smokeybandit Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Morjens. Lueskelin netistä tietoa airfoil osasta, onks se hyvä vai turha moddaus? Ja jos se paikoillaan on, niin tuskin mitään haittaakaan on? Aikoinaan otin pois airfoilin yhdestä autosta kun aattelin että turhaan on ilmareitin tiellä mikä menee IAC eli tyhjäkäynti venttiilille, vaikka onhan toki airfoilissa lovi mistä ilma menee/pääsee IAC:lle. Kysytään nyt off topikkina vielä throttle bodyn coolant bypass modista, onks sekin hyvä vai turha moddaus, aattelin samasta kiesistä muuttaa sen takaisin orkkis systeemiin, eli muuttaa veks bypass moddauksen, kun mun mielestä ihan turha, vai kantsiiko se coolant bypass moddaus jättää paikoilleen?
F350 Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Airfoil on hyvä, siitä löytyy ihan mitattuja arvoja että virtaus paranee. Samoin ohitus on hyvä, lämmitetty läppärunko nostaa yllättävän paljon imuilman lämpötilaa. Tietty jos ajaa ympäri vuoden, niin kone lämpee nopeemmi. 10 astetta imuilmassa on 1 % tehossa
Fenix Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Air foil Suomessa todistetusti yhdessä seoksen kompensoinnin seurauksena paransi varttimailin aikaa 0,5s. 350 TPI (Spinneri). Lämmityksen ohitus on niin ja näin. Turhake kesäautossa, mutta äänennopeudella liikkuuvaa imuilmaa se ei ennätä lämmittää.
smokeybandit Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2021 (muokattu) No jos sellainen airfoil ihan hyvä on, sen vois laittaa takaisin joku kerta, se coolant bypass mod, sitä oon aatellut jos sen ainakin keväällä muuttaisi takaisin orkkis muotoon, kun on talvella auto myös käytössä, tosin ei yleensä pahemmin pakkasia ole minun konnuilla, niin ei ainakaan jäädy ajossa kaasuläpät auki, ja niinkuin täällä jo sanottiin että ei se ennätä lämmittää sitä ilmaa, että kai niikseen ihan sama onko bypass vai ei, mua lähinnä vaan kismittää bypass letku kun on IAC venttiilin eessä että ei pysty tarvittaessa vaihtamaan sitä jos ei bypass letkua ota irti tai throttle body hökötystä irroita vähän, jos ois orkkis paikoissa letkut niin pelkällä jakarilla pääsisi tyhjäkäynti venttiiliin kiinni. Muokattu: 5. Joulukuuta, 2021, käyttäjä: smokeybandit
F350 Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 2021 Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 2021 20 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Air foil Suomessa todistetusti yhdessä seoksen kompensoinnin seurauksena paransi varttimailin aikaa 0,5s. 350 TPI (Spinneri). Lämmityksen ohitus on niin ja näin. Turhake kesäautossa, mutta äänennopeudella liikkuuvaa imuilmaa se ei ennätä lämmittää. Oikeasti se kyllä normi ajossa lämmittää yllättävän paljon, kun läpät on ehkä millin auki. Katsottu TunerPro:lla tuota eroa. Tietty täyskaasulla merkitys pienempi, mut sit yleensä pleniumi ja runnerit on jo kuumia, mitkä sitten taas lämmittää imuilman. 1
Yorcci Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2021 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2021 TB coolant bypass on mulla ollut toistakymmentä vuotta, eikä mitään ongelmia ole ollut talviajossakaan edes yli 30 asteen pakkasessa. Ei siitä nesteen kierrosta läppärungossa ainakaan kesäautossa ole mitään hyötyä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään