smokeybandit Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 Morjens. Aattelin joku päivä vaihtaa taka akselin öljyt, riittääks pelkkä tiiviste vai joku silikooni kans taka akselin kupuun? Jos silikoonii laittaa niin käykö tavis musta silikooni vai joku RTV mitä jotkut käyttää. Oon siinä käsityksessä että luulis pelkän tiivisteen riittävän? Onko momentti avain pakollinen vai riittääkö perus tuntumalla kiristää taka akselin pultit kupuun kiinni, tuskin kovin kireelle niitä tarvii vääntää kun kerran kymmenen pulttia yhdessä kuvussa? Ja toisekseen, riittääkö öljyn vaihto jos on laiska, imasta öljy pumpulla vanha öljy pois vai onko parempi aukaista kupu ja putsata magneetti ja vanha moska pois eikä laiskana vaan imasta vanha öljy pois ja vaan täyttää uudella öljyllä. Olipas monta kysymystä. Kiitos etukäteen vastauksista. Hyvää alkavaa kevättä kaikille.
gmc63 Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 Mulle laitettiin tiivisteen lisäksi tahnaa kopan tiivistykseen
Fenix Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 En ole koskaan käyttänyt momenttiavainta. Kömpelö käyttää kun panhard on tiellä. Pieni 1/4" räikkäsarja sopii paremmin. Ja pienellä räikällä ei tule kiristettyä tarpeettoman tiukkaan. Jos 9 pulttinen ja kartiolukko, niin avaisin kannen. Kuluessaan kitkapaloista irtoaa metallia öljyn sekaan ja värjää ne harmaaksi. 10 pulttisen levylukon en havainnut tekevän samaa. 1
TransNAM Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 Kannattaa ottaa koppa pois jotta saa kaikki öljyt ja möhnät pois. Samalla voi tarkistaa rattaiden kunnon. Uuteen tiivisteeseen olen pyyhkäissyt kevyesti RTV-tä tai vastaavaa tiivisteainetta molemmin puolin. Pultteja ei kannata kiristää liikaa ettei koppa väänny ja ala vuotamaan. 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now