BlackZ Posted April 7, 2004 Posted April 7, 2004 Elikkäs ne jotka on kyseisen shifterin asentanu niin kertokoon nyt jos asennuksessa oli jotain mitä mun pitäis tietää, ku huomenna (8.4.) olis tarkoitus lähteä asentamaan se paikalleen. Ja en pääse tännekään kyselemään ku siellä minne meen niin ei ole nettiyhteyksiä. Eli nyt on kaikki vihjeet tervetulleita niin asentamisen kuin vaijerin säätämisen yms. ohella.
Msk383 Posted April 8, 2004 Posted April 8, 2004 Shifterin mukana tulee hyvät ohjeet ja jos englantia osaat jotenkuten niin ongelmia ei pitäisi tulla. Homma on simppeli, ainakin mun mielestä, kun lukee paperit läpi ja tekee niin kuin niissä käsketään.
molopaa Posted April 8, 2004 Posted April 8, 2004 Mikäs on muuten tämmösen aftermarket shifterin käytötarkoitus? En ole automaatteja hirveesti räplänny.
Z-mo Posted April 8, 2004 Posted April 8, 2004 Räikkätoiminto tuo varmuutta noitten pakkovaihteitten käyttöön. Ja näyttäähän tommonen hiukan paremmalta kuin tehtaan alkuperänen...
Guest kunnaki Posted April 8, 2004 Posted April 8, 2004 Simppeli homma, vaijeri tosin on järjettömän pitkä joten sen reitityksen kanssa kannattaa käyttää aikaa ettei tule liian jyrkkiä mutkia.
Msk383 Posted April 8, 2004 Posted April 8, 2004 Muistaakseni vaijerin vetoonkin oli oikein kuva manuaalissa.
BlackZ Posted April 9, 2004 Author Posted April 9, 2004 Joo nyt se on asennettu ja tuli helkkarin hyvä ja hieno Ohjeet tosiaan oli hyvät ja selkeät, ei siinä asentamisessa mitään ongelmaa ollut, mikä on kyllä aika yllättävää sinänsä. Ainut ongelma oli se vaihdelaatikkoon vaihdettavan "leverin" kanssa, ku mullahan se oli hitsattu vaikka sen ois pitäny olla mutterilla kiinni. Mutta rälläkällä ja hitsillä siitäkin selvittiin. On se muuten eri leuhka nyt käskyttää TH-700:sta
Guest Ezzy Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 Tosta ois kiva saada jotain pikkuohjetta vaikka tuonne tee-se-itse-puolelle Itselläkin harkinnassa moisen osto ja tekniikka ei vielä ole ihan hallinnassa. ns. "kuva ois kiva"
BlackZ Posted June 17, 2004 Author Posted June 17, 2004 Ainakaan Camaroon asennuksessa ei tarvi muuta kuin osata englantia, asennus on helppo vaikka siinä helposti se 6h ainakin saattaa mennäkin. Ohjeet ovat hyvät.
Fenix Posted June 7, 2017 Posted June 7, 2017 3gen th700 shifterille tulee 6-johtoa. 2-johtoa peruutusvalolle ja toiset 2 neutral safety switchille. Olenko ymmärtänyt oikein, että 2 ylimääräistä johtoa liittyy turbiinilukon toimintaan ja lukitsee turbiinin N ja Parkilla. Eli niiden jättäminen irti ei estä lukon toimintaa ajossa ja tuon alkuperäisen systeemin käyttöönotto vaatii releen? Some models will have two additional wires, orange with black and black with white going to the plug. Do not join these wires. Tape the ends of these wires separately to prevent grounding. With the factory shifter, these are switched together in the Neutral and Park positions. This circuit locks out the converter clutch and changes the idle speed. This circuit can be restored by the addition of the supplied relay operated by the neutral safety switch circuit (See Figure #6). The relay is a Double Pole Single Throw relay for 12 VOLTS DC operation and has a 30 amp rating (minimum one amp required). https://static.summitracing.com/global/images/instructions/BMM-9500452-09.pdf http://www.manualsdir.com/manuals/634693/4/background.png
TransNAM Posted June 7, 2017 Posted June 7, 2017 ...ESTÄÄ turbiinilukon toiminnan N ja P asennoissa... Eli johdot on jotta boxi tietää milloin loota on vapaalla. Vaihde päällä on mm. tyhjäkäynti hieman eri. Startin neutral-switch taas estää starttauksen vaihde päällä.
Fenix Posted June 7, 2017 Posted June 7, 2017 Ahaa ok. Olen huomenna menossa duunin jälkeen nosturille asentamaan räikkäshifteriä ja mukana ei tullut relettä. Yhdistänkö siis nuo turbiinilukon johdot kunnes saan ostettua releen myöhemmin?
Fenix Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 Tuossa tekstissä kyllä sanotaan ettei turbiinilukon johtoja kytketä yhteen vaikka kaikesta saa käsityksen, että yhteys olisi N & P. Releelle löysin myös perustelun ja se on startti yhteyden takia. Mistä olette ostaneet tuon releen?
BlackZ Posted June 8, 2017 Author Posted June 8, 2017 Tuossa tekstissä kyllä sanotaan ettei turbiinilukon johtoja kytketä yhteen vaikka kaikesta saa käsityksen, että yhteys olisi N & P. Releelle löysin myös perustelun ja se on startti yhteyden takia. Mistä olette ostaneet tuon releen? Siis kyllä mulla tuli kaikki tarvittava shifterin mukana? Onko sulla käytetty shifteri vai mikä juttu tuo on jos tarvit ylimääräsiä releitä?
Fenix Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 Siis kyllä mulla tuli kaikki tarvittava shifterin mukana? Onko sulla käytetty shifteri vai mikä juttu tuo on jos tarvit ylimääräsiä releitä? Käytettynä ostin. Taitaa olla arpapeliä mitä B&M porukka pakkaa laatikoihin. http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=2880.30
Fenix Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 Taisin löytää sopivan releen biltemasta. Ainakin thirdgenillä joku oli käyttänyt samanlaista (kuva). Relettä en vielä asentanut, kun meni aikaa kaikkeen ylimääräiseen. Puuttuvat tuumaiset mutterit piti käydä ostamassa pulttikaupasta ja vaijerin päälle piti tehdä lukitus kun ei ollut myyjä pakannut mukaan. Vaihteiston öljypohjan pultteihin tuleva bracket oli pilattu modaamalla se th200 yhteensopivaksi ja vaati hitsaamista saada takaisin th700:ksi. Huomenna täytyy hakea vielä us-partsista peruutusvalon mikrokytkin. Kytkin nyt pelkästään neutral safety switchin ja jätin muut johdot irti. Toimi noinkin, mutta rundimittari sekoili. En ennättänyt tutkia vikaa enempää, mutta muistin unohtaneeni kiinnittää ainakin maajohdon shifterin jalkaan. Ja eihän se megan jalustinadapterinkaan pulttijako ihan täsmännyt auton kanssa. Eli ihan perus usa laatua Onko muilla megashifteri jäykkä käyttää? Ja mitä olette tehneet ratti/avainlukon vaijerille? Jätin sen irtaalleen park asennossa eli shifteriä voi liikuttaa ilman että avainlukko on vapautettu. http://i1234.photobucket.com/albums/ff410/Chevy86IROC-Z/relay_zpsd1746a78.jpg~original[/url
BlackZ Posted June 9, 2017 Author Posted June 9, 2017 Taisin löytää sopivan releen biltemasta. Ainakin thirdgenillä joku oli käyttänyt samanlaista (kuva). Relettä en vielä asentanut, kun meni aikaa kaikkeen ylimääräiseen. Puuttuvat tuumaiset mutterit piti käydä ostamassa pulttikaupasta ja vaijerin päälle piti tehdä lukitus kun ei ollut myyjä pakannut mukaan. Vaihteiston öljypohjan pultteihin tuleva bracket oli pilattu modaamalla se th200 yhteensopivaksi ja vaati hitsaamista saada takaisin th700:ksi. Huomenna täytyy hakea vielä us-partsista peruutusvalon mikrokytkin. Kytkin nyt pelkästään neutral safety switchin ja jätin muut johdot irti. Toimi noinkin, mutta rundimittari sekoili. En ennättänyt tutkia vikaa enempää, mutta muistin unohtaneeni kiinnittää ainakin maajohdon shifterin jalkaan. Ja eihän se megan jalustinadapterinkaan pulttijako ihan täsmännyt auton kanssa. Eli ihan perus usa laatua Onko muilla megashifteri jäykkä käyttää? Ja mitä olette tehneet ratti/avainlukon vaijerille? Jätin sen irtaalleen park asennossa eli shifteriä voi liikuttaa ilman että avainlukko on vapautettu. http://i1234.photobucket.com/albums/ff410/Chevy86IROC-Z/relay_zpsd1746a78.jpg[/url Semmonen vähä jäykähköhän se on, mutta ite tykkään. Ja mulla passas kaikki paikalleen suoriltaan Onhan siitä tokkiinsa jo 13 vuotta ku oman asensin, voinu joku muuttuaki tuossa ajassa Mutta itse olin 100% tyytyväinen, hinta oli tuolloin 249€ ja kaikki osat oli ja meni heittämällä paikalleen. Joskus se käytetyn osto tulee kalliimmaksi kun laskee kaiken vaivan ja lisäosien haun mukaan jne. Nuohan se aina vituttaa kun jotakin muuteltu eikä oikein tiedä että mitä varten ja miten muuteltu. Esim. kaasuttimien kanssa ostan aina uuden, käytetyn saa 250€ ja uusi maksaa +500€ mutta uusi on uusi ja siinä ei ole mitään viritelmiä tehty jotka sitten aiheuttaa harmaita hiuksia.
