osilpi Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Ostin 1990 305 TPI Firebirdiin uuden jäähdyttimen. Sen piti olla samanlainen kuin vanha. No eipä ollut, sillä vanhan jäähdyttimen paksuun on 35mm ja uuden 25mm. Muut mitat identtiset. Onhan tuo uusi myös heppoisemman oloinen. Mietin tässä, että onko tuolla mitään väliä suomalaisissa kesäolosuhteissa. Kuinka paksuja jäähdyttimiä teillä on vastaavissa autoissa? Uusi oli tämmöinen: https://www.summitracing.com/parts/sgt-cu951 Lisäksi tuolla on tekstinä tämä: Fits Non-A/C models. Radiator designed with precision stress relief cuts to allow thermal expansion. Relief cuts are not a defect. Ja minullahan on ilmastointi... Jäähdytin tilattiin alan liikkeestä, joten en tiennyt tarkkaa mallia tilaushetkellä.
mikke Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 en muista kuinka 3genis ilmastoinnin kenno yhdistyy syyläriin mut jotenki ne samaa nippua on ni tommosesta non ac versiosta saattaa puuttua ne kiinnikkeet mihin ilmastoinnin lauhdutin asentuu ni tietää ongelmaa sitä kautta. paksuus ei vakio koneessa viel huolestuttas kunhan ilman kierto sieltä nokan alta kulkee jäähdyttimelle ja kotelo istuu jäähdyttimeen ilman monen sentin rakoja mistä jäähdytysilma vois karata syylärin ohi, se on melkeen suurempi ongelma. ja sit se ehjä ilmanohjain siel nokan alla on hyvä olla kans et ilma kiertää ajoviimasta
osilpi Posted December 1, 2021 Author Posted December 1, 2021 (edited) Nyt kun on jäähdytin (ja moottori) irti, niin ilmastoinnin kenno on edelleen kompuroineen autossa ilman ongelmia. Kiinnitys ja ilmaraot siis ok. Eiköhän tuo riitä Suomen kesään. Täytyy silti säästää vanha varalle. Siinä ei ollut mitään vikaa, mutta 30v vanha muovipäätyinen jäähdytin on mielestäni jo riski. Lisäksi siellä kierrossa oli hirveästi kuraa. Edited December 1, 2021 by osilpi
Yorcci Posted December 8, 2021 Posted December 8, 2021 Ilmastointihan siirtää lämpöä sinne syylärin eteen, joten ilmastoiduissa pitää olla enemmän jäähdytystehoa syylärissä, kun ilma ehtii lämmetä ilmastoinnin kennon läpi kulkiessaan. Huomaa sitten helteellä jäähdytysnesteen lämpömittarista, kun ilmastointi siirtää enemmän lämpöä kabiinista ilmaan hukattavaksi ja syylärin pitäisi samalla pitää kone tarpeeksi viileänä...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now