Mikko Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2006 Ongelmana on että kone käy liian rikkaalla seoksella nyt kun kaikki alipainevuodot on tukittu. Tyhjäkäynti on epätasaista ja tulpat on ihan mustat, mutta kierroksilla tuntuu toimivan kuitenkin kohtuullisen hyvin. Ongelmahan tuli niiden alipainevuotojen korjaamisen jälkeen ja vielä syksyllä meni pakokaasumittauksista helposti läpi, kun vuotoja ei oltu korjattu. Olisko kenelläkään heittää neuvoja miten saan seokset laihemmalle kun en ymmärrä tuon sähköohjatun kaasarin toiminnasta mitään .
JUX Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2006 Kokemukseni perusteella... ei mun sohlo ainakaan pysy säädöissä! Olen vakavasti harkinnut sen korvaamista.... toki ei ymmärrystä täälläkään kovin paljon, mutta säädätyksen jälkeen toimi hetken ja sitten kohta taas ei.... 23v vanha (minulla), joten se ei uusi ole.
molopaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 Jos on kovinkin vanha lambda-anturi, eli siis seosanturi niin kannattaa vaihtaa se ainaskin. Ei välttämättä korjaa tilannetta ainakaan kokonaan, mutta voi auttaa.
Mikko Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2006 Vaihdoin puolan ja käynti paranikin huomattavasti. Tosin vieläkin tuntuu käyvän rikkaalla. Lambdakin näyttää aika vanhalta että vaihtoon taitaa mennä sekin ihan varmuuden vuoksi. Eikös siitä kuuluisi tulla jokin vikakoodi jos käy liian rikkaalla tai laihalla. Ei ilmoita mitään vikakoodia.
HRA33 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Mulla kans vähän samoja ongelmia, paitsi että käy turhan laihalla. CO jotain 0.18% tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Läpät selälläänkin veto on huono ja tuntuu että ei saa ainetta tarpeeksi. Kaasari on 74-vuoden q-jet. Ongelmat alkoi oikeastaan nyt kun tuli peltisarjat ja avarammat putket. Mistäköhän löytäis jotain säätöohjeita? Ei viitti summissa mennä kaikkia ruuveja kääntelemään.
Pekka68 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Mulla kans vähän samoja ongelmia, paitsi että käy turhan laihalla. CO jotain 0.18% tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Läpät selälläänkin veto on huono ja tuntuu että ei saa ainetta tarpeeksi. Kaasari on 74-vuoden q-jet. Ongelmat alkoi oikeastaan nyt kun tuli peltisarjat ja avarammat putket. Mistäköhän löytäis jotain säätöohjeita? Ei viitti summissa mennä kaikkia ruuveja kääntelemään. Tuollahan ne on tyhjäk. seosruuvit . Perusasetus n 1.5-2.5 kierrosta auki . Jos pitää vääntää niin paljon auki , että meinaa tippua ruuvit imusarjan päälleniin voi olettaa , että on : - tukos jossain - matala bensapinta - liian pienet tyhjäk.suutimet
Pekka68 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Siis tuolla .Q-jet.jpg_thumb
Heikki Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Ja jos sitten kyseessä on tuo LG4 koneen tietokoneen säätämä Q-jet niin sehän yrittää tyhjäkäynnin seoksia säädellä sen IAB (Idle Air Bleed) avulla. Erään herran ongelmista rikkailla seoksilla löytyy täältä: http://www.thirdgen.org/techboard/carburetors/356669-tuning-cc-qjet-run.html
HRA33 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2006 Tuollahan ne on tyhjäk. seosruuvit . Perusasetus n 1.5-2.5 kierrosta auki . Jos pitää vääntää niin paljon auki , että meinaa tippua ruuvit imusarjan päälleniin voi olettaa , että on : - tukos jossain - matala bensapinta - liian pienet tyhjäk.suutimet Mulla nuo ruuvit oli jo valmiiksi 8.5 kierrosta auki, eli melkein tippuvat irti. Taitaa mennä suuttimien vaihdoksi.
Pekka68 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2006 "Mulla nuo ruuvit oli jo valmiiksi 8.5 kierrosta auki, eli melkein tippuvat irti. Taitaa mennä suuttimien vaihdoksi." Samanlainen tilanne oli myös mulla , kun oli Buickin 455:n päällä Pontiacin 301:n kaasutin . Piti porata tyhjäk. suuttimet isommaksi ( muisteleisin 0.8 milliseksi ) . Ja tieteski muuttaa kaasutin 600:sta - 750:ksi . Mutta niinpä alkoi vain pelaamaan ts. reagoimaan seosruuvien säätöön ja pedaalin painamiseen . EDIT : Tyhjäkäyntisuuttimia ei voi vaihtaa - vain porata isommaksi (malttia) ja ne niin syvällä seosputken pohjalla ettei normaali poranterä edes yllä (yli 4 cm) .
Mikko Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 Mistä johtuu että tuhjäkäyntikierrokset on noin 1500 ennen kun ecm menee closed looppiin? Closed loopissa tyhjäkäynti on normaali. Onko tähän joku säätö? Tympii aina odotella että kone lämpee kunnolla ja kierrokset tippuu.
F350 Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Mistä johtuu että tuhjäkäyntikierrokset on noin 1500 ennen kun ecm menee closed looppiin? Closed loopissa tyhjäkäynti on normaali. Onko tähän joku säätö? Tympii aina odotella että kone lämpee kunnolla ja kierrokset tippuu. onkos ryypun säätö liian rikkaalla? Se nostaa kiekkoja kylmänä ja rikastaa seosta.
Mikko Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Map anturin letku ja johdot näyttää olevan kunnossa. Mutta jos map anturi on rikki eikö se vaikuta silloinkin kun kone on täysin lämmennyt. Nyt tyhjäkäynti on liian korkea vain kun kone on kylmä. Ryypyn läppä ainakin on kokonaan auki ja silti kierrokset pysyy ylhäällä. Lähellä normaalia käyntilämpötilaa sitten yhtäkkiä tipahtaa normaaliin. Luulisin että silloin kun ecm menee closed looppiin. Ennen toimi normaalisti, mutta kun poistin egr:n käytöstä (egr solenoidi rikki ja venttiili auki jatkuvasti) vika ilmaantui. Netistä löysin jotain ohjeita rochesterin säätämiseen ja siellä mainittiin joku "fast idle" säätö. Mikähän tämä sitten on miten vaikuttaa?
Heikki Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Joo o... vakiokoneella kun tuo toimii niin on ihan viksu systeemi mutta ei yhtään muutetussa koneessa enää. Siksipä itekkin moisesta luovuin ja tavalliset kilut laitoin tilalle. Mulla vois olla viel nuo solenoidisysteemit tallessa jos tarvit. Jos Helsingissäpäin oleilet/käyt niin voi noita koittaa kaivella jos tahdot.
Mikko Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Tais löytyä vika tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin. Ryypyn yks vipu liikkui tahmeasti eikä kaasu päässyt palautumaan normaaliasentoon vaikka ryyppy olikin pois päältä. Crc:tä väliin ja taas toimii.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään