Jump to content

Quadrajetin säätö

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ongelmana on että kone käy liian rikkaalla seoksella nyt kun kaikki alipainevuodot on tukittu. Tyhjäkäynti on epätasaista ja tulpat on ihan mustat, mutta kierroksilla tuntuu toimivan kuitenkin kohtuullisen hyvin.

Ongelmahan tuli niiden alipainevuotojen korjaamisen jälkeen ja vielä syksyllä meni pakokaasumittauksista helposti läpi, kun vuotoja ei oltu korjattu.

Olisko kenelläkään heittää neuvoja miten saan seokset laihemmalle kun en ymmärrä tuon sähköohjatun kaasarin toiminnasta mitään :-[.

Kirjoitettu

Kokemukseni perusteella... ei mun sohlo ainakaan pysy säädöissä! Olen vakavasti harkinnut sen korvaamista.... toki ei ymmärrystä täälläkään kovin paljon, mutta säädätyksen jälkeen toimi hetken ja sitten kohta taas ei.... 23v vanha (minulla), joten se ei uusi ole.

Kirjoitettu

Jos on kovinkin vanha lambda-anturi, eli siis seosanturi niin kannattaa vaihtaa se ainaskin. Ei välttämättä korjaa tilannetta ainakaan kokonaan, mutta voi auttaa.

Kirjoitettu

Vaihdoin puolan ja käynti paranikin huomattavasti. Tosin vieläkin tuntuu käyvän rikkaalla. Lambdakin näyttää aika vanhalta että vaihtoon taitaa mennä sekin ihan varmuuden vuoksi.

Eikös siitä kuuluisi tulla jokin vikakoodi jos käy liian rikkaalla tai laihalla. Ei ilmoita mitään vikakoodia. :-\

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla kans vähän samoja ongelmia, paitsi että käy turhan laihalla. CO jotain 0.18% tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Läpät selälläänkin veto on huono ja tuntuu että ei saa ainetta tarpeeksi. Kaasari on 74-vuoden q-jet. Ongelmat alkoi oikeastaan nyt kun tuli peltisarjat ja avarammat putket. Mistäköhän löytäis jotain säätöohjeita? Ei viitti summissa mennä kaikkia ruuveja kääntelemään.

Kirjoitettu

Mulla kans vähän samoja ongelmia, paitsi että käy turhan laihalla. CO jotain 0.18% tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Läpät selälläänkin veto on huono ja tuntuu että ei saa ainetta tarpeeksi. Kaasari on 74-vuoden q-jet. Ongelmat alkoi oikeastaan nyt kun tuli peltisarjat ja avarammat putket. Mistäköhän löytäis jotain säätöohjeita? Ei viitti summissa mennä kaikkia ruuveja kääntelemään.

Tuollahan ne on tyhjäk. seosruuvit . Perusasetus n 1.5-2.5 kierrosta auki .

Jos pitää vääntää niin paljon auki , että meinaa tippua ruuvit imusarjan päälleniin voi olettaa , että on :

- tukos jossain

- matala bensapinta

- liian pienet tyhjäk.suutimet

Kirjoitettu

Tuollahan ne on tyhjäk. seosruuvit . Perusasetus n 1.5-2.5 kierrosta auki .

Jos pitää vääntää niin paljon auki , että meinaa tippua ruuvit imusarjan päälleniin voi olettaa , että on :

- tukos jossain

- matala bensapinta

- liian pienet tyhjäk.suutimet

Mulla nuo ruuvit oli jo valmiiksi 8.5 kierrosta auki, eli melkein tippuvat irti. Taitaa mennä suuttimien vaihdoksi.

Kirjoitettu

"Mulla nuo ruuvit oli jo valmiiksi 8.5 kierrosta auki, eli melkein tippuvat irti. Taitaa mennä suuttimien vaihdoksi."

Samanlainen tilanne oli myös mulla , kun oli Buickin 455:n päällä Pontiacin 301:n kaasutin .

Piti porata tyhjäk. suuttimet isommaksi ( muisteleisin 0.8 milliseksi ) .

Ja tieteski muuttaa kaasutin 600:sta - 750:ksi .

Mutta niinpä alkoi vain pelaamaan ts. reagoimaan seosruuvien säätöön ja pedaalin painamiseen . ;)

EDIT : Tyhjäkäyntisuuttimia ei voi vaihtaa - vain porata isommaksi (malttia) ja ne niin syvällä seosputken pohjalla ettei normaali poranterä edes yllä (yli 4 cm) .

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mistä johtuu että tuhjäkäyntikierrokset on noin 1500 ennen kun ecm menee closed looppiin? Closed loopissa tyhjäkäynti on normaali. Onko tähän joku säätö? Tympii aina odotella että kone lämpee kunnolla ja kierrokset tippuu.

Kirjoitettu

Mistä johtuu että tuhjäkäyntikierrokset on noin 1500 ennen kun ecm menee closed looppiin? Closed loopissa tyhjäkäynti on normaali. Onko tähän joku säätö? Tympii aina odotella että kone lämpee kunnolla ja kierrokset tippuu.

onkos ryypun säätö liian rikkaalla? Se nostaa kiekkoja kylmänä ja rikastaa seosta.

Kirjoitettu

Map anturin letku ja johdot näyttää olevan kunnossa. Mutta jos map anturi on rikki eikö se vaikuta silloinkin kun kone on täysin lämmennyt. Nyt tyhjäkäynti on liian korkea vain kun kone on kylmä. :-\

Ryypyn läppä ainakin on kokonaan auki ja silti kierrokset pysyy ylhäällä. Lähellä normaalia käyntilämpötilaa sitten yhtäkkiä tipahtaa normaaliin. Luulisin että silloin kun ecm menee closed looppiin.

Ennen toimi normaalisti, mutta kun poistin egr:n käytöstä (egr solenoidi rikki ja venttiili auki jatkuvasti) vika ilmaantui. Netistä löysin jotain ohjeita rochesterin säätämiseen ja siellä mainittiin joku "fast idle" säätö. Mikähän tämä sitten on miten vaikuttaa?

Kirjoitettu

Joo o... vakiokoneella kun tuo toimii niin on ihan viksu systeemi mutta ei yhtään muutetussa koneessa enää. Siksipä itekkin moisesta luovuin ja tavalliset kilut laitoin tilalle. Mulla vois olla viel nuo solenoidisysteemit tallessa jos tarvit. Jos Helsingissäpäin oleilet/käyt niin voi noita koittaa kaivella jos tahdot.

Kirjoitettu

Tais löytyä vika tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin. Ryypyn yks vipu liikkui tahmeasti eikä kaasu päässyt palautumaan normaaliasentoon vaikka ryyppy olikin pois päältä. Crc:tä väliin ja taas toimii. 8)

ryyppy86.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...