Jump to content

Keskuskuslukitus alkoi vetää ovet lukkoon omia aikojaan, vinkkejä?


F350
 Share

Recommended Posts

Alkoi ponun keskuslukitus vetämään ovet lukkoon ihan omia aikojaan, pysyy muutaman sekunnin auki ja sit napsahtaa lukkoon. Onkos tuolle jossain ohjainyksikkö vai mistä alkais vikaa etsimään? Nyt otin sulakkeen pois, kun syö muuten akun, kun releet vetää puolen minuutin välein. 

Link to comment
Share on other sites

smokeybandit

Kuskin puolen kick paneelin takana vasemmalla on joku rele mikä lie, sen paneelin takana missä konepellin aukaisu vipstaakkeli.

 

Oisko se lukko nappula ovissa tai ovessa jotenkin jumittunut,

vois tutkia sitä mustaa nappulaa, sen nappulan saa irti tarvittaessa, takana kolme tai neljä suunnilleen, pinniä mihin se nappula painetaan kiinni, taikka jos joku oikosulku on mikä jos aiheuttaa että nappula ois koko ajan painettuna vaikka ei oikeesti oo, tai solenoidi oven sisällä mikä jos on seko, voi olla kosteutta tai hapettumaa siinä solenoidissa mikä saattaa aiheuttaa kans tuollaista, tai johto jos on nirhaantunut jostain ja jos saa maata tai jos on oikosulus, niin nykii oven lukkoo kiinni.

Tai sit auto on vaan sulle suivaantunut jostain eikä päästä sisälle. 😆

Edited by smokeybandit
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Yön oli ilman sulaketta ja nyt toimii niin kuin kuuluukin, liekkö ollu kosteutta jossakin... Tai sit se oli tosiaan suuttunu liian nätistä ajosta...

Link to comment
Share on other sites

smokeybandit

Kiva että toimii, toki voi sitä vähän aikaa silmällä pitää ettei joku päivä oo uudestaan lukot auki tai kii. 

Sit jos se kiesi lähtee itekseen ajeleen niin sit se on KITT auto 😎

Edited by smokeybandit
Link to comment
Share on other sites

TransNAM

Keskuslukolla on nappien ohjaama rele joka ohjaa solenoideja. Releessä ei tosin ole mitään "älyä" vaan virta on päällä niin kauan kun nappia painetaan.

Solenoideissa (moottoreissa) on lämpösuoja joka voi hyvinkin aiheuttaa puolen minuutin syklin jos käsky jää päälle (nappi pohjassa, rele jumissa, johdot oikosessa).

Eli jos ohjaus on "jumittunut" kiinni-asentoon niin lämpösuoja yrittää jäähdyttyään aina uudestaan vetää lukkoja kiinni.

Kuumenee - katkeaa - jäähtyy - vetää. Sama kun vanha vilkun rele.

Systeemin toiminnasta johtuen ei ihan pieni kosteus pitäisi aiheuttaa sekoilua vaan vaatii melkein vähän "paremman" virrankulun.

 

Eri asia jos autossa on joku hälytin tai vastaava...

 

Link to comment
Share on other sites

24.8.2022 klo 18.53, TransNAM kirjoitti:

Keskuslukolla on nappien ohjaama rele joka ohjaa solenoideja. Releessä ei tosin ole mitään "älyä" vaan virta on päällä niin kauan kun nappia painetaan.

Solenoideissa (moottoreissa) on lämpösuoja joka voi hyvinkin aiheuttaa puolen minuutin syklin jos käsky jää päälle (nappi pohjassa, rele jumissa, johdot oikosessa).

Eli jos ohjaus on "jumittunut" kiinni-asentoon niin lämpösuoja yrittää jäähdyttyään aina uudestaan vetää lukkoja kiinni.

Kuumenee - katkeaa - jäähtyy - vetää. Sama kun vanha vilkun rele.

Systeemin toiminnasta johtuen ei ihan pieni kosteus pitäisi aiheuttaa sekoilua vaan vaatii melkein vähän "paremman" virrankulun.

 

Eri asia jos autossa on joku hälytin tai vastaava...

 

On ollu hälytin, mutta mielestäni purin aika tarkkaan kaikki pois. Tänäänkään ei mitään häiriöitä. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...