Jump to content

Moottorin vaihtoon todistuksia, -96 Firebird


JoukoY

Recommended Posts

Kaverin puolesta kyselen:

-96 Firebird, alunperin 3.8 V6 moottorilla, nyt vaihdettu 5.3 "LS"

Löytyykö keltään tarvittavia papereita millä voi todistaa että auton jarrut yms. vastaa saman ikäisen LT1 -koneisen osia?

Linkkejä?

 

Link to comment
Share on other sites

Ainakin ennen on riittänyt varaosien (osanumeroiden) vertailu, ainakin varaosaliikkeen "leimalla".

Joillakin kelvannut jopa verkkokaupasta itse tulostetut osalistat tarvittavista osista.

 

Kannattaa kysyä konttorilta - mikä kelpaa kellekin...

Parhaimmillaan ei paljoa tarvita jos muutos on "vähäinen".

Link to comment
Share on other sites

Mites ihan vaan kopiot korjausoppaasta mistä näkee että jarrut yms  on samat vaikka kone vaihtuu kutosesta kasiksi? 

Link to comment
Share on other sites

7 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

Mites ihan vaan kopiot korjausoppaasta mistä näkee että jarrut yms  on samat vaikka kone vaihtuu kutosesta kasiksi? 

Pitää ehdottaa tätä.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulla kävi tosin 80luvulla ja oli Camino kuutosenvaihto pikkulohkokasiin niin riitti Haynesin kirjasta kuvat ja tekstit😃

Link to comment
Share on other sites

16 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti:

....80luvulla......riitti Haynesin kirjasta kuvat ja tekstit😃

Oishan siinä ollut insinööri ihmeissään ku ois laittanu läppäristä Rockauton sivun auki😜

 

Voi olla aika vaikea hahmottaa korjausoppaasta jarrulevyn kokoa tai jousen paksuutta... Voisi kuvitella, että osanumerot on selkeämpi selvitys.

Onhan näitä "uuden lain" sallimia muutoksia (mm. LS 240 Volvo) tehty aika paljon ja tietääkseni aika helpolla menee nykyään jos tehot pysyy järjen puitteissa.

Link to comment
Share on other sites

Jos ei ole maahantuojan vastaavuustodistusta saatavilla, niin varaosien eroista(alkuperäinen vs mallisarjan tehokkain) tulostaa laput alustan, jarrujen ym. osalta.

Alkuperäisen ja uuden tekniikan painot löytynee netistä.

Suurin sallittu teho määritellään muutoskatsastuksessa olevan omapainon mukaan teho/paino suhteella. Kertoimet löytyy netistä.

Jos vielä löytyy tuttu paja, joka tekee todistuksen vaihdetuista osista , niin eivät leimalla tarvii syynätä ja mittailla joka paikkaa.

Noilla eväillä on muutoskatsastettu lukemattomia autoja👌

 

https://www.wheels.fi/muutoskatsastus-ja-moottorin-vaihto-saannot/

 

Link to comment
Share on other sites

26.4.2024 klo 14.47, TransNAM kirjoitti:

Oishan siinä ollut insinööri ihmeissään ku ois laittanu läppäristä Rockauton sivun auki😜

 

Voi olla aika vaikea hahmottaa korjausoppaasta jarrulevyn kokoa tai jousen paksuutta... Voisi kuvitella, että osanumerot on selkeämpi selvitys.

Onhan näitä "uuden lain" sallimia muutoksia (mm. LS 240 Volvo) tehty aika paljon ja tietääkseni aika helpolla menee nykyään jos tehot pysyy järjen puitteissa.

Ei ollut kasarilla läppäreitä ja kirjan tiedot riitti että oli samat jäykkyydet mitä kirjassa luki kutosella ja kasilla😎

Link to comment
Share on other sites

Harri Junno

Noissa malleissa kaikki alustan osat vertailukelpoisia"ts saman moisia" riitti moottorinvaihtolomakkeen täyttö, auto muutoskatsastettu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...