Jump to content

Tiiviste vai silikooni (taka akselin öljyn vaihto)


smokeybandit

Recommended Posts

smokeybandit

Morjens. Aattelin joku päivä vaihtaa taka akselin öljyt, riittääks pelkkä tiiviste vai joku silikooni kans taka akselin kupuun? Jos silikoonii laittaa niin käykö tavis musta silikooni vai joku RTV mitä jotkut käyttää. 

Oon siinä käsityksessä että luulis pelkän tiivisteen riittävän? 

Onko momentti avain pakollinen vai riittääkö perus tuntumalla kiristää taka akselin pultit kupuun kiinni, tuskin kovin kireelle niitä tarvii vääntää kun kerran kymmenen pulttia yhdessä kuvussa? 

Ja toisekseen, riittääkö öljyn vaihto jos on laiska, imasta öljy pumpulla vanha öljy pois vai onko parempi aukaista kupu ja putsata magneetti ja vanha moska pois eikä laiskana vaan imasta vanha öljy pois ja vaan täyttää uudella öljyllä.

Olipas monta kysymystä.

Kiitos etukäteen vastauksista.

Hyvää alkavaa kevättä kaikille.

Link to comment
Share on other sites

En ole koskaan käyttänyt momenttiavainta. 

Kömpelö käyttää kun panhard on tiellä. 

Pieni 1/4" räikkäsarja sopii paremmin.

Ja pienellä räikällä ei tule kiristettyä tarpeettoman tiukkaan. 

 

Jos 9 pulttinen ja kartiolukko, niin avaisin kannen. 

Kuluessaan kitkapaloista irtoaa metallia öljyn sekaan ja värjää ne harmaaksi. 

10 pulttisen levylukon en havainnut tekevän samaa. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kannattaa ottaa koppa pois jotta saa kaikki öljyt ja möhnät pois. Samalla voi tarkistaa rattaiden kunnon. 

Uuteen tiivisteeseen olen pyyhkäissyt kevyesti RTV-tä tai vastaavaa tiivisteainetta molemmin puolin.

Pultteja ei kannata kiristää liikaa ettei koppa väänny ja ala vuotamaan. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...