Jump to content

Dexron3 vai dexron6

smokeybandit

Recommended Posts

Mitä öljyy tomaatteihin nykyään porukka käyttää? Mie kun katoin löytyisikö delcon öljyy 700th lootaan, niin dexron6 on nykyään, mut passaako täyssynteettistä öljyä käyttää vanhassa askissa ettei vaihteet luista? Mä oon niin pihalla kun olla ja voi, eikös se dexron3 kuuluisi olla, ja mineraalia? 

Dexron6 varmaan parempi ölppä sinällään, mutta kismittää öljyn täys synteettisyys jos sen takia rupee vaihteet luistaan. 

Ei taida mistään enää löytyä acdelco dexron3 mineraalii?

13 minuuttia sitten, JoukoY kirjoitti:

Ei oo pakko olla delco mutta toki delco vaan jos niinkseen ois. 

Dexron2E oli muistaakseni orkkis laatu, mut onko sillä väliä onko esim. dexron2 vai dexron3, ja mikä merkitys niillä kirjaimilla on, että onko E vai H, jne. Joissain öljy tönkissä lukee vaan että dexron2 tai dexron3, ilman E tai D kirjainta, Shell öljyy oli netissä missä dexron2D.

1 tunti sitten, JoukoY kirjoitti:

Kiitti. Mie oon lukenut ny tuota ja jatkan lukemista, korjatkaa joku jos oon väärässä, mutta toistaiseksi sen käsityksen sain tuosta wiki sivusta että dexron3H ois sinänsä paras näihin meidän lootiin, päivitelty öljy aikaisempiin versioihin, ja puolisynteettinen.

Dexron Type A, Suffix A

Specification introduced in 1957. It requires the oil to meet certain limits regarding its kinematic viscosity.

Dexron IID

General Motors Dexron®-IID Specification. ATF issued in 1975. Contained ATF cooler corrosion requirements not listed in Dexron® - II.

Dexron IIE

General Motors Specification Dexron®-IIE. ATF issued in 1991 requiring improved low temperature performance compared to Dexron®-IID, 20 000 cP at minus 40 °C.

Dexron IIIF

GM specification for Automatic transmission oil introduced in 1994. Successor of Dexron IID and IIE.

Dexron IIIG

Successor of Dexron III(F) automatic transmission fluid. This has the same low temperature characteristics as Dexron IIE, but with modifications to anti-oxidancy and friction material. Introduced in 1997.

Dexron IIIH

Dexron III licence H was introduced in June 2003 to replace the Dexron III G fluid. It has an oxidatively stable base oil (group 2 or group 3). Oils according to this specification have longer maintenance of friction properties and anti-shrudder properties, better foam control and a longer fluid life.

Dexron VI

Specification introduced in 2005 to replace Dexron IIIH. This specification requires better stay-in-grade properties, oxidative stability and anti-foam characteristics. Oils meeting this specification can be used with extended drain intervals and are energy conserving.

10.1.2022 klo 13.55, smokeybandit kirjoitti:

Mitä öljyy tomaatteihin nykyään porukka käyttää? ..

Esim. tuota Motonetin MAG1 Dexron III:sta olen käyttänyt.

Ja semmonen vinkki että kun joskus tilasin RockAutosta palikkaa, niin samalla nuo MAG1 -litkut tuli halvemmaksi ottaa sieltä Ameritikasta lentsikalla ja kuriirilla kotiovelle, vs. Motonetista haku, kreisiä, mut näillä mennään... :)

5 tuntia sitten, RaiRai kirjoitti:

Esim. tuota Motonetin MAG1 Dexron III:sta olen käyttänyt.

Ja semmonen vinkki että kun joskus tilasin RockAutosta palikkaa, niin samalla nuo MAG1 -litkut tuli halvemmaksi ottaa sieltä Ameritikasta lentsikalla ja kuriirilla kotiovelle, vs. Motonetista haku, kreisiä, mut näillä mennään... :)

Joo monesti saa netistä/jenkeistä halvemmalla tavaraa, ja vielä delcon osia. 

Dexron3 öljyy miekin laitan, tuskin uskallan dexron6 öljyy laittaa vanhaan lootaan mikä voi luistaa tai vuotaa. Dexron3 siitä hyvä kun ne on yleensä puoli synteettisiä, dexron2E tais olla mineraali, mutta en oo mistään löytänyt mineraalina.

Löysin netistä ameriikan puolelta paikan missä acdelco dexron3H öljyä ois, mutta harmin paikka kun eivät lähetä ulkomaille 😔 

Muistaakseni shellin öljyä on dexron3H tai mobil dexron3G, mutta miepä luen tuosta MAG1 öljystä tietoa.