-Zn- Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2023 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2023 (muokattu) Autoon on ilmaantunut oire, että lähtee yleensä aina vasta toisella avaimen pyöräytyksellä käyntiin. Joskus harvoin lähtee ensimäisellä. Toisen kerran kun avainta kääntää, niin yleensä hurahtaa käyntiin samantien. Kun ei lähde ensimäisellä yrittämällä, niin yleensä paukauttaa putkessa. Nokka-akselin asentotunnistin ja imusarjan tiivisteet on vaihtettu pari viikkoa sitten. Bensa pumppu jokunen vuosi sitten. Ignition ja jotain muita releita myös veihdettu taannoin. Ei tunnu olevan väliä, että käyttääkö avainta pari kertaa ON tilassa ennen starttia, tai painaako vähän kaasua startatessa. Vikakoodeja ei ole. Onko kokemusta moisesta, ärsyttävä vika? Jäänyt miettimään, että koska se toinenkaan yritys ei auta starttauksessa. Ja voihan tämä vika vaikuttaa muuhunkin kuin starttiherkkyyteen? Muokattu: 5. Heinäkuuta, 2023, käyttäjä: -Zn-
-Zn- Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2023 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2023 Olenkin miettinyt, että onko vika suuttimissa tai jakoketjussa. Jostain muistain lukeneeni, että LS1 osaisi korjata "ketjuvenymän"/ajoitusvirheen nokka-akselin ja kampiakselin anturin perusteella.. Muistanko aivan väärin? Mutta voiko olla, että ensimmäinen pyörityskerta yrittää korjata, ja toisella starttaa? Jakoketjullakaan ei ole paljon ajettu, mutta toki kireämmät venttiilijouset on sen taakkana. Myös suuttimia olen epäillyt. Boschin vakiosuuttimia ei mistään liene enää saa, mitä olen etsinyt, ja noiden muiden suuttimien asennus aiheuttaa ohjelmointijumppaa kaiketi.
Fenix Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2023 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2023 Tuore ketju Finnsharkilta, missä vastaavanlaista oiretta. En tiedä päteekö sama f-bodyyn. http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=31514
-Zn- Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 (muokattu) 20 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Tuore ketju Finnsharkilta, missä vastaavanlaista oiretta. En tiedä päteekö sama f-bodyyn. http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=31514 Kiitos hyvästä linkistä. 👍 Aikalailla samanlaiset on oireet, tosin minulla temputtaa myös täysin kylmällä koneella. Ehkä jopa helpommin lähtee, jos on juuri ajettu autolla. Mutta tosiaan kun antaa lyhyen startin, ja heti perään uuden, niin lähtee toisella melkein samantien käyntiin. Jos oikein ymmärsin Googlettelun tuloksia, niin tuo bensapaineregu on näissä tankissa, ja ilmeisesti uusi regulaattori on tullut aiemmin uuden bensapumpun mukana. Onkohan bensalinjastossa muita takaiskuventtiileitä tms? Rockautossa näytti olevan myynnissä myös fuel injection pressure damperi, joka tulee käsittääkseni bensakiskoon kiinni. Mikähän tuon tarkoitus on, sitä ei ole minulla koskaan vaihdettu. Muokattu: 6. Heinäkuuta, 2023, käyttäjä: -Zn-
Fenix Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 1 tunti sitten, -Zn- kirjoitti: Rockautossa näytti olevan myynnissä myös fuel injection pressure damperi, joka tulee käsittääkseni bensakiskoon kiinni. Mikähän tuon tarkoitus on, sitä ei ole minulla koskaan vaihdettu. Vaimentaa polttoainepulsseja tai vakauttaa painetta. En ole kuullut semosen rikkoutuneen kenelläkään.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään