Jump to content

LT1 lämmöt?

viljou
 Share

Recommended Posts

viljou

Semmosta kyselen ku mulla on tossa 3genissä lt1:n mosa ja orkkis termari niin kaupunki ajossa lämmöt vesipumpussa olevasta anturista katsottuna pyörii 96-97 astetta. Ja kannessa olevassa paikassa mulla on jälkiasennus mittari niin se tietysti näyttää pari astetta enemmän. Ja flekti mulla lähtee päälle 95 mut ei auta, ja vaikka ajais 60km/h niin lämmöt pysyy tossa 96-97 astetta.

nyt laitoin 160F termarin ja pudotin flektin lähtemään päälle 90 asteessa mut ei vielä ajokokemusta et mitä läppäri näyttää lämpöjä vesipumpun anturilta.

onhan ilman ohjaus syylärille kunnossa ja kotelo ennen syyläriä tiivis ettei ilmavirta kulje syylärin ohi niinku mulla käy nyt tos neloses kun sieltä on ilmastoinnin kenno otettu välistä pois ni ilma pääsee karkuun eikä mee syylärin läpi niin tehokkaasti kun vois

smokeybandit

Mie en LT1 koneista paljoo mitään tiiä mutta kaverilla on vakio orkkis 4Gen Firebird ja sillä on lämmöt jossain 90-110C. auton oman mittarin mukaan.

Kuulemma nää TPI/LT1 sun muut, jenkeissä laittoivat nää pannut käymään suht kuumana, että päästöt ois pienemmät.

Itellä on 3gen TPI ja aika lailla samoissa lämmöissä pyörii mitä kaverin LT1, tosin vähän viileempänä kun mulla on 180F termari ja flekti lähtee "ajoissa" päälle eikä vasta silloin kun omasta mielestä liian myöhään. 

viljou

Kyllä ilma hyvin menee syylärin läpi ja nyt kun vähän palikoita laittanu koneeseen niin enemmän alkanu toljottaa noita lämpöjä. Toki orkkis termarilla lämmöt tosiaan pysyy siinä 96-97 asteessa vaikka millain ajelis, aattelin nyt pestä syylärin kun se on sisältä täynnä sellasta ”limaa”, onhan toi 3genin syyläri ihan naurettavan ohkanen et en ihmettele jos neste ei kerkee jäähtyä.

mut katotaan missä lämmöt pysyy kun laitoin 160F termarin ja flektit aikasempaa päälle.

Selailin kyllä amerikan poikien sivuja ja kyllä toi LT1 normisti aika lämpimänä tykkää jauhaa.

mopo-ukko

Onhan se spoileri siellä keulan alla paikallaan,sen ainoa virka on ohjata ilmaa syylärille.

smokeybandit
23 tuntia sitten, viljou kirjoitti:

Kyllä ilma hyvin menee syylärin läpi ja nyt kun vähän palikoita laittanu koneeseen niin enemmän alkanu toljottaa noita lämpöjä. Toki orkkis termarilla lämmöt tosiaan pysyy siinä 96-97 asteessa vaikka millain ajelis, aattelin nyt pestä syylärin kun se on sisältä täynnä sellasta ”limaa”, onhan toi 3genin syyläri ihan naurettavan ohkanen et en ihmettele jos neste ei kerkee jäähtyä.

mut katotaan missä lämmöt pysyy kun laitoin 160F termarin ja flektit aikasempaa päälle.

Selailin kyllä amerikan poikien sivuja ja kyllä toi LT1 normisti aika lämpimänä tykkää jauhaa.

Kaverin autossa oli sama homma, jotain mustaa mömmöö laitettu jäähdyttimeen kun aikaisempi omistaja ei kai ollut vaihtanut vesi pumppua. Jäähdyttimen voi huuhdella vaikka jollain coolant flush aineella ja sen jälkeen vielä vedellä.

Eiköhän sillä viilemmällä termarilla ja aikaisemmalla flektien ajoituksella pärjää, luulisin.  Toki onhan tuhdimpia jäähdyttimiä olemassa tupla flekti systeemillä, jos tarve vaatisi. 

viljou

Joo. Pesin syylärin ja tuos nyt ajellu niin kyllä lämmöt on järkevämmät mut kyllä paikallaan kun tarpeeks kauan käy niin lämmöt nousee ainakin kansissa vielä sinne sadan tuntumaan🤔

Mä sanoisin että normaalia LT1. Lämpimänä tykkää toimia. Paikallaan siellä ei ilma kierrä niin lämpenee enemmän.

Onko 93-94 LT1 vai 95-> eli tuleeko höyryputken paluu suoraan syylarille vai läppärungon kautta? Jos läppärungon kautta niin ohita se.

Höyryputki on sitten oleellinen osa tota kokonaisuutta, pari nähnyt yksilöä missä on putki ruostunu suht tukkoon ja sithän se vesi ei kierrä, voi tulla ilmataskuja ym ja lämmöt nousee.

kuva.png.a4d0f20fdf8c6c923b7d496e475db2c4.png

• Like 1

viljou

Kansien takaa tuleva putki tulee syylärille ja ihan tyhjäkäynnilläkin sieltä virtaa neste👍🏻

letkume

Tietokoneelle softaan, että flektit aiemmin päälle.

Päästöjen takia tarkoituksella käyttää kuumana vakio-ohjelma.

• 2 weeks later...

Kyllä mulla flektit lähtee ajoissa päälle mut silti tuntuu et käy aika lämpimänä vaikka 160f termari