Jump to content

20"Vanteet 3 gen

olds-442

Recommended Posts

Kenelläkään kokemuksia (20 IROC Z) Kromivanteista...Lähinnä kuinka hyvin mahtuu alle...itsellä sellaiset varastossa.tais olla 8x20 255/235/35 renkailla...lähinnä jos ois vaikka kuvia firebird/camaro jossa ne ovat paikoillaan.(ulkomaan elävien kuvia "juutuubissa" on jonkun verran...vaan onko jollakin kerholaisella sellaisia...🤔 Kun ostettuna myös 30mm.madaltavat jouset (vogtland)...ni näkis että laittaako ne ja sitten 20" irocit...vai annanko olla vakio WS6 alustalla ja alkuper.8x16 formulan vanteilla...kun luulen että vakiokorkeudella oleva 3gen 20" vanteilla ois...mitenkä tämän nyt kiltisti sanoisi...vähän "pelleauton näköinen"...tai aika paljonkin...kun ei oo kuvaa mistä sen kunnolla näkisi.

1 tunti sitten, Fenix kirjoitti:

Tuossa pari kuvaa 20" vanteilla.

24939050ae79d1.jpg

IMG_20241129_090004.jpg

Kiitoksia...Hyvältähän nuo näyttää...oikeastaan HELEVETIN HYVÄLTÄ👍😎...varmaankin jonkun sortin madallusjouset laitettu.kun istuu nätisti,eikä renkaan/kaarien välillä joutavaa tilaa.niinku ei pidäkkään olla isommilla vanteilla...muskelivehkeet sitte käy 15x10 ja 295/305-50 renkailla..."härskimpi" vaan ku rengas tulee hiukka kaaresta ulos...paitti jos laittaa 15x15 vanteet korimuutoksien jälkeen.ni semmoset mieluummin kaaret hiukka ulompana ku renkaat...(tämäkin tietysti vaan mun mielipide.joka muodostunut eri näköisiä muskelihärpäkkeitä nähneenä vuodesta 1988 alkaneen usa-autojen harrastuksen aikana...silloin kun bensa ja kumi oli vielä "halpaa" (295-50-15 BF GOODRICH RADIAL T/A 1200 MARKKAA PARI !!!) Mitähän mahtaa tänä ehtoona maksaa,tuskin saa ees yhtä rengasta tuolla hinnalla 🤔

• Like 1

5 tuntia sitten, olds-442 kirjoitti:

Ä👍😎vuodesta 1988 alkaneen usa-autojen harrastuksen aikana...silloin kun bensa ja kumi oli vielä "halpaa" (295-50-15 BF GOODRICH RADIAL T/A 1200 MARKKAA PARI !!!) Mitähän mahtaa tänä ehtoona maksaa,tuskin saa ees yhtä rengasta tuolla hinnalla 🤔

Joo - 85 kesälomalla takarenkaat maksoi tuon 1200mk pari ja ne suli kesäloman aikaa ja siihen päälle meni 100mk päivässä bensaan vain tässä kylällä pyöriessä. Kyllä oli pankkitili tyhjä. 🤔

z 28 jari

Juu kyllä oli edullista nuorena miehenalkuna autoilu v-87 kun tuli hommattua ensiautoksi -74 el camino 350+man,keskikulutus ~18l/100km...ja liksa ei päätä huimannut.

• Like 2

5 minuuttia sitten, z 28 jari kirjoitti:

Juu kyllä oli edullista nuorena miehenalkuna autoilu v-87 kun tuli hommattua ensiautoksi -74 el camino 350+man,keskikulutus ~18l/100km...ja liksa ei päätä huimannut.

Mulla oli -73 camino eka jenkki 307/man..

Bensaa söi helevetisti ja öljyy piti lisätä vähän väliä...sekä reissuun mukaan tulppia ja avaimet että sai tulpat putsattuu öljymönjästä tai vaihettuu kun meni mykäksi...(kone aivan älyttömän väljä) huohottikin perkele aivan kun hengenhädässä...(mutta silti oli aivan älyttömän hauskaa 🤣😎)

• Like 3

Mitähän ois 80-90 luvulla tuumattu ku ois autossa ollu 20" vanteet...🙄🤯 tai 24"...

Katsastukseen ois ainakin saanu myydä lippuja isommallekin yleisölle, teatteriesitystä katsomaan.

Toisaalta nyt ku vaihtaa peräkärryyn pyöriä - voi fiilistellä miten kivasti se 155-13" pysyy yhdellä sormella navalla kun askartelee muttereita...

Mä oon saanu korttini 96 ja silloin oli vielä joka toisessa japsissa 12". Molemmissa ruotsalaisissa yleinen 15" oli jo rajun kokoinen.

Nimim.: Kolmannes ajokortista ajettu Saabeilla, loput enimmäkseen jenkeillä.

• Like 1

z 28 jari

Muistan noilta nuoruusajoilta kun olin työkaverin kyydissä hänen naisystävän kadet:in kyydissä,niin kehui että tässä on leveet renkaat ,kun oli 175/65R14.En sitten ujona viittinyt sanoa mitään kun mulla oli kaminossa 295/50R15 takafillarit...

• Haha 1

10 tuntia sitten, z 28 jari kirjoitti:

Muistan noilta nuoruusajoilta kun olin työkaverin kyydissä hänen naisystävän kadet:in kyydissä,niin kehui että tässä on leveet renkaat ,kun oli 175/65R14.En sitten ujona viittinyt sanoa mitään kun mulla oli kaminossa 295/50R15 takafillarit...

Semmoistahan se oli aikoinaan...eka käyttöautoissa kun sai alle mangelsin kolmioreikäiset kromivanteet (5.5x13) ja niille 185 leveet "läskit"...niitä sitten porukalla ihailtiin että kyllä onkin "komeet🤣"...tämä oli siinä -70/-80 lukujen taitteessa...no sitten -80/-90 lukujen taitteessa olikin jo eka jenkissä nuo vissiin useallakin olleet 295.set...mutta vanteet yhä samanmoiset kolmioreikä mangelsit...mutta mattamustaksi maalattuina.oli "härskimpi" silleen 😎

• Like 2

1 tunti sitten, olds-442 kirjoitti:

Semmoistahan se oli aikoinaan...eka käyttöautoissa kun sai alle mangelsin kolmioreikäiset kromivanteet (5.5x13) ja niille 185 leveet "läskit"...niitä sitten porukalla ihailtiin että kyllä onkin "komeet🤣"...tämä oli siinä -70/-80 lukujen taitteessa...no sitten -80/-90 lukujen taitteessa olikin jo eka jenkissä nuo vissiin useallakin olleet 295.set...mutta vanteet yhä samanmoiset kolmioreikä mangelsit...mutta mattamustaksi maalattuina.oli "härskimpi" silleen 😎

Juu ja vielä kasarin puolivälissä jos sattui olemaan 14/60/205 oli leveä ja 15/60/245 jo läski😄

• Like 1

2 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti:

Juu ja vielä kasarin puolivälissä jos sattui olemaan 14/60/205 oli leveä ja 15/60/245 jo läski😄

mulla oli Sporsides  275/60R15 

näytti sika leveeltä 😀

• Like 1