Jump to content

Automaatti + starttaus

tuplawee

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kuuluuko -89 RS Camaron startata vaan P-asennossa?

Kaikki muut automaattivaihteiset, joita olen ajanut, niin starttaavat myös N-asennossa.

Ongelma tuli "silmille", kun auto sammui kylmänä kaupungilla, työnsin kepin N-asentoon, eikä tapahtunut mitään...

Sitten vaan kadunviereen auto parkkiin, ja keppi P-asentoon, ja kone käyntiin.

Mun mielestä vaikuttaa vähän oudolta...

Kirjoitettu

jep .vain P.llä starttaa myöskin mun camu ja vani,siis jos sammuu kesken ajon.muuten kyllä käynnistyy N:llä :-\

Kirjoitettu

Niin kai sitten...

Mutta aika outo systeemi, jos jossain ruuhkassa auto sammuu, niin joudut pysäyttämään auton, laittamaan Peelle, ja sitten pata käyntiin. Näin niitä peräänajoja syntyy..

No, autossani ei ole siinäkohtaa vikaa, vaan jossain muualla..

Kirjoitettu

-90 Camaron ohjekirjan mukaan pitää N päällä voida startata juuri sen takia jos auto liikkuu.

Kirjoitettu

Aika harvoinpa se automaattiauto pääsee sammumaan, että sikäli ei ole suurikaan ongelma.

Kirjoitettu

Kuuluuko -89 RS Camaron startata vaan P-asennossa?

Kaikki muut automaattivaihteiset, joita olen ajanut, niin starttaavat myös N-asennossa.

Ongelma tuli "silmille", kun auto sammui kylmänä kaupungilla, työnsin kepin N-asentoon, eikä tapahtunut mitään...

Sitten vaan kadunviereen auto parkkiin, ja keppi P-asentoon, ja kone käyntiin.

Mun mielestä vaikuttaa vähän oudolta...

Useissa jenkkiautoissa on mikrokytkin, joka sallii starttauksen vain Parkilla.

Ja joissain on vielä turvasysteemi, että ei saa parkilta pois ennenkuin pitää jalkaa jarrulla.

Kirjoitettu

Hmm, muistasin kyllä et mun -82 käynnisty N myös. Tutki switcii se on konsolin alla tai niitä on kaks toisessa 5v kertoo ECM et vaihde vai vapaa toisen kautta menee käynnistys heräte, näin siis -82 jos muistan oikein.

Kirjoitettu

jotenkin olis muisti kuva että gta ainastkin tarttas myös N asennossa huono vaan enää kokeilla kun on sifteri vaihdettu ja nyt ainakin starttaa myös N:llä

Kirjoitettu

Sekin on kyl totta etten minä ainakaan muista ikinä yhenkään Chevyni sammuneen itsestään jos se nyt on käyntiin lähteny.

Kirjoitettu

94 camaro starttaa vaiteenvalitsin asennossa P tai N kumpikin toimii

Kirjoitettu

Pitihän se kokeilla ja kyllä mulla N päällä käynnistyy.

Kirjoitettu

KAIKKI ehjät nykyautomaatit starttaa P ja N!

Ruiskuvehkeille ja sähkökaasareille menee myös tieto tyhjäkäynninsäädön takia. Katkaisijat on ainakin lattiashiftereissä yleensä kepin juuressa ja mahd. P-lukko hoidettu vaijerilla paitsi Saabissa. Myös pakkivalokatkaisija on joko samassa tai sitten laatikossa.

Jos P on lukittu avaimella ja/tai jarrulla ei liity starttaukseen vaan turvallisuuteen eli P-ltä ei saa vahingossa pois - auto ei karkaa.

Kyllä sitä N-starttausta tulee ikävä itse kullakin viimeistään kun IAC hajoaa... ;)

Edit: Jossain autoissa voi tulla ongelmia vauhdista starttailussa kun jossain lukoissa pitää käyttää avain pois et voi startata uudestaan. Voipi tehä rattilukko temput... Starttaavat kuitenkin myös N-llä. Taas esim Ponusta ei saa avainta pois kun vain P-llä mut eipä tarvi saadakaan starttauksen takia. Sitten on vielä jarrun vaativa startti niin kuin jo mainittiinkin.

Puuhanurkka: laske start*** sanat ;D

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Kun senverran green olen näissä asioissa, niin mikä on IAC???

Kirjoitettu

Ellen väärin muista, niin Idle Air Control ( valve ) eli tyhjäkäynnin ilmansäätely/ohjausventtiili. Askelmoottorikäyttöinen.

Kirjoitettu

IAC=Idle Air Control=tyhjäkäynninsäätömoottori

Edit: Täällä taitaa olla aika yleistä et kysymyksiin vastataan kilpaa... mie hävisin. :(

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...