Fenix Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Muistatko BlackZ mitä teit sille toiselle shifterin vaijerille? Megan käyttö vaatii vähän totuttelua. Varsinkin kun hypätään keskialueen lukon yli ja siihen vielä jäykkyys lisäksi. Taisin maksaa shifteristä 120e ja 15e tuli kuluja päälle. Ostin jo vuosi sitten niin hankala kinuta enää puuttuvia osia kun ei ole puhelinnumerokaan tallessa. Enemmän olisi aikaa mennyt niiden saamiseksi kuin siihen että itse tein. Osien huono istuvuus on ollut viimeaikoina enemmän sääntö kuin poikkeus. Varsinkin Qa1 ollut skeidaa poikkitukea lukuunottamatta.
BlackZ Posted June 9, 2017 Author Posted June 9, 2017 Muistatko BlackZ mitä teit sille toiselle shifterin vaijerille? Megan käyttö vaatii vähän totuttelua. Varsinkin kun hypätään keskialueen lukon yli ja siihen vielä jäykkyys lisäksi. Taisin maksaa shifteristä 120e ja 15e tuli kuluja päälle. Ostin jo vuosi sitten niin hankala kinuta enää puuttuvia osia kun ei ole puhelinnumerokaan tallessa. Enemmän olisi aikaa mennyt niiden saamiseksi kuin siihen että itse tein. Osien huono istuvuus on ollut viimeaikoina enemmän sääntö kuin poikkeus. Varsinkin Qa1 ollut skeidaa poikkitukea lukuunottamatta. Mille toiselle vaijerille?
Soppa Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Ei kai tota virtalukon vaijeria voi tuohon kytkeä ollenkaan, vaan se pitää jättää irti ja laittaa p-asentoon eli työntää täysin sisään. Avaimen siis voi irrottaa vaikka vaihde olisi päällä.
BlackZ Posted June 9, 2017 Author Posted June 9, 2017 Ei kai tota virtalukon vaijeria voi tuohon kytkeä ollenkaan, vaan se pitää jättää irti ja laittaa p-asentoon eli työntää täysin sisään. Avaimen siis voi irrottaa vaikka vaihde olisi päällä. Niin SE, enpä muista mitä tein sille. Saatoin kyllä kytkeäkin
Fenix Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Onko parkkilukon ohjaus mekaaninen vai sähköinen? Nyt se ei ainakaan toimi. Virtalukon vaijeri on p-asennossa ja muutama johto yhä kytkemättä.
F350 Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Onko parkkilukon ohjaus mekaaninen vai sähköinen? Nyt se ei ainakaan toimi. Virtalukon vaijeri on p-asennossa ja muutama johto yhä kytkemättä. Siis asennossa P? Täysin mekaaninen, muistaakseni on ykkönen ja pakki päällä yhtä aikaa.
TransNAM Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Siis asennossa P? Täysin mekaaninen, muistaakseni on ykkönen ja pakki päällä yhtä aikaa. Ei ole vaihteita tomaatissa jos ei ole käynnissä... Parkkilukko on automaateissa AINA mekaaninen. Ainakin starttauksen esto kannattaa ehdottomasti kytkeä koska on liian helppo pistää vahingossa auto käyntiin vaihde päällä ja sitten saa juosta perässä... Kun shifterissä on näköjään vain yks neutral-switch niin se sitten jaetaan releellä kahdeksi, startille ja boxille. Tuplakärkisen releen jahtaamisen sijaan olisi voinut laittaa kaks tavallista rinnakkain.
Fenix Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Kun parkkilukko on kerran mekaaninen, niin kumpi vaijereista sitä ohjaa? Oletan että vaihteistoon menevä ja jäikö vaijerin säätö sitten pieleen, vaikka kaikki vaihteet ovatkin oikeissa pykälissä. Ensimmäinen lonkalta tehtyä säätöä hieman löysäsin kun pakko-1 tuntui aavistuksen jäykältä. Mutta laatikon päässä vaihteen valitsimessa ei tuntunut jäävän likerataa vajaaksi, kun sitä yritti työntää 1-asennosta eteen päin. Toisen pään liikerataa ei tullut tarkistettua kun tuntui shifterissä hyvälle. Eli kun vastakkaisessa päädyssä ei ole löysiä, niin tuskin rajoittaa toisen pään liikerataa,. Ellei parkkilukon alue vaijerissa ole tosi lyhyt tai shifterin hammastus pielessä.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now