Jump to content

Mitä LED ajovaloja porukka käyttää 98-02 Firebird

Oiski

Recommended Posts

Kysyn, koska katsoin "late model lighting" sivuilta hyvän sarjan. Oletteko löytäneet suomesta mistään vastaavaa kittiä vaikka vaatisikin pieniä muutoksia?

Olen koittanut etsiä ajovaloja omaani aina kun muistanut mutta en ole mistään löytänyt, ainakaan järkihintaan tai kelvollisen oloisia. 

LML hinnat karkaa jo yli 800€ kuluineen / 4kpl ja yleiset "liimasin ihan ite kiinanledin vanhaan sealed-beamiin, mikä ihmeen valokuvio?" -tyyppiset p***at ei taas kiinnosta😜

On tullut kylläkin huomattua, että aika moni myy ledivaloja "fits 98-02 Firebird" vaikka ei oikeasti sovi.

Ponun umpiot (H4703 lähivalo) on hieman pienemmät kun se yleisempi (esim. H4666) 4x6"-malli mitä on kaikissa muissa 80-90 luvun jenkeissä.

Silmämitalla katsottuna 4x6" ei mahdu kohtuudella paikalleen oikein mitenkään eli kannattaa olla tarkkana mitä myyntipuheita uskoo.

Mulla on ulompina valoina aikoinaan katsastukseen ostetut Hellan H4 ja saishan niihin ledipolttimot mutta kunnollisen ledin jäähdytys-siili ei oikein mahdu olemaan.

Sama homma H4 xenonin hännän kanssa.

Ainakin valokuvio on Hellassa hyvä ja näkee kelvollisesti halogeeneillakin. Samaan kauppaan sai "lisäpitkät" kun alkuperäiset sisemmät sealed-beamit on myös toiminnassa.

Eli jos löydät jostain kunnolliset ja järkihintaiset valot niin kerro mullekin...😉

H4666.jpg

H4703.jpg

• Cheers 1

10 minuuttia sitten, Chevy kirjoitti:

eikö Hiacen umpioita enää saa ?

Käynee 93-97, ei 98-02. Minäkin hain niitä edelliseen -99:iin, saatavuus oli todella vaikeaa. Jari Mäellä olisi silloin ollut, mutta hinta oli jotain aivan järkyttävää

11 minuuttia sitten, Chevy kirjoitti:

eikö Hiacen umpioita enää saa ?

Öööö...? Meni ohi...

43 minuuttia sitten, Anders kirjoitti:

hain niitä edelliseen -99:iin, saatavuus oli todella vaikeaa. Jari Mäellä olisi silloin ollut, mutta hinta oli jotain aivan järkyttävää

Mulla on vahva tunne, että sain Hellani aikoinaan viimeisten joukossa ja vielä lähikaupan hyllystä... Taisi maksaakin peräti useita kymppejä /pari😜

Niin... ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen "Mitä LED ajovaloja porukka käyttää 98-02 Firebird" :

Veikkaan ettei mitään, ainakaan kovin yleisesti, ellei joku ole itse askarrellut jotain rajumpaa muutosta...

Tämä taitaa olla ainut "ledivalo" minkä olen löytänyt ja siitäkin puuttuu videon perusteella kokonaan valokuvio ja määritelmä lähi-/kaukovalo...

Ruma kun mikä eikä ainakaan sovellu pimeällä maantiellä ajamiseen...

https://genssi.com/h4701-h4703-sealed-beam-led-replacement-headlights-2-pack/

• Like 1