Jump to content

Löytyykö GM väri koodilla L8774 väriä/koodia?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Yhden auton osan oisin maalarilla maalauttanut GM bright red värillä,

WA-8774, ei kuulemma löydy koneelta? 

Ainakin näin maalari niin minulle sano.

Onko koodi muuttunut tai päivittynyt eri koodiin tai numeroon vai mikä siinä niin ihmeellistä on että ei tuolla koodilla löydy mitään.

Kirjoitettu

Tunteekohan kone yleensäkään jenkkiläisiä värejä...?

Kaikissa ohjelmissa ei välttämättä ole jenkkivärejä ollenkaan tai on vaan muutama yleisempi.

Jos ei muuten löydy niin kokeilee värikameralla.

Kuvakaappaus satunnaisesta värihaku-nettisivusta, eli väri on ihan olemassa.

Nimim. 8774-värisen 91 Birdin omistanut.

Näyttökuva 2025-07-28 kello 23.34.01.png

Kirjoitettu

En löytänyt koskaan oikeaa flame rediä, jota on oikeasti useita erilaisia eri vuosimalleissa. Mulla oli 3gen ja nykyinen 4gen molemmat "WA8774", mutta aivan eri väriset.

Lähin mitä löytyy hyllystä on motonetista löytyvä car-rep 101900.

https://www.motonet.fi/tuote/car-rep-korjausmaali-cr101900-400ml?product=60-00370

https://application.car-rep.fi/colorguide/index.php/carrep

image.png.b6c4d66cd08863ce7a4734e450313107.png

image.thumb.png.b7048ab9f2edddf2345fd77e1bf426d5.png

Kirjoitettu

Mun autoon ainakin sopi aikoinaan parhaiten PPG-n kartasta "Yellower"-versio.

Sekoitusohjelma antoi muistaaksen 3 eri versiota 8774 ja tuo "keltaisempi" oli lähimpänä alkuperäistä.

Kannattaa ottaa huomioon, että vanhassa autossa on voinut aurinko tehdä maalille melkoisia sävymuutoksia, varsinkin punaiseen.

Auringon alta tuotu ja pimeässä tallissa olleet autot voi olla aivan eri väriset vaikka olisi uutena olleet samat.

• Firebird 1
Kirjoitettu

kannattaa marssia väriliikkeeseen tai maalarille joka ottaa scannerilla värisävyn ja sekoittaa just oikean sävyn 😉

• Tykkää 2
Kirjoitettu
1 tunti sitten, Chevy kirjoitti:

kannattaa marssia väriliikkeeseen tai maalarille joka ottaa scannerilla värisävyn ja sekoittaa just oikean sävyn 😉

Ei kannata. 30 vuotta haalistunut punainen on aivan karmea verrattuna oikeaan flame red.

Kirjoitettu
6 tuntia sitten, letkume kirjoitti:

Ei kannata. 30 vuotta haalistunut punainen on aivan karmea verrattuna oikeaan flame red.

jos vain jonkun osan maalauttaa värikartan orggis flame red värillä niin siitä tulee aivan erivärinen kuin muu auto 😉

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, letkume kirjoitti:

Mulla löytyi mun 69 Ponuun maali kun otettiin kohdasta mihin aurinko ei oo paistanut eli takaluukun sisäpuolelta😃

Kirjoitettu
14 tuntia sitten, Chevy kirjoitti:

jos vain jonkun osan maalauttaa värikartan orggis flame red värillä niin siitä tulee aivan erivärinen kuin muu auto 😉

Jos on haalistunu, niin parempi vaan vetää koko auto yli. Pinkki/haalea punainen on ihan karmea.

• Tykkää 1

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...