun ylhäältä kattoo liitintä niin se on 4 napanen ja vasenta etupyörää lähinnä olevaan napaan pitäs laittaa virta.

mut mut mitäs sit ku se ei toimi silläkään ???? niinku mulla ?

Kirjoitettu

liittimen yhteen napaan pitäs kytkeee virta niin lukon pitäs mennä päälle. kun ylhäältä kattoo liitintä niin se on 4 napanen ja vasenta etupyörää lähinnä olevaan napaan pitäs laittaa virta.

mut mut mitäs sit ku se ei toimi silläkään ???? niinku mulla ?

lukon toimintaa ohjataan mangeetti ventiilillä ja kelan molemmat päät tulee ko pistokkeeseen eliikkä tarvii virran lisäksi myös maadotuksen, vastusmittarilla kattoo minkä napojen välillä on yhteys ni siitä se löytyy, virtaa toiseen ja maadotus toiseen ja lukko menee päällä

Kirjoitettu

juu mut mä katkasin siit liittimestä sen yhen johon ja siihen vaan menee virta.

eikös se maadotus mee siittä liittimestä ?

Kirjoitettu

periaatteessa kyllä mut käytännössä ei, muistasin että maadotusella ohjattiin jotenki tätä systeemiä en tosin oo satavarma mutta jos haluut pakkoohjatun lukon kannattaa se myös maadottaa erikseem. onko lukon ohjaus kela ehjä? jos kela katki ei lukko toimi

Kirjoitettu

helpoin varmaan lähtee testaamaan siitä että tempasee diagnostiikkapistokkeen F nastan maihin niin lukon pitäisi kytkeytyä ( F yleensä ylärivin vasenmaisin)

Kirjoitettu

Muistaakseni kelan rinnalla on nolla diodi joten napasuus pitää olla oikein.

Kirjoitettu

Kelalle tulee plussat jarrupolkimen kautta ja maadoitusta ohjaa ECM koneen lämpöjen, vaihteen, TPS:n ja nopeuden perusteella. Eli kaikki em. pitää olla kunnossa ennenkuin lukko voi toimia oikein.

Kirjoitettu

joo mittasin vastukset ja kytkin ne johot mis oli vastus mut ei vide mitään tapahtunu...onkohan se vana paskan ? ja voiko ite ees vaihtaa ?

Kirjoitettu

Oliko sähköt oikein päin? Suojadiodi (vaimentaa kelan aiheuttamat virtapiikit) estää toiminnan jos syöttöjännite on väärinpäin.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

no niin laitoin uuden solenoidin sinne turbiini lukolle. ja johdot menee suoraan ja solenoidi naksuu tukkii sen kanavan mutta lukko ei mee päälle :-\ mitähän siihen sitten keksii ? vai otanko lootan irti ja vien jonnekkin huoltoon ?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...