TransNAM Posted June 18 Posted June 18 Onko kellään tullut vastaan kierroslukumittaria mikä näyttää reippaasti liikaa? Toimi hyvin vielä viime syksynä mutta tänä vuonna ekasta käynnistyksestä lähtien on tyhjäkäynti mukamas 3000rpm luokkaa ja ajossa siitä ylöspäin. Eli näyttää ainakin 2000 liikaa. Muuten menee viisari kyllä nollaan ja toimii, näyttää vaan liikaa. Ei ole ollut aikaa perehtyä asiaan mutta nyt alkaa pikkuhiljaa häiritsemään... tarttes korjata.
F350 Posted June 19 Posted June 19 En tiedä miten nelosissa, mutta kolmosissa on yks komponentti minkä arvo muuttuu ja mittari alkaa näyttää liikaa. On vaihdettavissa
TransNAM Posted June 19 Author Posted June 19 4 tuntia sitten, F350 kirjoitti: En tiedä miten nelosissa, mutta kolmosissa on yks komponentti minkä arvo muuttuu ja mittari alkaa näyttää liikaa. On vaihdettavissa Kolmosen ja nelosen mittaristoissa taitaa olla aika vähän yhteistä kun on yli 10 vuoden ero tekniikassa. Koitin maailman foorumeilta asiaa tutkia, mutta en löytänyt mitään hyödyllistä. Lähinnä "tarkista liittimet/johdot/maadoitukset" -tyyppisiä yleisvastauksia. Jos jollakin on linkkiä tms. kolmosen vian korjaamiseen, vois koittaa verrata - onko samoja osia. Elektroniikan fiksaus ei ole ongelma, säästyisi vaan paljolta jos olisi suunta mistä hakea vikaa...
TransNAM Posted June 19 Author Posted June 19 Tuossa oli ihan hyviä linkkejä alkaa selvittämään asiaa, Yorcin kuvat ei tosin enää näkyny. Näyttäis olevan paljaaksi jätetty kalibrointi-tarkkuusvastus mikä ilmeisesti happanee ajan myötä tai kosteudesta. Josko innostuis viikonloppuna tutkimaan - onko 4gen mittaristo samanlainen... Kiitos
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now