gmc63 Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Jäähdyttimessä jää kun auton sammuttaa niin flekti päälle eikä sammu kuin ottamlla sulakkeen irti olisko joku anturi paskana ja missä päin konetta se sijaitsee ja löytyykö partsista tai tradesta minkälainen on vaihtaa?Auto pn 5g camaro 6,2 V8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Ei tuon ikäisessä enää erillistä "flektin anturia" ole vaan flekti on kokonaan PCM-n ohjauksessa. En sitten tiedä onko 2012 ohjaus releillä vai elektroninen (portaaton). Ainakin 2017 on elektroninen. Vahva veikkaus on elektroniselle myös 2012. Meneekö flektin moottorille enemmän kun 2 johtoa tai onko jossain lähellä palikkaa mihin moottorin johdon menee? Tapauksesta riippuen on joko rele jumissa tai moottorin ohjain kärähtänyt... tai ohjaus jäänyt jostain syystä päälle. Aika monessa eri autossa ollut ongelmia noiden nopeus-säädinten kanssa ja hajottuaan jää flekti yleensä täysille, ikuisesti. Testerissä käyttöä suosittelisin - tarkistaisin ainakin moottorin lämpöanturin näyttämän ja mahdolliset vikakoodit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 25, 2022 Author Share Posted July 25, 2022 52 minuuttia sitten, TransNAM kirjoitti: Ei tuon ikäisessä enää erillistä "flektin anturia" ole vaan flekti on kokonaan PCM-n ohjauksessa. En sitten tiedä onko 2012 ohjaus releillä vai elektroninen (portaaton). Ainakin 2017 on elektroninen. Vahva veikkaus on elektroniselle myös 2012. Meneekö flektin moottorille enemmän kun 2 johtoa tai onko jossain lähellä palikkaa mihin moottorin johdon menee? Tapauksesta riippuen on joko rele jumissa tai moottorin ohjain kärähtänyt... tai ohjaus jäänyt jostain syystä päälle. Aika monessa eri autossa ollut ongelmia noiden nopeus-säädinten kanssa ja hajottuaan jää flekti yleensä täysille, ikuisesti. Testerissä käyttöä suosittelisin - tarkistaisin ainakin moottorin lämpöanturin näyttämän ja mahdolliset vikakoodit. Ainakaan ei tuu mitään vikakoodia Minkäslainen se nopeusjuttu on korjata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 1 tunti sitten, gmc63 kirjoitti: Minkäslainen se nopeusjuttu on korjata? Alkoi kiinnostamaan joten laitoin kuuklen lämpimäksi... Ja olin aiemmin näköjään väärässä veikatessani. Ohjaus on sittenkin releillä ja samalla tavalla kun 4genissäkin. 3 relettä ohjaa kahta flektiä. Eri nopeudet tehdään flektejä eri tavalla kytkemällä. Samanikäisessä Vetessä ja monessa muussa on portaaton ohjaus. Tuon löysin maailmalta. Eli kannattaa ekana tarkistaa releet. Löytynee konehuoneen sähkökeskuksesta. Irroittele yksitellen. Jos flektit sammuu niin kokeile tilalle jotain muuta samanlaista relettä. Jos vika oli releessä voi armuudeksi olla hyvä uusia kaikki 3 jotta varmasti toimii. Mulla pimeni pari kesää sitten keskimmäinen "teho" ja ihmettelin kun kone kävi kuumana ennen kun flektit starttas täysiä... Hitain nopeus ei kuulunut eikä riittänyt jäähdyttämään. Cooling Fan Relay 1 operates both fans at a low speed Cooling Fan Relay 2 and 3 operates the left fan at a high speed Cooling Fan Relay 1, 2 and 3 operates both fans at a high speed KR20 cooling fan relay identification: The KR20C cooling fan low speed relay is COOL FAN LOW Relay K613 The KR20E cooling fan speed control relay is COOL FAN CNTRL Relay K614 The KR20D cooling fan high speed relay is COOL FAN HI Relay K612 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 8 tuntia sitten, TransNAM kirjoitti: Eli kannattaa ekana tarkistaa releet. komppaan voi olla vaikka palanut kärki kii btw.muistelen et nää sammuttaa flektit heti kun sammuttaa