KKOSKINEN Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 Tuntuu, että laturi ei lataa tarpeeksi mun Irocissa. Mittarin neula nousee siihen puolvälin viivaan asti. Olisko 13 V. Kun on laulattanut stereoita kunnolla on käynnistyminen aika tahmeeta sen jälkeen. Tossa Pikkiksessä taas mittari näyttää selkeesti isompaa volttilukua samanlaisella kuormalla, ja startissa ei ongelmia. Sen laturikin on ihan fyysisesti paljon isompi. Kummankaan suoritusarvoja en tiedä enkä ole mitannut yleismittarilla vielä todellisia arvoja. Akut on molemmissa kunnossa. Pitäiskö hommata isompi laturi vai vaikuttaako se mitään käyntijännitteeseen? Ei kai.
pantera Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 tarkista ensimmaiseksi laturin diodit, saattaa olla 1 pimeena ja latausjannite ei riita akun tayteen saamiseen
Dustez Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 mulla ainakin pyörii 14 v kohalla kokoajan.
Juhani LS1 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2006 No jenkkien regut on yleensä lämpökompensoituja kylmä 14,5 tai 14,7 kuuma 14.00 14,20 useimmissa latureissa sense mahdollisuus vanhoissa joissa neulalaakeri takapäässä sivussa liitin senselle, uudemmissa CS 130 eteenpäin regussa S nasta, jos sense on kytketty yleesä suoraan akulta on se referenssinä esim 14,2 aina akulla kuormasta riippumatta, pistämällä sense johtoon diodi voi kusettaa regua tekeen 0,5 0,6 V enenmän. Kaikki alle 14 on liian vähän luulkoon Bosch euroopassa mitä haluu. Enole tavannu ikinä Delcon laturii mikä ,olkoon nyt leimattu mitä vaan ei tekis 100A tarvittaessa, joten jos alle 14 on yks tai kaks diodii paskana, diode triosta jokasyöttää tehoa magnetointiin regulle yks paskana, hiilet loppu, regu sökö.Suosittelen muuten et jos annatte virtaa jollekin toiselle, sammuttakaa oma auto, Delcot tekee tai yrittää tehä jopa 200A ja sillon yleensä menee diodi. Vanhoihin helppo vaihtaa diodit CS 130 eteenpäin melkein mahoton hitsattu kuparilla käämin päihin suoraan. Juhani
Juhani LS1 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Niin muuten -88 pitäs olla CS 130 105 A yleensä -82 mulla oli SI 85 A on tullu nähtyy ainakin 5 diodi vikasta CS 130.
pantera Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 kylla sen sillan (rectifier)saa vaihettua cs-130 laturiin ihan kotikonstein, ison kolvin vaan vaatii, monta on tullu vaihettua, yleensa alkaa pitaa hiljasta vihellysta jos on diddi menny.
Juhani LS1 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Joo pystyy, mutta ei ole tarkotettu alunprin vaihdettavaks, ja tarvitaan tosiaan yli 100W kolvi, silti on kerran käyny täydellä kuormalla tinauksen sulaminen käytössä ylimeno vastuksen takii tod.näk. Mulla on veneessä CS 130 missä diodit on muualla isossa jäähdytyslevyssä ja laturista tulee kolme vaihetta ulos. Se on hyvä laturi koska pieni ja tekee veneessä tyhjiin 250AH akkuihin jopa 150A noin vaan ja nyt diodit ei hajoo ennenkun 300A
KKOSKINEN Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2006 Ilmeisesti virran vähyys ei ollutkaan se ongelma vaan viallinen starttimoottori, jota olen tuolla toisaalla selventänyt. Nyt tuntus puhkua riittävän.
KKOSKINEN Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Kuinka paljon tpi-systeemi kuluttaa kun auto ei käy? Mulla meni akku seisotuksessa tyhjäksi. Ilmeisesti väärin kytketty kaukovalojen rele söi. Purki 0,2 A virralla. Voiko johtua tosta? Nyt kun kytkentä on korjattu (ei savua) näytäs kuluttavan 0,02A. Nyt on akun johto irti. En ole koittanut käytännössä pysyykä jännite.
Juhani LS1 Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Hmm, 20mA muistaisin et ECM vie jotain 2-5mA, vähemmän kun akun oma purku joka on hyvässäkin enenmän, toi 200mA on sit jo 5 tunnis 1AH n. viikos auto ei enää käynnisty. Stereot vie yleensä kans jotain 2-5mA, muistan yhen kaverin jol oli Delcon stereoissa kello aina näkyvissä kytkentävirheen takii ja akku aina tyhjä. Vaikka kulutus olis se 20mA niin seon50tuntii ja 1AH joten kyl meneen kuukaus ainakin ennen kun onglmia jos akku kondikses ja laturi kans
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään