MikaHoo Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 Viime kesänä tuli haettua Ruotsista 350 Camaro jonka tyhjäkäynti meinaa vaeltaa lämpimänä.Tänä kesänä vaihdettu suodattimet, tulpat, IAC ja lambda. Myös pari rikkinäistä alipaineletkua vaihdettu ehjiin. Kylmänä käy hyvin ja häiriöittä, tosin starttaa hieman pidempään kuin lämpimänä. Lämpimänä tyhjäkäynti rupeaa seilaamaan ja saattaa tietyissä tilanteissa sammua. Suuttimien vastukset tuli mitattua aiemmin tänä kesänä kylmänä ja lämpimänä, mutta näissä en mitään hälyyttävää havainnut. Muuten vetää ja kulkee hyvin, onko mitään ajatuksia mistä voisi johtua? Eilen tuli harjoiteltua dataloggausta, josta yksi lyhyt pätkä liitteenä. Onkohan normaalia että toi BLM sahaa ~0-255 välillä ? 20240705_163603_LOG.txt Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 1 tunti sitten, MikaHoo kirjoitti: Viime kesänä tuli haettua Ruotsista 350 Camaro jonka tyhjäkäynti meinaa vaeltaa lämpimänä.Tänä kesänä vaihdettu suodattimet, tulpat, IAC ja lambda. Myös pari rikkinäistä alipaineletkua vaihdettu ehjiin. Kylmänä käy hyvin ja häiriöittä, tosin starttaa hieman pidempään kuin lämpimänä. Lämpimänä tyhjäkäynti rupeaa seilaamaan ja saattaa tietyissä tilanteissa sammua. Suuttimien vastukset tuli mitattua aiemmin tänä kesänä kylmänä ja lämpimänä, mutta näissä en mitään hälyyttävää havainnut. Muuten vetää ja kulkee hyvin, onko mitään ajatuksia mistä voisi johtua? Eilen tuli harjoiteltua dataloggausta, josta yksi lyhyt pätkä liitteenä. Onkohan normaalia että toi BLM sahaa ~0-255 välillä ? 20240705_163603_LOG.txt 113.14 kB · 1 download Lambda rikki, BLM ei pitäisi vaeltaa tuolla tavalla ainakaan 3gen. Mikä vuosimalli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaHoo Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Vuosimalli 1989. Lambda tosiaan pari kk sitten vaihdettu uuteen AC delcoon. Käynti parani hieman vaihdolla mutta ei kokonaan.. voisko olla tuo uusikin viallinen Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 Millä ohjelmalla kattelit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 3 minuuttia sitten, MikaHoo kirjoitti: Vuosimalli 1989. Lambda tosiaan pari kk sitten vaihdettu uuteen AC delcoon. Käynti parani hieman vaihdolla mutta ei kokonaan.. voisko olla tuo uusikin viallinen Harvemmin ACDelcon lambdat on valmiiksi rikki, ne on hyviä. BLM:n pitäisi pysyä 128:n kahta puolta 118-138. Vaikuttaa siltä että kun menee closed loop:iin niin alkaa sekoilee. Siksi epäilin lambdaa. Mites koneen lämpötila-anturi, mitä se näyttää, siis ECM:ltä, ei mittarista, kun niillä on eri anturit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaHoo Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Keräsin datan WinALDL:llä. Coolant sensor näyttää järkeviä mutta MAT pomppii, voiskohan olla tässä vika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 Jos tuo vihreä on MAT-käyrä niin siinä on ainakin jotain tosi pielessä. Ei ilman lämpötila yleensä pomppaa 40-140 astetta ellei aja saunaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaHoo Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Joo MAT-käyrä vihreällä. Näyttää näköjään mitä sattuu myös kylmänä. Pitänee maanantaina hakea uusi anturi. Mahtuuko tuon vaihtamaan ilman plenumin irroitusta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 Vaatii plenumin irrotuksen. Plenumia nostaessa varo ettei anturin johto repeä. Se on melko lyhyt. Olisiko tuossa aiemmin lämpötilalukemat fahrenheit eikä celsius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaHoo Posted July 6, 2024 Author Share Posted July 6, 2024 Molemissa celsius asteita lämmöt Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted July 6, 2024 Share Posted July 6, 2024 3 tuntia sitten, MikaHoo kirjoitti: Joo MAT-käyrä vihreällä. Näyttää näköjään mitä sattuu myös kylmänä. Pitänee maanantaina hakea uusi anturi. Mahtuuko tuon vaihtamaan ilman plenumin irroitusta? Ota sensoriksi AX-1, on corveten avoin niin reagoi nopeammin. https://www.summitracing.com/parts/smp-ax1 Sama vastekäyrä kuitenkin Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaHoo Posted July 7, 2024 Author Share Posted July 7, 2024 Ennen anturin vaihtoa palasin vielä tutkimaan konetta tarkemmin ja suuttimista näyttää olevan merkintä 01D105B mikä on googlen mukaan Accelin 30 lbs suuttimeen. Mistäs selviää onko softaa muutettu isommille suuttimille? ECM näytti olevan koodilla 16198259. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted July 8, 2024 Share Posted July 8, 2024 12 tuntia sitten, MikaHoo kirjoitti: ECM näytti olevan koodilla 16198259. Toi on uudempi malla 165:sta Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaHoo Posted July 8, 2024 Author Share Posted July 8, 2024 BLM arvon kun kaivaa tuolta RAW puolelta, niin taitaa näyttää enemmän oikein eikä seilaa. BLM näyttää asettuvan keskimäärin 108 ja INT hieman alle. Käykö siis liian rikkaalla ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 8, 2024 Share Posted July 8, 2024 Valmistustoleranssit ja ikä huomioiden on 10% korjaus suuntaan tai toiseen ihan ok, eli 128 +- 10%. En ole nähnyt vielä yhtään uudempaakaan autoa missä ei muutaman prosentin korjausta tarvittais. En vielä juuri huolestuisi 108 arvosta vaikka vähän rikkaaltahan tuo vaikuttaa kun boxi joutuu laihentamaan. Vähän vaikuttaa myös "opetuksen" puutteelta kun INT korjaa aluksi saman verran vastakkaiseen suuntaan kun BLM ja loppua kohti ero tasoittuu. Onko vähän isommat tai eri malliset suuttimet tai vähän isommat bensapaineet kun melko sama korjaus on läpeensä? Toki myös viallinen MAT voi aiheuttaa samat oireet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now