auton vaikka lämmöt olisikin korkealla Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 3 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: komppaan voi olla vaikka palanut kärki kii btw.muistelen et nää sammuttaa flektit heti kun sammuttaa auton vaikka lämmöt olisikin korkealla JUU🙃 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 9 tuntia sitten, TransNAM kirjoitti: Alkoi kiinnostamaan joten laitoin kuuklen lämpimäksi... Ja olin aiemmin näköjään väärässä veikatessani. Ohjaus on sittenkin releillä ja samalla tavalla kun 4genissäkin. 3 relettä ohjaa kahta flektiä. Eri nopeudet tehdään flektejä eri tavalla kytkemällä. Samanikäisessä Vetessä ja monessa muussa on portaaton ohjaus. Tuon löysin maailmalta. Eli kannattaa ekana tarkistaa releet. Löytynee konehuoneen sähkökeskuksesta. Irroittele yksitellen. Jos flektit sammuu niin kokeile tilalle jotain muuta samanlaista relettä. Jos vika oli releessä voi armuudeksi olla hyvä uusia kaikki 3 jotta varmasti toimii. Mulla pimeni pari kesää sitten keskimmäinen "teho" ja ihmettelin kun kone kävi kuumana ennen kun flektit starttas täysiä... Hitain nopeus ei kuulunut eikä riittänyt jäähdyttämään. Cooling Fan Relay 1 operates both fans at a low speed Cooling Fan Relay 2 and 3 operates the left fan at a high speed Cooling Fan Relay 1, 2 and 3 operates both fans at a high speed KR20 cooling fan relay identification: The KR20C cooling fan low speed relay is COOL FAN LOW Relay K613 The KR20E cooling fan speed control relay is COOL FAN CNTRL Relay K614 The KR20D cooling fan high speed relay is COOL FAN HI Relay K612 Eli onko ne releet sulakeboxissa? täytyy varmaan katsoa omistajankäsikirjasta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 konehuoneessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 5 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: muistelen et nää sammuttaa flektit heti kun sammuttaa auton vaikka lämmöt olisikin korkealla Mulla ainakin on 4genissä flektillä "jälkikäynti". Taisi olla vakiona 60 sekuntia jos lämpö on yli tietyn rajan. 5genistä kun ei ole faktatietoa eikä veikkaukset näköjään onnistu... Aloittaisin vianhaun K613-releestä kun on näköjään minirele. Nuo kun ei ole aivan luotettavimpien maineessa ja ainakin tuo kyseinen voi yksinään jättää flektit päälle. Älä kuitenkaan aja ilman relettä kun silloin ei taida flektit toimia ollenkaan. Tilalle voi väliaikaisesti vaihtaa vaikka jonkun vähemmän tärkeän (töötti tms.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 34 minuuttia sitten, TransNAM kirjoitti: Mulla ainakin on 4genissä flektillä "jälkikäynti". Taisi olla vakiona 60 sekuntia jos lämpö on yli tietyn rajan. 5genistä kun ei ole faktatietoa eikä veikkaukset näköjään onnistu... Aloittaisin vianhaun K613-releestä kun on näköjään minirele. Nuo kun ei ole aivan luotettavimpien maineessa ja ainakin tuo kyseinen voi yksinään jättää flektit päälle. Älä kuitenkaan aja ilman relettä kun silloin ei taida flektit toimia ollenkaan. Tilalle voi väliaikaisesti vaihtaa vaikka jonkun vähemmän tärkeän (töötti tms.) Toimii koko ajan sulake piti ottaa pois että sammui Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 3 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: konehuoneessa Kiitoksia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 mitä sulaketta oot irroitellut : 11 , 41 vai 44 ? kumpi flekti siellä jää pyörii vai molemmatko ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 2 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: mitä sulaketta oot irroitellut : 11 , 41 vai 44 ? kumpi flekti siellä jää pyörii vai molemmatko ? Täytyy käydä katsomassa eilen yöllä ei oikein jaksanut katsoin kirjasta niin otin jonkun highpower sulakkeen irti 30a Kerron tänään minkä sulakkeen irroitin ja auttoiko noi rele kokeillut Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 7 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: konehuoneessa K612 kun otti irti niin hiljeni eli uus vastaava? