Jump to content

383 stroker isommilla suuttimilla

blomi

Recommended Posts

Terve.

Onko ideoita millä saisi ohjattu helpoimmin ja järkevästi -92 GTA moottoria, joka stroukattu ja isommat suuttimet, yms...

Mulla seenelkussa taipui kyllä ihan tehtaan boksi 383:n ohjaamiseen, Stealth Ram imusarjana, 32 lbs suuttimet ja jonkin verran vakiota rallimpi nokka.

Nämä on mulle kovin vieraita juttuja, eli suunnilleen tällainen setti 383SBC, AFR 195 kannet, Bosch 35 suuttimet, 276/282 Comp cams nokka

Onko siis alkup. ecua mahdollista ohjelmoida ja jos niin missä ja kenen toimesta

Edited by blomi

Vakioboxin karttojen muutos on hitaampaa ja työläämpää kun nykyautojen "piuha kiinni ja naps" mutta hyvänä puolena on kaiken toimiminen edelleen kunnolla verrattuna tarvikeboxin kanssa tyhjästä aloittaminen. Varsinkin jos auto on automaattilaatikolla.

Käytännössä vakioboxin säätö tarkoittaa ekalla kerralla kolvin käyttöä (muutetaan alkuperäinen muistipalikkaan tinattu piiri adapterilla helposti irroitettavaksi) ja seuraavat säädöt tapahtuu "polttamalla" uudet säädöt joko samalle tai uudelle muistipiirille ja vaihtamalla piiri boxiin. Eli säätö ei onnistu ihan "lennosta".

Hyvä lopputulos vaatii yleensä muutaman säätökerran / piirinpolton.

Samalla muutosvaivalla saa halutessaan käyttöön kaksi eri ohjelmaa eli vaikka bensalle ja E85 omat.

Suutinkoon muutos on pikkujuttu mutta isommat konemuutokset vaatii jo joka tapauksessa kunnon testiajot tai tehopenkin jos haluaa hyvän lopputuloksen.

Maailmalla on myös pajoja jotka tekee tarvittavat säätömuutokset "etänä" mutta lopuutulos ei koskaan ole täysin tarkkaan omaan koneeseen sovitettu.

Olen itse muuttanut pari pikkulohkoa Megasquirtille ja nekin on toiminut ihan ok mutta on vaikeaa ja työlästä päästä ihan tehdastoimivuuteen.

Edit: Täälläkin foorumilla on muutama joka vakioboxeja on ohjelmoinut.

• Like 1

Helpoin on hommata Moates:in emulaattori (tosin niiden saanti uutena on vähän heikkoa) ja RT tuner Pro softa, piirin paikalle laitetaan emulaattorin liitin ja tietsikalla pääsee ohjelmoimaan. Sitten tuota yllämainittua piirinpolttoa tekee tällä foorumille esim JoukoY, muuntipalstalla ilmoitus adapterista ja muutoksista