Jump to content

-91 GTA:n kässärin säätö/kiristys


smokeybandit

Recommended Posts

smokeybandit

Morjens. Kaverilla ois hänen -91 GTA kiesis ongelmaa kässärin kanssa, hän on vaihtanut vissiin jarru palat sun muita osia, silti kässäri ei pidä, onko siihen mitään vinkkiä millä sen sais pitämään ees sen verran että kelpais katsastukseen. Muistaakseni 90-92 malleissa on automaattinen kässärin säätö käsijarrun kahvassa, sekin on kai tutkittu että pelittää. 

Kaveri meinas että hänen mielestään ongelma on siinä kun jarru kengän/männän vieressä on joku tappi mikä liikkuu, että se antaa periks tai taipuu/pääsee liikkumaan liikaa sivuttain, siis siinä systeemissä mikä kiristää/painaa jotain tappia mikä vastaavasti painaa jarru palaan.

Hän osti uudet takajarrut mutta niissä kuulemma sama ongelma sen tapin kanssa, mie laittaisin kuvat tänne mutta kuvien muisti on täynnä, saa off topikkina sanoa miten mie poistan/vapautan tilaa että vois laittaa uusia kuvia tänne foorumille tarvittaessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jos ei vielä kässäri toimi niin säätö onnistuu niin, että istut kuskin paikalla, painat jarrun pohjaan voimalla ja samalla vedät käsijarrua useamman kerran päälle/pois, voi vaatia kymmeniä toistoja, että säätää taka satuloissa olevan käsijarru "kierretapin" oikealle etäisyydelle niin, että käsijarru pitää.

 

Myös manuaalisesti voi kokeilla säätää, mutta itse en siinä kovin hyvin onnistunut😅

 

Manuaalisäätö in english:

The rear wheels are removed, and there is a nut on the back side of the brake caliper that holds the parking brake lever. Remove the nut, lever, and soft grommets. Put a large washer over the shaft to act as a spacer, and then put a wrench on the hex of the shaft, and tie it down with the nut. Turn the wrench to back the brakes off. After a while, this will over travel, as if there was a one way clutch. Tighten the shaft to see where the hex is when the pads are tight agains the rotor. If it is in a spot that the parking brake lever will fit, and turn about 1/3 of its travel to tighten apply the brake, then it is good. If not, try again.

This will remove some of the brake pedal slop also. It’s supposed to be self-adjusting (apply parking brake thirty times), but it is common for it not to work.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...