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 3 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: mitä sulaketta oot irroitellut : 11 , 41 vai 44 ? kumpi flekti siellä jää pyörii vai molemmatko ? 41 otin irti Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 3 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti: K612 kun otti irti niin hiljeni eli uus vastaava? Siitä lienee hyvä aloittaa... Riippuu kuinka kaukaa joutuu hommaamaan niin ottaisin ainakin yhden varalle. Kannattaa vaihdon jälkeen myös tarkistaa flektien toiminta ettei tuu yllätyksiä myöhemmin... Alkaa pian käymään höyryllä😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 3 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti: 41 otin irti koita vielä irroittaa vain sulake 11 jääkö flekti päälle vai sammuuko ? sulake 11 on releiden ohjaus sulake 41 on flekti moottorin syöttö Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 23 minuuttia sitten, Chevy kirjoitti: koita vielä irroittaa vain sulake 11 jääkö flekti päälle vai sammuuko ? sulake 11 on releiden ohjaus sulake 41 on flekti moottorin syöttö ok huomen täytyy kokeilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 27, 2022 Author Share Posted July 27, 2022 Outo juttu laitoin sen vanhan releen paikalleen niin ei käynnistynyt enää ja tein koeajolenkin niin lämmöt ok flektit ei kerinnyt käynnistyä😵 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 ne on niin höpöhöpöjä nää molemmin päin käyvät releet et niit on syytä olla autossa muutama varalla ni sit ne kestää vähä paremmin. perinteiset oli selkeesti parempia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 37 minuuttia sitten, mikke kirjoitti: ne on niin höpöhöpöjä nää molemmin päin käyvät releet et niit on syytä olla autossa muutama varalla ni sit ne kestää vähä paremmin. perinteiset oli selkeesti parempia ei toi K612 (tyyppiä 1193) rele mene kuin yhdessä asennossa 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 1 tunti sitten, gmc63 kirjoitti: Outo juttu laitoin sen vanhan releen paikalleen niin ei käynnistynyt enää ja tein koeajolenkin niin lämmöt ok flektit ei kerinnyt käynnistyä😵 jos se oli sitten viimeksi oikeasti kuuma annat käydä ajon jälkeen paikallaan tyhjäkäyntiä ilman ilmastointia kyllä ne aika nopeesti käynnistyy Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 27, 2022 Author Share Posted July 27, 2022 2 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: jos se oli sitten viimeksi oikeasti kuuma annat käydä ajon jälkeen paikallaan tyhjäkäyntiä ilman ilmastointia kyllä ne aika nopeesti käynnistyy Huomenna pitää kokeilla tänään oli AC päällä eikä käynnistynyt Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted July 27, 2022 Author Share Posted July 27, 2022 2 minuuttia sitten, gmc63 kirjoitti: Huomenna pitää kokeilla tänään oli AC päällä eikä käynnistynyt No tilasin pari konkkaa tulee parinviikon kuluessa ei oo hyllytavarana😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 38 minuuttia sitten, gmc63 kirjoitti: Huomenna pitää kokeilla tänään oli AC päällä eikä käynnistynyt AC päällä toisen pitää käydä kokoajan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now