Jump to content

Sulakerasia

gmc63
 Share

Recommended Posts

kymysys mitä laitteita on 69 firen sulakkeen takana jossa lukee clk ltr ctsy bat ? sulake hehkuu aina kun virrat päällä kulutus on jotain 2A sulake on 20A

smokeybandit

voin olla väärässä mutta googlen avulla näyttäs että clk on clock, ltr on tupakki lighter ja ctsy on courtesy eli esim. katto lamppu sisällä. 

Jos sulake aina pimahtaa niin oikusulku jossain, esim. piuha kulunu puhki. Ei kantsi isompaa sulaketta laittaa kuin mitä orkkis, voi muuten johto syttyä palamaan ja sulake ei jaksa pimahtaa välttämättä ollenkaan.

49 minuuttia sitten, smokeybandit kirjoitti:

voin olla väärässä mutta googlen avulla näyttäs että clk on clock, ltr on tupakki lighter ja ctsy on courtesy eli esim. katto lamppu sisällä. 

Jos sulake aina pimahtaa niin oikusulku jossain, esim. piuha kulunu puhki. Ei kantsi isompaa sulaketta laittaa kuin mitä orkkis, voi muuten johto syttyä palamaan ja sulake ei jaksa pimahtaa välttämättä ollenkaan.

E ioo sulake pimahtanut se ihmetyttääkin että hehkuu kuin hehkulamppu himmeesti ja sulake on oikea 20A

smokeybandit
1 tunti sitten, gmc63 kirjoitti:

E ioo sulake pimahtanut se ihmetyttääkin että hehkuu kuin hehkulamppu himmeesti ja sulake on oikea 20A

Siis kattolamppu hehkuu himmeesti eikä sulake?  

11 tuntia sitten, smokeybandit kirjoitti:

Siis kattolamppu hehkuu himmeesti eikä sulake?  

Huonosti sanottu Sulake hehkuu😃

5 tuntia sitten, Chevy kirjoitti:

ei 20A sulake voi hehkua 2A virralla

En mä tiedä näin kaveri sanoi ja on ollut  autosähkökorjaaja

smokeybandit
20 minuuttia sitten, gmc63 kirjoitti:

Huonosti sanottu Sulake hehkuu😃

No onpäs jännää, en oo kyl koskaan kuullut että sulake hehkuu, sulakkeen kuuluis kyllä pimahtaa välittömästi jos niikseen on. 

Ainut mikä mun järkeen käy on se että jos sulake on liian vahva, niin kai silloin vois sulake alkaa hehkumaan, mut kyl siinä vaiheessa luulis piuhan itse jo savuavan? 

Tietty sulake hehkuu jos se on sellainen ledillä varustettu sulake, mutta jos se lämmöstä hehkuu niin äkkiä sulake pois ja akun kaapeli veks akusta ja vikaa vaan etsimään. Jos lämmöstä sulake hehkuu, niin mun mielestä oikusulku jossain. Mun mielestä sulakkeen ei ainakaan lämmöstä kuuluis hehkua eikä muutenkaan.

• Like 1

smokeybandit

Sitä en tiiä hehkuuko jotkut sellaiset lasi sulakkeet mitä euro autois on, jenkki autoissa yleensä vakio nelis kanttisia värillisiä sulakkeita, ne ei mun mielestä hehku, muovi sulakkeen ympärillä sulais muuten.

• Like 1

lasiputki sulakkeet varmaan tuossa vai onko keraamisen putkisulakkeet ?

jos se lanka hehkuu se on juuri ja juuri palamaisillaan poikki ei voi mitenkää 20A sulake hehkua 2A virralla

• Like 1

smokeybandit

Netistä luin että jos on hapettumaa tai huonosti maata saa, niin voi johto kuumentua, niin miksei sitten sulake jos niikseen ois, jos huonosti maata saa itse sulake. Tosin mie en kyllä sähkö asioista tiedä paljoa mitään, niin aika hutua on minun asiantuntemus. 

Muistan kyllä kerran kun parkkipaikalla joku oli jolla ei auto startannut, katottiin ja ihmeteltiin sitten että mikä on, no, akun plus kaapelin kenkä oli niin hapettunut jauhoks että kuumeni akku sekä kaapeli ihan tulikuumaksi, hapettumat kun oli pois putsattu niin ongelma hävisi, hepun piti vaan vaihdattaa akun kaapeli kun oli niin puoli sulanut. Taisivat akunkin varmuuden vuoksi vaihtaa. Kuulemma hyvin toiminut sen jälkeen.

22 tuntia sitten, smokeybandit kirjoitti:

Sitä en tiiä hehkuuko jotkut sellaiset lasi sulakkeet mitä euro autois on, jenkki autoissa yleensä vakio nelis kanttisia värillisiä sulakkeita, ne ei mun mielestä hehku, muovi sulakkeen ympärillä sulais muuten.

Mulla on lasisulakkeet ja nyt tuli hurja juttu se voi ihan lamppu joka on sulakkeen näköinen joku ehkä vahingossa laittanut palaa meinaan aina kun akku on kiinni🤪

• Haha 2

Juuri nyt, gmc63 kirjoitti:

Mulla on lasisulakkeet ja nyt tuli hurja juttu se voi ihan lamppu joka on sulakkeen näköinen joku ehkä vahingossa laittanut palaa meinaan aina kun akku on kiinni🤪

Vanhemissa jenkkiautoissa on just lasisulakkeita😃